Režie:
Olmo OmerzuKamera:
Lukáš MilotaHudba:
Monika Omerzu MidriakováHrají:
Miroslav Donutil, Alena Mihulová, Martin Pechlát, Vojtěch Kotek, Eliška Křenková, Pavla Beretová, David Bowles, Martin Havelka, Jan Vondráček, Petr Motloch (více)Obsahy(1)
Když se ve staré rodinné firmě ukáže, že z ní kdosi vyvádí peníze ve velkém, nastává konfrontace s novou realitou, na níž nebyl nikdo připraven. Ivo Róna, dlouholetý šéf prosperujícího podniku Aron, se snaží zorientovat v nechtěné situaci, kterou mu jeho děti ani okolí neulehčují, ale kterou si na sebe dost možná seslal sám. Nový film režiséra Olma Omerzu proplétá komplikované rodinné vztahy se světem moderních komunikačních technologií, které dokáží využít naše slabá místa. Ve válce, která se ve filmu pokradmu rozpoutává, ale není vůbec jasné, kdo stojí proti komu, natož kdo z ní vyjde jako vítěz. (CinemArt)
(více)Videa (1)
Recenze (135)
Omerzu má skvělého kameramana a je silný v castingu. Asi i ve vedení herců. Pechlát - syn, Donutil - otec - oba se mi líbili. Ale s tím Pýchou by už spolupracovat neměl. Tento film jsou v podstatě dvě soudničky dnešní postdigitální doby smíchané dohromady (ukradená virtuální identita, peníze vyvedené z firmy atp.), okořeněné jakože generačním střetem. Hlavní nešvar tohoto filmu ovšem vězí v nevěrohodném vyprávění. Jednotlivé situace jsou rozehrány tak nepravděpodobně, tak nerealisticky, se zjevnou snahou o typicky českou, pompézní okázalost, která se projevuje rádoby vypjatými scénami, že to myslím dost ničí Omerzovo jemné pozorovatelství a cit pro rytmus. Omerzu ano, Petr Pýcha ne. ()
Krásný, moc se mi to líbilo. Nepokazily mi to ani ty ptačí vložky, byť mi nikdo nevymluví, že byly nadbytečný a zbytečný- fungovalo by to i bez nich. A zatímco předchozí film Olma Omerzu končil v Adamově, tentokrát jsme se posunuli jen o pár kilometrů směrem na západ do Kuřimi (https://brnensky.denik.cz/zlociny-a-soudy/milovala-jsem-ho-vypovedela-zena-snatkovy-podvodnik-na-ni-vylakal-110-milionu-20161207.html). Scéna s dětskými chůvičkami mohla být pro změnu inspirována tzv. kuřimskou kauzou (https://www.denik.cz/z_domova/kauza_kurim20080625.html), ve které figuroval i herec Viktor Skála, který si v Atlasu ptáků střihl roli státního zástupce. Olmo Omerzu je hračička. ()
Vlastně už klasický Omerzu. Na české poměry nadstandardní drama, které si bere na paškál seriózní problém v podobě odcizení identity a její následné zneužití, které je ovšem takové chladné a nedopřeje divákovi aby se do postav vžil a soucítil s nimi. Divák se nedozví prakticky nic nejen o firmě ze které zmizely peníze (ono to není úplně podstatné, nicméně evidentně jim ty nemalé peníze docela dlouho nechyběly) ale ani o postavách včetně té která je pro trochu lásky schopna udělat nejspíš úplně cokoliv. Korunu tomu pak nasadí otitulkované ptačí vsuvky, které asi nějak měly orámovat celý příběh, ale ve skutečnosti jsou spíš jen takovými plochými a nicneříkajícími facebookovými moudry...60% ()
[KVIFF 2021] Jo, já vím. Olmík se trochu zase utrhl ze řetězů. Tentokrát, ale vcelku v pohodě stylu, kdy zde máme trochu sociální, trochu krimi a jako thriller, do kterého pak začnou kecat ptáci - doslova - a vy si říkáte, co se zase kurva děje? I tak ale spojení hereckých výkonů s v celku dobrým dějem dělá dohromady jednu z nejlepších podívaných letošních Varů. Ty ptáci, to docela zachránili. Jasně, že nějaké situace jsou trochu přitažené za vlasy a opět to někdy působí jako komedie, i když by nemělo, tak i přesto to funguje na únosné míře. Hodně velkou škodou je i samotný název, který trochu láká na zajímavější zapojený kodových jmen, k čemuž nakonec moc nedojde a to je hlavní nevýhoda. Obecně je to film, který neosloví každého, ale za mě i ta lyričnost v celku šla. A co si budeme... nás filmy přišel učit točit Slovinec, což je tuplem k smíchu. Prostě mu to jde nejlépe ze všech. Tak jen tak dál... ()
Olmo Omerzu měl velmi šťastnou ruku, když do hlavní role obsadil Miroslava Donutila. Ten se zde blýskl naprosto precizním hereckým výkonem. Snímek Atlas ptáků poukazuje na vskutku varovné skutečnosti, že na jedné straně se dnešní člověk „těší” z vymožeností soudobé civilizace a na straně druhé se zaslepeně stále donekonečna žene za mamonem. Peníze a bohatství se stávají modlou, které se klaní! Prostřednictvím (příznačně symbolického) ptačího švitoření pak tvůrci vložili do příběhu několik životních mouder, přičemž většinu z nich jsme už někdy někde slyšeli. Problém však spočívá v tom, že jsme se jimi nikdy pořádně neřídili, nebo spíš asi ani nechtěli řídit. A možná právě tady tkví jádro pudla, proč film mnoho diváků neoslovil. (80%) ()
Galerie (10)
Zajímavosti (4)
- Film se odehrává v Kolíně. (Mara97)
- „Pevně věřím, že ten příběh mnoho diváků hluboce zasáhne,“ uvedl Miroslav Donutil. (SONY_)
- Film podpořil Státní fond kinematografie částkou 11 milionů korun. (SONY_)
Reklama