Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Francouzský vědec Claude se svým tlumočníkem, kartografem Davidem, objeví letku vojenských letounů, která zmizela před třemi desetiletími. Letadla nejsou poškozená, fungují, ale po pilotech není ani stopy. Starý muž, který byl jediným svědkem, tvrdí, že v noci vyšlo slunce a zpívalo mu. Brzy poté se v poušti Gobi objeví pohřešovaná řecká loď Cotopaxi. V Indianapolis se zase krátce poté na řídící věži podaří zachytit hovor dvou pilotů civilních letadel o zjevení UFO. Stát Indiana je postižen masivními výpadky proudu, a tak je do práce povolán i technik Roy. Právě on na opuštěné silnici zažije setkání s UFO. Začne ho ve vozidle pronásledovat a spolu s ním tak činí i policie, ale kosmická loď mizí na noční obloze. Roy je UFO fascinován a stává se stále více posedlým obrazy, které se mu v mysli stále objevují. Vidí horu a neznámá síla ho nutí ji neustále z něčeho modelovat. (Nova Cinema)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (765)

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Steven Spielberg, vynikající producent, dobrý osvětlovač, průměrný režisér a mizerný scénárista. Bylo by vůči němu milé říci, jak pozvedl žánr sci-fi filmu, dodal mu hloubku a mystérium, leč spíše opak je pravdou. Spielberg není žádný vizionář, ale surfař na módní vlně. V roce 1974 vydal jistý Charles Berlitz knihu s názvem Bermudský trojúhelník a fakticky stvořil (třebaže ta v náznacích existovala už předtím) legendu o této oblasti, v níž se údajně ztrácí lodě a letadla. "Fakta" z této knihy si Spielberg zapůjčil a bez ladu a skladu je do filmu, s prominutím, mrdnul. Uječeného vědce nechává nalézat v exotických pouštích loď Cotopaxi a křičet: "Cotopaxi, co ta tady dělá," a totéž i s letkou číslo 19. Mimozemšťany předvádí jako naprosto nelogické bytosti, které tu někoho v průběhu času unesou, jindy třesou barákem a nádobím, tu někoho opálí v temné noci, pár lidem vhodí do hlavy nejasnou myšlenku, jež jim rozvrací rodiny a chybět nemohou tajemně poletující světélka. Zkrátka canc, co shrnuje většinu populárních nesmyslů, které s sebou víra v ufounské manévry na Zemi nese, a jenž se vůbec nezajímá o logiku, která by za tím mohla být. Někdo by mohl namítnout, že např. nezahrnul kruhy v obilí, tudíž "tak lacinej zase nebyl", jenže chyba - ony se ty kruhy proslavily až v roce 1978 - o rok to minul, zatracená smůla. Jinak by tam jistě byly. Vzpomenu-li si na moudré, trpělivé a hrozivé mlčení monolitu z Vesmírné odysey, tak mi jsou emzáci, co akorát pípají, jednou komunikují kódem (btw - je zajímavé, že mají stejnou soustavu souřadnou jako lidé), jindy telemlžením a mají velké oči na zjevně přesvětlené planetě, dvojnásob nesympatičtí. Nu a hlavní hrdina, který postupně přijde o svůj tvar a zůstane mu pouze TVAR... stal se beztvarým. Nebýt jeho rodiny, jdu s hodnocením ještě níž. Protože bez ní jde o nesmyslný sled trikových sekvencí, jež mají jen o něco větší nárok na označení za umění než světelné efekty na lepší diskotéce. Slabé **. ()

RHK 

všechny recenze uživatele

Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Jeden ze 200 nejlepších sci-fi filmů - 200 Greatest Sci-Fi Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/. Tenhle laskavý Spielbergův sci-fi film na mne vždy znovu zapůsobí a cítím, jako bych se setkání u Ďáblovy věže ve Wyomingu zúčastnil i já. Geniální Spielbergova režie, skvělé triky a výprava i výborný casting (toho malého kluka Barryho nadšeného pro zmrzlinové mimozemšťany jsem přímo baštil). A klíčová pětitónová melodie Johna Williamse: http://www.youtube.com/watch?v=ENnJxu_y-nU&list=RDqDDThITaAhw Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=bDSFfphswpY ()

Reklama

Ainy 

všechny recenze uživatele

Na svou dobu naprosto luxusní scifíčko, kde všechno funguje. Od napětí po úžasný hudební doprovod. Neustále jsem ten film obcházela a netuším proč. Možná proto, že už je jedna zmlsaná moderními technologiemi při výrobě současných filmů. Ač jsem se toho zprvu bála, nenašla jsem zde jedinou nudnou pasáž či úsměvné trikové efekty (Spielberg a úsměvné trikové efekty? Jsem trapná!). ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Nad zemí se vznášejí neidentifikovatelné objekty, na nečekaných místech se objevují ztracená válečná letadla a Richard Dreyfuss blbne s jídlem a pěnou na holení. Stejně jako o 17 let později Jurský park, také Blízká setkání z nekritické perspektivy fascinovaného malého dítěte (nebo infantilního dospělého) tematizují lidský údiv jako takový. Na podkladu sci-fi z 50. let Spielberg mistrně odklonil paranoiu americké společnosti od vnitrostátních záležitostí k věcem nadpozemským, kterých vlastně není důvod se bát. Jako vyprázdněná eskapistická zábava, do které si každý může nalít své vlastní významy, film funguje výborně také díky tomu, že je celý založený na naznačování toho, že nám v příští scéně bude odhaleno něco zásadního (a pokud ne v příští, pak v přespříští nebo v té další). Oddalování odhalení díky svižné režii a náležitě rozmáchlému měřítku dokáže udržet pozornost až do spielbergovsky chlácholivého finále. Rád bych viděl remake, ve kterém hrábne třeba Sethu Rogenovi a který rozvede (možná nezáměrnou) komediální rovinu filmu (modelování homolí z bramborové kaše s vážnou tváří vážně sledovat nedokážu). 75% Zajímavé komentáře: evilive666, Bobek15 ()

Divočák 

všechny recenze uživatele

Ve své době možná pecka, ale dnes už jen ultimátní nuda s naprosto prázdným scénářem. ***Pozor spoiler*** První půlku v podstatě jen sledjuete vyšinutého chlapa, jak staví horu z odpadků, ve druhé pak už jen všichni někam blbě čumí. Na poli sci-fi tuctovka, vedle ostatních Spielbergových filmů naprostý outsider. ()

Galerie (230)

Zajímavosti (111)

  • Film měl rozpočet 18 milionů dolarů a stal se jedním z nejziskovějších snímků 70. let. (don corleone)
  • Roy (Richard Dreyfuss) má ve filmu ožehnutou špatnou stranu obličeje. Sedí-li člověk za volantem na levé straně a vykloní se z okénka, musí mít ožehnutou pravou stranu obličeje, nikoliv levou. (pjotri)
  • Kvůli svým problémům s angličtinou si François Truffaut všude lepil papírky se svými texty, které pak během scény četl. V jedné scéně, když se hádá s armádním důstojníkem, čte text z karty, kterou má herec přidělanou na prsou. Když pak měl v jedné scéně říct: "They belong here more than we," ("Patří sem více, než my"), většina štábu mu rozuměla "Zey belong here, Mosambique." ("Sem patří Zey, Mosambik."). Tato hláška je natolik pobavila, že si ji začali tisknout na trička. (Othello)

Související novinky

Steven Spielberg se chce vrátit k mimozemšťanům

Steven Spielberg se chce vrátit k mimozemšťanům

19.04.2024

Od roku 2022, kdy Steven Spielberg představil fandům svůj Zlatým Glóbem ověnčený osobní film Fabelmanovi, jsme moc netušili, k čemu se chce jeden z nejslavnějších režisérů všech dob příště… (více)

Zemřel mistr speciálních efektů Douglas Trumbull

Zemřel mistr speciálních efektů Douglas Trumbull

08.02.2022

Ve věku 79 let opustil filmový svět mistr speciálních efektů, vynálezce, filmový režisér a producent Douglas Trumbull. Informaci médiím předala jeho dcera Amy. Uznávaný hollywoodský tvůrce, který má… (více)

Emmerich chystá další katastrofu

Emmerich chystá další katastrofu

25.06.2016

S trojkou Dne nezávislosti to zatím nevypadá moc růžově, i kdybychom se jí ale dočkali, Roland Emmerich nejdřív natočí sci-fi Moonfall. Studio Universal film popisuje jako kombinaci 2012 a Blízkých… (více)

Jeff Nichols natočí sci-fi

Jeff Nichols natočí sci-fi

19.01.2014

Režisér a scenárista Jeff Nichols (1978) se řadí mezi nejtalentovanější tvůrce nastupující filmařské generace v USA. Jeho tvorba se zatím vyhýbá prestižním a sledovaným oceněním, ale již 3 filmy (z… (více)

Reklama

Reklama