• togaf
    ****

    Další variace na téma "záměna osob", tedy ne příliš origiální téma, ale zase tu je skvělá Adina a můj oblíbenec Raoul. Jako bonus tu zazní dětská písnička Šédí muška na štěně šedí a hajinká potvůrka malinká...(25.7.2011)

  • kinderman
    **

    V dobovém tisku se psalo o "komedii, která má co říct" nebo o "veselohře, na kterou se čekalo". Já viděl jen neinvenční zpracování plytkého námětu a věru nesnesitelného B.Veverku v roli reportéra Kudrny. Pod dvě hvězdičky nenechávám padnout jen díky přítomnosti A.Mandlové.(26.9.2008)

  • 01Zuzana10
    *****

    aky ,,roztomiloucky" film :D. uprimne. jemne, elegantne, velmi zdvorile. skoda, ze sa tak nespravame k sebe teraz - tak slusne. mily pribeh, obcas nevinne zabavna scenka, skveli znami herci /som velmi rada, ze som ich tu opat mohla uvidiet/ a tak... Velmi obdivujem sarmantnost a nenutenost hercov a v podstate ludi z tej doby.. Taktiez ich zrucnost v rozpravani. Filmova Marticka hovorila neskutocne rychlo ale zaroven i cisto, jasne a zretelne. Uchvatne. A este sa to dobre pocuvalo! Ako aj ta krasna piesen - Laska je vecna. BTW v celom filme je pouzita len ,,source music".- vzdy plynie z nejakeho daneho zdroja, kt. sa ukaze v obraze. Toto je snad 1. film, kde si jasne uvedomujem ten styl tocenia scen jazd v aute, ci na lodkach, kedy za nimi na platne bezalo pozadie a pred nou bolo umiestnene stojace auto :)). Fascinujuce! ____ Hoci zapletka je celkom jednoduchucka, krasne ju spracovali. Velmi pohodovy a mily film, kt. si opat rada pozriem. (snad dostanem prilezitost) Presna na mna príjemná atmosferka, kt. tam panovala. Dakujem :)(25.9.2008)

  • sportovec
    ****

    Jeden z nejrozporuplnějších režisérů třicátých a čtyřicátých let Vladimír Slavínský dokázal točit řemeslně nečekaně dobré a divácky vděčné komedie. MUŽI NESTÁRNOU jsou jednou, DVA TÝDNY ŠTĚSTÍ další zdařilou demonstrací tohoto faktu. Až překvapivou univerzálnost svého hereckého talentu tu prokazuje Adina Mandlová (ve filmu SVĚT PATŘÍ NÁM tato na první pohled mondénní žena burcuje národ proti fašistickému nebezpečí). Tradičně skvělý Marvan jen potvrzuje své prvotřídní univerzální herectví. Sledujeme-li film pozorně, neujde nám, že se tu objevuje celá řada postřehů a výstižných narážek charakterizujících dokonale dnes přes propast času neviditelných detailů prvorepublikové "vyšší" společnosti pomyslných horních deseti tisíc, mj. i detaily prvorepublikové hospodářské politiky. Čiperný děj plynule střídající vážné i zcela nevážné scény a dialogy i dnes působí uklidňujícím, osvěžujícím dojmem. Je to ten typ filmu, o kterém se nepíší rozjásané rencenze ani studie, bez kterého se však všední den mění v šeď ještě šedší než obvykle.(25.9.2008)

  • blackrain
    ***

    Tušila jsem, že se film natáčel v Jevanech. Stačil pohled na hotel a několik prvorepublikových vil. Při zmíňce o horním jezírku jsem si byla na sto procent jistá. Díky Kulmonovi, který to sem hodil jako zajímavost, jsem si svoji domněku ověřila. S Adinou Mandlovou jsem už viděla mnohem lepší filmy, než byl tento.(31.5.2010)

  • - Ve filmu je poprvé zmínka o výstabě metra v Praze. (cariada)

  • - Adina Mandlová se během natáčení pokusila svést Raoula Schránila, ale ten proslulé koketě odolal. (Kulmon)

  • - Hotel, ve kterém natáčení probíhalo, se později objevil také ve filmu Dovolená s Andělem (1952). (artcha)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace