Reklama

Reklama

Klan Gucci

  • USA House of Gucci (více)
Trailer 3
USA, 2021, 164 min (Alternativní 151 min)

Režie:

Ridley Scott

Předloha:

Sara Gay Forden (kniha)

Kamera:

Dariusz Wolski

Hrají:

Lady Gaga, Adam Driver, Al Pacino, Jared Leto, Jeremy Irons, Jack Huston, Salma Hayek, Alexia Murray, Vincent Riotta, Gaetano Bruno, Camille Cottin (více)
(další profese)

Klan Gucci je inspirován šokujícím skutečným příběhem impéria italského módního domu. Tři desetiletí rodinné historie, v níž nechybí láska, zrada, dekadence, pomsta ani vražda, skládají dohromady mozaiku toho, co všechno s sebou nese slavná značka Gucci. (Forum Film CZ)

Videa (8)

Trailer 3

Recenze (487)

Botič 

všechny recenze uživatele

Stylově oblečená gangsterka s duší telenovely. Melodrama je díky House of Gucci opět v módě. Má to svoje neduhy. Postava Jareda Leto je z celé partičky nejvíc mimo až to někdy ruší. Lady Gaga ke konci celkem otravná. Adam Driver pro jistotu asi ani nedostal brief. Hudební pecky podivně nastříhané úplně do všech scén. A závěrečný akt by si zasloužil více prostoru. Ale i tak Ridley celou dobu baví. Paradoxně to celé působí spíš jako projekt Ryana Murphyho, než Ridley Scotta. Takže kdo miluje American Crime Story, Pose nebo Feud si tady přijde určitě na své. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Měsíc po premiéře Posledního souboje do kin dorazil další film Ridleyho Scotta, který tentokrát z 14. století přeskočil do 20. století a pojednává o krušných letech společnosti Gucci. Scottova 2. letošní novinka rozdělila diváky, kdy se jedni nebáli Klan Gucci označit za Kmotra v prostředí módy s nádechem shakespearovské tragédie, druzí se zase nebáli zajít tak daleko a označit Klan Gucci za mišmaš, který působí jako dva filmy v jednom. Dokáže si tedy Ridley Scott po Posledním souboji udržet čerstvě znovu vydobytou reputaci?   Kolem režie se dříve motal Martin Scorsese a jeho uchopení by při vzpomínce na filmy jako Casino či Vlk z Wall Street bylo rozhodně divácky vděčnější. Ridley Scott totiž není Martin Scorsese a ani nehodlá točit jako Martin Scorsese. Nejblíž k Scorsesemu je Klan Gucci ve zvolení hudební dramaturgie, kdy dojde například i na Baby Can I Hold You Tonight od Lucianna Pavarottiho a Tracy Chapman. Nadále poté platí, že Ridley Scott spíše schopným realizátorem než filmařem s jasným autorským rukopisem. Scottovy počátky u výtvarné školy jsou nadále poznat především v jeho pověstném dohledu nad výraznou vizuální stránkou. Nejdůležitější je ovšem na Klanu Gucci to, že trvá 164 minut a přesto dokáže dostatečně diváka po celou dobu upoutat a předvést zajímavé pozadí značky Gucci v poslední čtvrtině 20. století.   Lady Gaga už na sebe sice upoutala pozornost silným výkonem v předělávce Zrodila se hvězda od Bradleyho Coopera, zde jí ovšem čekal další těžký úkol. Herecky se držet na úrovni jejích kolegů Adama Drivera, Jareda Leta, Jeremyho Ironse a Al Pacina. Lady Gaga ovšem zvládla obstát a komplexní postavu Patrizie Reggiani uhrála takovým způsobem, že jí minimálně druhá oscarová nominace za herectví určitě nemine. Už jen kvůli tomu nahranému italskému akcentu je to povinnost.   Právě zmíněná mužská čtveřice poté dle očekávání nezklamala. Adam Driver potvrzuje status jednoho z nejlepších herců své generace, Jeremy Irons i Al Pacino dokazují, že na to herecky stále mají a Jared Leto je zde v nejsilnější herecké formě od Klubu poslední naděje. Za zmínku určitě stojí i Salma Hayek v roli vědmy Giuseppiny Auriemmy.   Klan Gucci ve finále bude patřit k nejzábavnějším Scottovým filmům. Ze všech Scottových filmů, které mají ke komediím daleko k nim bude mít Klan Gucci minimálně nejblíže. Nejzajímavější je na něm ovšem právě pozorovat vývoj postavy Patrizie Reggiani. Ridley Scott dokázal naprosto prodat retro atmosféru, které velmi pomáhá dobová výprava. Za zmínku stojí i parádní masky (především ta Jareda Leta) a Scottův prakticky dvorní kameraman Dariusz Wolski opět odvádí velmi dobrou práci.   Délka okolo 2 a 3/4 hodin může někoho vyděsit, film ovšem skutečně plyne neskutečným tempem, protože se v něm pořád něco děje. Ano, jisté pasáže možná mohli bez problému zmizet. Ano, oněch postav a jejich osobních linek je poměrně dost a na vše možná není úplně ideální čas. Každá stěžejní postava se ovšem nějakým způsobem vyprofiluje a dohromady skládá poměrně vypovídající mozaiku o ´´ mocném ´´ rodu Gucci, který postupně semele jedna žena.   Byl by z toho přeci jen lepší film, kdyby se této látky chopil právě třeba Martin Scorsese? Těžko říct, finální Scottova verze je ovšem ukázkou toho, že na to tenhle za pár dní 84-letý chlapík pořád má a po Posledním souboji si letos připisuje druhý solidní zářez. Vzhledem k tomu, že jeho další snímek Kitbag navíc půjde na streamovací službu Apple TV+ je Klan Gucci na delší dobu posledním Scottovým filmem, který dorazí do kin. I proto se rozhodně vyplatí nový snímek tohoto zásadního režiséra vidět na velkém plátně. I přes fakt, že rozhodně nebude pro každého..... () (méně) (více)

Reklama

mzss1 

všechny recenze uživatele

[65%] Viděno v kině. Pozvolné životopisné drama o rodině Gucci, na které se v pohodě dívá především kvůli dobrým hercům a jejich obstojným hereckým výkonům, tvořící zapamatovatelné postavy. Tak bych to jednoduše shrnul … Nicméně zkusím to mírně rozvézt. Délka filmu je dlouhá, ale dalo se to přežít. Asi tak cca poslední hodinka nebo posledních cca 50 minut bylo už dle mě takových natahovaných. Jasně, zřejmě se tam snažili vše vecpat, ale už to trochu ztrácelo mou pozornost. Přesto mě to moc nenudilo a jak jsem zmínil, ty herecké výkony byly docela dobré, prostě mě bavila většina postav. Lady Gaga mě zde překvapila, sehrála solidní výkon; prostě ztvárnila mrchu, co se nasrala do té rodiny. Stejně tak jako neutrální Adam Driver, který mě nikdy moc nebavil, ale zde ušel. Potěší i Jeremy Irons nebo Jack Huston. A nejvíc mě asi bavil Al Pacino a Jared Leto. Pacino zde už viditelně zestárl a ztloustl, ale to své charisma ještě neztratil. Naproti tomu Leto zde působil jako vtipná figurka, ale upřímně řečeno - díky němu jsem se párkrát opravdu zasmál. Filmový soundtrack  byl obyčejný, ale ty klasické, známé písně byly super. Takže škoda poslední té hodinky, která už mě trochu nudila a moc urychleného závěru. Chápu, že tohle není na místě, abych si nějak zvlášť stěžoval, je to podle skutečnosti, ale trochu bych to víc zvýraznil, prostě nevím. Dějově to ničím zajímavé není; zkrátka sledujeme sled postav a jejich následných činů. Na tento snímek jsem šel vcelku náhodně, neměl jsem žádná očekávání, neoslnil mě na maximum, ale ani neurazil. Jednou se to vidět dalo a k tomu hezky na velkém plátně. Klady to mělo, tak proč ne? ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Krásné plynulé vyprávění o vztazích v klanu rodiny Gucci, kterou silně ovlivní snoubenka Patrizia. Ta v podání opravdu skvělé Lady Gaga je skutečně mimořádně hnusná bytost a probouzí emoce u mě vysloveně záporné. Adam Driver hrál taky dobře, hodně dobře, protože jeho úkol bylo jen v příběhu být a chovat se normálně, což si myslím taky není úplně jednoduché. Al Pacino nám tedy přibral až neuvěřitelně, chvíli jsem si říkal jestli není přifouklej. Jared Leto je pro změnu propgace na masku roku. Obsazení jsem opravdu užíval a tenhle příběh se závěrečnou katarzí rovněž. Nevím jak si film prožijou, lidé co celý příběh kolem rodinného impéria Gucci znají, ale mě jako absolutnímu neznalci jejich příběhu uteklo 150 minut jako nic. Mimochodem moc se mě líbily kostýmy, hold Gucci. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Díky falešnému přízvuku herců nesledovatelné. Jedna moje oblíbená italská historická švadlena hned po premiéře natočila nas*ané několikaminutové video o tom, že buďto teda měli celou dobu mluvit italsky, nebo se na to urážlivé karikování měli vykašlat, a já jsem během sledování filmu jsem nemohla myslet na nic jiného. Je to tak strašně rušivé, že se z hereckých výkonů samotných, děje, obsahu, zkrátka prostě všeho ostatního stalo jenom "něco na pozadí". A navíc i nesmyslné, proč by měli mít přízvuk, když k sobě snad mluví ve stejné řeči. Pokaždé, když promluvil Jared Leto, jsem chtěla zlomit svůj tablet vzteky vejpůl. A nebo jsem něco hrubě nepochopila a měla to být nějaká extrémní komedie? Grrrrr. Ale abych dodala aspoň jednu věc, která se mi líbila: Když byli milenci poprvé na rande a Adam Driver v lodičce přepadl ze sedačky na záda a ten tajemný bodyguard, co je sledoval, se usmál. --- Mno, a když už jsem se trochu uklidnila, tak ještě něco "konstruktivní kritiky". Přijde mi, že Ridleyho Scotta pořád nechávají točit filmy, protože je to Ridley Scott, a z toho samého důvodu se mu bojí říct jakékoliv připomínky. A to ne jen u tohohle, ale u všech jeho výtvorů z posledních pár let. U House of Gucci konkrétně třeba že na banální bulvární povídku není třeba dvě a půl hodiny, že "based on a true story" automaticky nepřidává nic na kvalitě a že dramaturgie je prostě potřeba. Hluboce jsem se zamyslela a dospěla jsem k názoru, že ten film je o ničem, respektive že o ničem není. "Tři desetiletí rodinné historie, v níž nechybí láska, zrada, dekadence, pomsta ani vražda (...)" - kde? Ačkoliv by se řeči distributorů neměly brát vážně, protože často mají s filmy samotnými společné jen pramálo, tak v tomhle případě to jako berlička napovídající, o co tvůrcům asi šlo, poslouží, protože film je v tomto ohledu velmi zmatený, a jak děcka dneska říkají, does not deliver ani v nejmenším. Například právě plynutí času je ve filmu zobrazené velmi neobratně a je při divákově vnímání děje spíš na překážku. Příběh módního domu Gucci to taky není, protože film začíná s Patrizií a minimálně v první půlce se tváří, že je zcela a pouze o jejím šplhání a pokusech o manipulaci. Pak se to tedy divně zlomí a ona z děje najednou vypadne a musí se z pozadí hlásit o pozornost filmařů stejně jako se její postava snaží získat pozornost svého ex, a nepůsobí to jako záměrná změna hlavní postavy z ní na něj, ale jako chyba tvůrců a neschopnost adaptovat roztahané skutečné události do souvislého koncentrovaného vyprávění. Vztah s Pinou je velmi zkratkovitý a nedodělaný, ačkoliv má dost zásadní vliv na událost, kterou je celý film rámovaný a vypointovaný. Řekla bych, že si určitě zasloužil víc pozornosti než nějaké blbé hádání se o akcie, koho to zajímá, tohle není The Social Network. Obsazení hlavní role Lady Gaga bylo spíš nešťastné, protože žádné množství stans a gayů prohlašujících ji za ikonu z ní charakterní herečku neudělá. Nedokázala být jako neinteligetní a pudy ovládaná megera přesvědčivá a tak její postava působí jako z nějaké televizní inscenace nebo žánrového filmu, nikoliv jako "z životopisného dramatu", pokud to tedy vůbec mělo být životopisné drama, protože při tom všem šaškování, kdo ví. Sledovat vedle ní Adama Drivera byla opravdová muka. Nejenže mi přišlo, že kvůli tomu neustálému nasazování přízvuku neměl příležitost doopravdy hrát/respektive ukázat to, co je na něm jako na herci zajímavé a odlišné od davu jiných hollywoodských panáků, ale navíc byl ještě i on jako performer utlačovaný svou neobratně dominantní hereckou partnerkou. Dekadenci bych jako lákadlo na diváky v souvislosti s tímto filmem taky raději nepoužívala, spíš nudné odosobněné snobství. Jeden nahý pánský zadek na přehlídce Toma Forda dekadentní film nedělá. Takže, abych to shrnula, nejenže se mi film nelíbil (což ostatně nic neznamená, protože vyhovět vkusu všech nemůže nikdo), ale především mi přišel špatně natočený. Mám dojem, že tvůrci celou dobu doufali, že dělají druhého Vlka z Wall Street, ale zůstali na všech frontách daleko pozadu. Mně se Vlk sice taky nelíbil, ale jsem ochotná uznat, že udělaný byl adekvátně ke svým vytyčeným cílům. () (méně) (více)

Galerie (285)

Zajímavosti (41)

  • Lady Gaga přiznala, že na své postavě pracovala tři roky a do role se tak vžila, že rok a půl žila život úplně jako Reggiani. (WaspSalander)
  • O produkci filmu se poprvé mluvilo v roce 2006. Již tehdy jej odmítla rodina Gucci. Ridley Scott měl režírovat film podle scénáře od Andrey Berloff. Hlavní duo tehdy měli hrát Angelina Jolie a Leonardo DiCaprio. Poté se o projektu mluvilo až v roce 2012, kdy režii převzala Scottova dcera Jordan Scott a Patriziu si měla zahrát Penélope Cruz. Projekt se opět neuskutečnil a v roce 2016 se režie ujal čínský režisér Kar-wai Wong. Na scénáři měla stále pracovat Bernoff nově s Charlesem Randolphem. Hlavní roli Patrizie měla připadnout Margot Robbie. V roce 2019 se k produkci vrátil Ridley Scott a projekt získal své finální obsazení. (hansel97)

Související novinky

Byly uděleny Zlaté maliny

Byly uděleny Zlaté maliny

27.03.2022

Jak už bývá každoroční tradicí, den před rozdáním zřejmě nejprestižnějších filmových ocenění, jakými jsou Oscary, přichází i udělení nejznámějších anticen. Zlaté maliny každý rok směřují nejhorším… (více)

Ridleyho Gucci boduje mezi dramaty

Ridleyho Gucci boduje mezi dramaty

28.11.2021

Kriminální drama Klan Gucci režiséra Ridleyho Scotta (Gladiátor, Poslední souboj) má za sebou první víkend v kinech, a byť prozatímních 21,8 milionů dolarů v rámci prvních pěti dní z USA není ve… (více)

Blade Runner jako seriál?

Blade Runner jako seriál?

23.11.2021

Legendární režisér Ridley Scott (Černý jestřáb sestřelen, Gladiátor) má poslední měsíce pěkně na pilno. Krátce po sobě mu totiž vyšly hned dva filmy, nejprve chválený Poslední souboj, který v kinech… (více)

Pokračování Gladiátora se blíží

Pokračování Gladiátora se blíží

30.09.2021

Legendární režisér Ridley Scott potvrdil, že se skutečně chystá natočit pokračování Gladiátora. 83letý režisér nedávno dokončil dva nové snímky, Klan Gucci a Poslední souboj, oba dorazí do kin ještě… (více)

Reklama

Reklama