Režie:
David OndříčekKamera:
Richard ŘeřichaHudba:
Jan P. MuchowHrají:
Jiří Macháček, Ivan Trojan, Klára Pollertová-Trojanová, Jan Tříska, Vladimír Dlouhý, Marek Taclík, Radek Holub, Kristína Lukešová, Tatiana Dyková (více)Obsahy(1)
Hlavní postavou příběhu je nenapravitelný smolař Standa (Jiří Macháček), se kterým si osud pěkně pohrává. Zrovna ho pustili z vězení a on věří, že karta jeho života se obrací. Bývalý šéf Zdeněk (Ivan Trojan) mu totiž něco dluží a Standa si konečně může splnit to, o čem snil. Jenže potká Ondřeje (Marek Taclík), a to je oproti Standovi ještě větší nešťastník a blázen. Jejich smůla se násobí, a to nemůže dopadnout dobře. Zdeněk má restauraci, manželku Sandru a dvě děti. Manželka je přísná, spolehlivá a ekologická. Děti jsou hodné, učí se a hrají si. Všechno se daří, než potká Standu a Ondřeje... (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (789)
Do třetice všeho dobrého. Po naprosto plytkých Samotářích a prázdné bublině Šeptej se Ondříčkovi podařilo trefit cíl uspokojivě. Prostě a jednoduše proto, že si přestál hrát na něco víc než jen panoptikum kuriózních, šílených a nereálných figur. Že natočil ujetou a nijak hlubokou komedii, která je v podstatě o tom hnědém nevoňavém, ale je výtečně sehraná (výkon Ivana Trojana je bezchybný, více než bezchybný! a Jan Tříska je neodolatelně úchylný), je dynamicky natočená, originálně humorná a jaksi milá, ujetě milá. Pravda, Ondříček vsadil na vše vyzkoušené, co už před tím spolehlivě fungovalo, ale vtělil to do filmu, který se nevtírá jako něco, co vypovídá o naší době... a možná právě proto má Jedna ruka alespoň částečnou výpovědní hodnotu. Opravdu jenom trochu. Vlastně je to pouze kolekce černého humoru. Kvalitního. A o to jde především. ***1/2 ()
Opět výborné. Děj skvěle graduje, humor opravdu srandovní i hodně k zamyšlení tu máme, vše dolaďuje milá atmosféra stále doznívajících devadesátých. Sami si to napsali i natočili, jak chtěli a s kým chtěli. Stačily by mi čtyři, ovšem Trojan a Tříska, s jeho monology a nakonec sólem o mimořádné lince Praha - Tokio, si prostě zaslouží ještě jednu navíc. ()
Aneb ani jedna ruka netleská. Sám sebe se ptám, za CO dávám jednu hvězdu...asi za scénu v mrazáku se sekáčkem (jediná, opravdu jediná scéna, kdy jsem se zasmál v celé tupé "travnaté" komedii). Ale v globálu - český novodobý film se skládá z podobných úchylovin a mě zcela, zcela omrzel...kde jsou zlaté časy pana Vláčila a spol. A opěvovaný Adolf Ivana Trojana mi přišel nehorázně trapný. Stejně jako většina postav - chudák Tříska, obě holky, co sbírají mochomůrky a křemílky po lese, Macháček ještě neprocitl z marihuanového opojení ze Samotářů, atd. atd. Chtělo by to komentář režiséra a vysvětlení, co tímto filmem chtěl říci.... ()
To nyc, to bude gut......a nebo že by ne-e?? Tohle je stejně rozporuplný film jako je rozpolcená osobnost případ pro psychologa. Na jednu stranu solidní zpracování, solidní střih a místy vtipné hlášky, skvělý Ivan Trojan, žen na tu druhou občas kýčovité, nevtipné, upávající až nudné. Postavit děj celého příběhu na tak podivně chatrných základech, to je asi stejné jako stavět mrakodrap na pískovišti. Jenže opravdu vystavěli pánové v čele s Davidem Ondříčkem i z toho pískoviště minimálně aspoň bytovku. Děj graduje, což je u komedie oceněníhodné, závěr je taky celkem překvapivý a postava Ondřeje je na svou mírně řečeno lehkomyslnost velmi přesvědčivá. Takže pokud vám stačí obyčejnej turek a nepotpíte si zrovna na exkluzivní vídeňské se šlehačkou v podobě 100% humoru, pak je tohle kafíčko určeno právě pro vás. ()
"Klitt, meine liebe, fšecko pude gut." Oslnivý film nejosobitějšího českého režiséra současnosti. Ondříček si pečlivě pohrává s divákovou tendencí předvídat děj podle stokrát obtažených šablon a zavádí ho do slepých uliček, líčí pasti a kličkuje mezi tematy, žánry i paralelními zápletkami. Ale to vše do sebe zapadá jako puzzle. Skoro. Několik dílků (třeba obnažení V. Dlouhého, houbový čaj nebo scéna s pudlíkem) patří do úplně jiné, triviálnější skládačky. Ale čert to vem, jinak je všechno tip top a hodně mě těší zjištění, že český divák je ochoten zajít do kina i na něco sofistikovanějšího než jsou líbivě ušmudlané tragikomedie o čecháčcích. 80 % ()
Galerie (18)
Zajímavosti (29)
- Režisér prezradil, že inšpiráciou pri vzťahu Ondreja (Marek Taclík) a Standu (Jiří Macháček) mu boli Dude (Jeff Bridges) a Walter Sobchak (John Goodman) z filmu Big Lebowski (1998). Postava Nikolky (Sára Voříšková) zas bola inšpirovaná charakterom Wednesday (Christina Ricci) zo snímky Rodina Addamsovcov (1991). (Raccoon.city)
- Původ názvu filmu je de facto odpovědí na budhistický slavný koan, který zní: „Two hands clap and there is a sound. What is the sound of one hand?“ („Když dvě ruce vydávají zvuk tlesknutí, jaký je zvuk tleskání jedné ruky?“). Autorství je přikládáno Hakuinu Ekaku, který byl jednou z nejvlivnějších postav japonského zenového buddhismu. Koan je otázka bez racionální, logické odpovědi. Jedná se o techniku, která se používá k zastavení mysli. (sator)
- Prostor, ve kterém byla natočená hostina, je Gorlice na pražském Vyšehradě, kde jsou uskladněny pravé sochy z Karlova mostu. (miguel95)
Reklama