Reklama

Reklama

Svět zítřka

  • USA Sky Captain and the World of Tomorrow (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Gotham City, 30. léta 20. století. Životem kypící metropoli nečekaně napadne armáda obřích robotů. Ve městě vypukne panika. Kdo stojí za vražedným útokem? A proč v poslední době záhadně zmizelo hned několik světově proslulých vědců? Prvotřídní stíhací pilot Sky Captain (Jude Law), ambiciózní reportérka deníku Chronicle, Polly Perkins (Gwyneth Paltrow) a krásná mariňačka Franky Cook (Angelina Jolie) spojí své síly, aby zjistili, kdo má zdrcující útoky na svědomí. Zdá se, že za vším stojí tajemný doktor Totenkopf. Útok jeho robotických monster je jen první bitvou války o nadvládu nad světem. Sky Captain a jeho odvážné společnice podniknou dobrodružnou výpravu řadou exotických míst až do Nepálu, kde má Totenkopf svou tajnou základnu. Dokáží šíleného vědce a jeho roboty zastavit? Film, jehož vědeckofantastická zápletka je originálně situována do vizuálně atraktivního retra 30. let, nabídne divákům dosud nevídanou podívanou. Díky průkopnické trikové technice a originalitě filmařského pojetí je snímek již od prvních zkušebních projekcí považován za přelomový v rámci žánru, podobně jako kdysi původní Hvězdné války George Lucase. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (592)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Proč se tvářit, že dělám něco nového, když se tak tváří všichni kolem? Proč nepřiznat barvu, že všechno podstatné tu už bylo a nenatočit zábavné a naivní retro s futuristickými triky, roztomile příšernými hereckými výkony, atmosférou starých komiksových taškařic a dějem těch najbrakovitějších braků? Conranovi se to podařilo na velmi dobrou... Jeho Svět zítřka je dobře vyváženou směsicí retra (vše výše vyjmenované) a moderních technických postupů se zvláštní atmosférou kolorovaných filmů, starých fotografií a komiksů. Být tam ještě více humoru a nadhledu, byl by Svět zítřka takřka bezchybný, blízce příbuzný s podobně pojatou trilogií Indiana Jonese. Takhle jej občas kazí až přílišná zakoukanost do vlastní vizuální dokonalosti a nedostatečný odstup od triviality příběhu. Jenže stále funguje jako podívaná až parodicky schematická, nakažlivě zábavná, dobrodružně divoká i vesele pitoreskní. Hra na retro Conranovi a spol. vychází takřka na všech frontách (střih, herecké výkony, režie, soundtrack, výtvarná stylizace) a pokud ji přijmete, čeká vás jeden z nejzábavnějších filmů letošní sezóny. Při vší naivitě mnohem inteligentnější než 99% dobrodružné produkce made in Hollywood. Mimochodem, není symbolické, že vstup do nové vizuální epochy filmu se děje právě designerským návratem k nesmrtelný létům 20. a 30.? ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Nezapomenutelné sci-fi, které zobrazuje tak trochu jiný svět s tak trochu jinačími lidmi spojené v dost dobře divném grafickém hávu, kombinující černobílý objektiv ze třicátých let, postmoderní modré plátno a komiks, ano komiks. Autoři se pokoušejí o něco jiného a sází do svého projektu všechno. Je totiž těžké se postavit něčemu, co se jen tak nevidí, nebo o co víc, nikdy se nevidí. Takhle můžu s čistým svědomým říci, že se jim to povedlo na výbornou. Točili to proto, aby diváky zabavili a překvapili něčím jedinečným, což se skutečně stalo, jenže je to to jediné, co si ti diváci zapamatují a to je možná chyba. Řekl bych, že Svět zítřka je takový Metropolis současnosti. Jeden z mála ve své kategorii a proto dosud tak jedinečný. --- Mohli bychom, aspoň jedinkrát, umírat bez toho všeho hádání kolem? ()

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Stylizovanou vizuální stránku doplňuje excelentní zvuk a skvělý orchestrální soundtrack. Za technickou stránkou však výrazně pokulhává příběh. Sice je zcela jasné, že je záměrně šestákově naivní, ale tohle je možná až příliš. Je sympatické, že si to v zásadě udělal jeden člověk na koleně, ale není to omluva pro všechny neduhy. Zklamáním je i Jude Law, tento typ role ve stylu hrdiného dobrodruha mu nesedne. Oproti tomu v poslední době nenápadná Paltrowová si roli novinářky náležitě užívá. Snímek nepostrádá i styl špičkovacího humoru mezi ústřední dvojicí a ten naštěstí funguje; čímž mnohé zachraňuje. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Zvláštny film, ktorý po celý čas pripomína nejakú lacnú zadnú projekciu. Natočený možno inak, možno lacno, možno ako pocta, ale mňa to veľmi nenadchlo. Postava pilota a jeho dobrodružné kúsky vo vzduchu a prelety cez mesto udržiavali moju pozornosť v strehu, ale forma mi fakt nesadla. Obojživelné lietadlá boli zaujímavé, rovnako ako drsňáčka A. Jolie, ale napriek tomu u mňa film ani na chvíľu neprekročil hranicu priemeru. 60%. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tohle mi připomnělo dávný letecký simulátor od Mrkvosfoftu - Crimson Skies. Také tam létaly letouny podobné těm z filmu (dokonce si pamatuji jejich názvy např. Medusa Kestrel nebo British Balmoral) a vzducholodě. Tam ale Britové neměli vnadnou komanderku Angelinu a vůbec tam šlo celkem o něco jiného. Ale v čem se film s hrou protnul je opravdu zajímavě zpracované artdecové prostředí. Design budov, raket, roboti, vzducholodě, auta.. vše respektuje módu třicátých let. Jude Law se po obloze prohání s Curtisem P40 a na základně mu parkují kromě ukotvených vzducholodí i B24 Liberátory... Mělo to šmak a zdánlivě nedokonalé animace na pozadí za hrdiny jen umocňovaly ten dojem. Jako by jste koukali na film z třicátých let, ale dodatečně okolorovaný. Jenže zůstalo jen u toho pocitu. Zápletka je vhodná tak pro školáka základní školy, který by snad mohl být i místy v napětí... Jenže mně už nejní 8 a tak si říkám, kdo byl cílová skupina tohoto filmu a co tím chtěl vlastně básník říci? Těžko soudit. Tři zkumavky, ale je to spíše za ten artdecový háv. * * * ()

Galerie (181)

Zajímavosti (23)

  • Kerry Conran nebyl v New Yorku během natáčení a dokonce ani nikdy předtím. Celé město vytvořil v počítačích podle starých fotografií. (imro)
  • Původní název byl “The World of Tomorrow“, ale byl pozměnen, aby se nepletl s Emmerichovou vysokorozpočtovkou Den poté (2004). (imro)
  • Když Polly volá svému editorovi o postupu obřích robotů, repliky, které uslyšíme, jsou přesně převzaté z rozhlasového zpracování „Války světů“ (1938) Orsonem Wellsem. Postava ztvárněná Rayem Collinsem je tehdy vysílala ze střechy budovy zpravodajství, kde na „vlastní oči“ sledovala útok Marťanů. (imro)

Související novinky

Wachowští jsou zelení

Wachowští jsou zelení

27.11.2007

Na tuzemská kina právě útočí Beowulf a i v této souvislosti není pochyb o tom, že stojíme u zrodu čistě digitální kinematografie. Jistě, pořád má za sebou jen první krůčky (vyvíjejí se technologie a… (více)

Reklama

Reklama