Režie:
Paul VerhoevenKamera:
Jost VacanoHudba:
Basil PoledourisHrají:
Peter Weller, Nancy Allen, Dan O'Herlihy, Ronny Cox, Kurtwood Smith, Miguel Ferrer, Robert DoQui, Ray Wise, Felton Perry, Paul McCrane, Calvin Jung (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Byl naprogramován tak, aby sloužil veřejnosti, udržoval pořádek, chránil nevinné, zneškodňoval zločince, kteří ovládli ulici. Napůl člověk, napůl stroj, ale celý policista - říkají mu RoboCop. Obří průmyslová společnost OCP převzala kontrolu nad policejním útvarem ve městě a od té chvíle přišlo o život 31 policistů. S rostoucí zločinností je třeba něco udělat. Vědcům a technikům se ale první pokus nezdaří - jejich robot zabije omylem nevinného člověka. Potřebují něco tak dokonalého, jako byl policista Murphy - než ho gangsteři rozstříleli na kousky - ale nezranitelného. Mladému vědci Mortonovi se podaří úžasná věc - spojí to, co zbylo z Murphyho s nejmodernější technikou a na světě je RoboCop - sen každého policejního náčelníka. RoboCop předčí ve své výkonnosti všechna očekávání - při jeho neuvěřitelných akcích se tají dech a naskakuje husí kůže. Jeho dokonalost má malou chybičku, která se stane osudnou těm, kdož pod záminkou ochrany veřejné bezpečnosti doufali, že totálně ovládnou město... (INTERAMA a.s.)
(více)Videa (2)
Recenze (667)
Tenhle film jsem si v televizi nahrál jaksi "mimochodem." Věděl jsem, že to byl snímek v různých dobách vychvalovaný a...sám se divím, že jsem jím byl tak nepokrytě nadšen. Triky nepůsobí bombasticky, ale roztomile starosvětsky a celé to zobrazení budoucna (no, teď už spíše současnosti) působí velice věrohodně. Zvlášť střižené TV zprávami a reklamami na oblbovací počítačové hry... ()
Ne tak brutální jak jsem očekával. Což mě ani tolik nezklamalo. Režie a střih hlavně sekvencí z televize je ukázková. Efekty nejsou nic extra a na svou dobu jednoznačně stačej. Ikdyž dnes se jim jistě hodně lidí zasměje. Herci slabota, to se musí uznat, ale o ty tady nejde. Robocop je dobrá zábava se zajímavým námětem, který využili všechyn jeho pokračování. Pokračování jenž byli čím dál horší a furt o tom samém. ()
Kdybych viděl RoboCopa v dětství, tak by se možná zařadil mezi moje akční/sci-fi srdcovky. Takhle jsem si film docela užil, ale nijak zvlášť mě to nevzalo. Myšlenka filmu je fajn, bohužel děj je chaboučký, ale na druhou stranu se najde celá řada skvělých scén, které stojí za to. 75% ()
Je to celkom dobrý akčný sci-fi film od Paula Verhoevena. Má vydarený príbeh odohrávajúci sa v blízkej budúcnosti, kedy je polícia proti neustále narastejúcemu zločinu takmer bezmocná a hlavný vplyv v krajine má spoločnosť, ktorá už vlastní takmer všetko, aj políciu. Schopný policajt sa počas svojho prvého dňa na novom oddelení stane obeťou vplyvného gangu, ale využije sa pre prototyp novej zbrane proti zločinu, policajného kyborga. No spomienky sa mu nečakane vrátia a chce dostať tých, ktorí môžu za jeho smrť. Spracovanie je na tom pomerne dosť, ale dalo sa z toho získať aj o niečo viac. Určite musím pochváliť výbornú atmosféru mesta, v ktorom vládne zločin, nájde sa tu niekoľko skutočne vydarených scén, celý čas si to udržuje príjemne svižné tempo, takže nudiť sa tu rozhodne nedá, ale zároveň film obsahuje niekoľko výrazných prvkov, ktoré sa mi páčia, ale pôsobia dosť nedotiahnuto, napríklad psychológia hlavnej postavy po premene na kyborga. Jednoducho pri sledovaní sa nemôžem zbaviť pocitu, že takmer všetky zásadné prvky majú omnoho menej priestoru na úkor celkovej dynamiky a to je vlastne aj hlavný zápor filmu. Akcie je tu dosť a je aj celkom slušná, no aj tak sa nezbavím trochu rozporuplných pocitov. Na jednu stranu chválim, že je výborne natočená a pôsobí nadmieru nekompromisne a drsne, čo mám veľmi rád, takže sa tu nájde niekoľko skvelých momentov, ale zároveň pôsobí dosť staticky, keďže postava Robocopa svojim pojatím neumožňuje väčšiu rozmanitosť a nápaditosť. Jednoducho stále strieľa zločincov tou istou zbraňou a tým istým spôsobom a navyše sa nepotrebuje ani kryť. A tak sa tu vlastne ani nenájde nejaká dlhšia akčná sekvencia, ktorá by ma skutočne bavila, ale zase na tých pár scén, ako vražda policajta, smrť kyselinou alebo prezentácia policajného robota sa len tak nezabúda. Herecké obsadenie je na tom pomerne dobre, síce Peter Weller mi nepríde dostatočne zaujímavý, ale zase pre potreby filmu aj tak stačí, skôr ma bavila jeho partnerka Nancy Allen alebo plno známych záporákov. Réžia a technická stránka sú výborné, čo ale nie je žiadne prekvapenie, keďže Paul Verhoeven patrí vo svojej kategórii medzi najlepších. Tu sa dá vytknúť iba pár horších efektov s policajným strojom, inak vôbec nič, páči sa mi vizuálna stránka, atmosféra a aj veľmi dobré krvavé efekty. Robocop je klasika, ktorú poznám už od útleho detstva a videl som vlastne všetko, čo s touto postavou súvisí, ale napriek tomu kvôli spomenutým záporom nemôžem dať tomuto kultu lepšie hodnotenie. Ale aj tak patrí medzi filmy, ktoré sa dajú pozerať opakovane. 65% ()
Robcop je klasika - nesmrtelná stejně jako samotný hlavní hrdina. Viděl jsem ho zhruba dvacet let po uvedení do kin a teď znovu po dalších dvaceti let a je to pořád skvělý biják. Nijak zvlášť nezestárnul ani navenek, protože kostým s maskou i bez vypadá stále zatraceně stylově. Robocop má béčkový, ale přesto poutavý příběh obalený brutalitami a stylovými akčními scénami, a zároveň je to vyvedená přehnaná satira Ameriky, ve které se černým humorem nešetří. Super. (8/10) ()
Galerie (122)
Photo © Orion Pictures Corporation
Zajímavosti (109)
- Při prvním ukázkovém spuštění a testování RoboCopa (Peter Weller) jsou vidět grafické prvky operačního systému OS X a načítající se příkazy operačního systému DOS. (eugeene)
- Ve filmu měla být scéna, kdy se RoboCopovi (Peter Weller) odloupne z hlavy jeho organická tvář a objeví se pod ní kovová lebka, ne nepodobná lebce kyborga T-800 (Arnold Schwarzenegger) z filmu Terminátor (1984). (Jan.Kanak)
- Herečka Nancy Allen (Anne Lewis) byla častou představitelkou dívek s dlouhými vyfoukanými vlasy. Paul Verhoeven nicméně chtěl, aby její postava v RoboCopovi působila asexuálně. Proto jí nechal několikrát vlasy zkrátit až do chlapecké vizáže. Herečka dokonce nosila pánské spodní prádlo, aby se více sžila se svou maskulinní stránkou. (Dinsberg)
Reklama