Režie:
Paul VerhoevenScénář:
Edward NeumeierKamera:
Jost VacanoHudba:
Basil PoledourisHrají:
Casper Van Dien, Dina Meyer, Denise Richards, Jake Busey, Neil Patrick Harris, Clancy Brown, Seth Gilliam, Patrick Muldoon, Michael Ironside, Rue McClanahan (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Vzdálená budoucnost nevypadá pro lidstvo příliš růžově. Platí zcela jiné společenské normy, plnohodnotným občanem je pouze ten, kdo sloužil ve Federální službě. Navíc je samotná existence lidstva ohrožena útoky mimozemských brouků, kteří obsazují planety ve vesmíru a začínají ohrožovat i Zemi. Středoškolák Johnny Rico se přes nesouhlas bohatých rodičů přihlásí do služby a je přiřazen k pěchotě. Jeho láska, atraktivní Carmen, se chce stát pilotkou a kamarád Carl je přijat k vojenskému výzkumu. Společně s Ricem nastupuje k pěchotě sympatická Dizzy, která mladíka miluje. Přestože ho ostatní považují za mazánka z bohaté rodiny, Rico se pomalu zoceluje v nesmírně tvrdém výcviku. Spolu se svou jednotkou je vyslán na planetu Klendathu, kde se poprvé ocitne uprostřed bitevní vřavy. Bitva však skončí katastrofou, když brouci během jediné hodiny pobijí na sto tisíc lidí. Rico je těžce raněn. Po uzdravení je přiřazen k jednotce, které velí jeho bývalý učitel. Rica a jeho přátele ještě čeká téměř beznadějná bitva proti mnohonásobné převaze. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (1 051)
Asi znovu psát "nečekal jsem to" nebudu, neboť po předchozích třech filmech už jsem byl připraven, že i tento film může být velká pecka. Ale že se to opravdu vyrovná Základnímu Instinktu, v mnoha věcech ho dokonce i předčí a spojí vše, co jsem si v té krátké době u řezníka oblíbil, jsem opravdu nečekal. Geniální zesměšnění patriotismu, závislosti USA na armádě a posedlost zbraněmi, povýšenectví ala My máme největší bouchačky a atomovky a proto jsme páni a dalších zajímavostí, kterými Amerika už notnou chvíli oplývá. Nedivím se, že tohle se USA nelíbilo, ale pro jiné lidi včetně mně to byla úžasná komedie. Fašistický totalitní vojenský stát, parádně zobrazen častými sestřihy z televizních novin, kde do každé zprávy perou propagandu a verbovací podtext, dělení se na občany a civilisty, různé poznámky během filmu (omezení dětí, líbání apod..) a vedoucí vědci v pláštích ala gestapo.. K popukání :D A vypadá to, že si rejža nedělal srandu jenom z tohohle, ale i ze všemocného Hollywoodu, neboť se svým "svěžím" (čti krvavým) způsobem snaží o boření čehokoliv zajetého a když ne, aspoň si z toho pěkně střílí. A když začne válka s brouky, je to takový masakr, že jsem kromě hororu nikdy nic podobného nikde neviděl.. Brouci bodají, trhají, vysávají, pálí, mačkají a všechno naprosto explicitně zobrazeno.. Válečné scény tedy natočené velmi dobře, výcvik v rámci hlavní myšlenky pěkně přehnaný, ale přitom sakra zajímavý, po technické stránce těžká pecka - vesmírné scény v epizodě 1 my ass.. Už ted je mi jasné, že tohle se zařadí do mé topky nejlepších velkolepých scifi.. Jak je vidět, funguje film na mnoha rovinách, snad jen ten Rico v některých scénách lezl na nervy svými Barbie pohledy a vzhledem. Naštěstí byl většinou těžce od broučího sajrajtu a v přilbě, takže pak působil docela sympaticky. Ženy, stejně jako minule v Instinktu, úchvatné, jak Denise, tak Dina a takový Ironside předvádí peklo!! Roughnecks, Razscak's roughnecks!!! A na ústřední hudební téma (aspon si myslím, že to bylo ústřední) jsem se vždy těšil.. Sérii s Verhoevenem tímto tedy ukončuji, dokud nenatočí zase něco, co by mně opravdu zaujalo, protože po roce 2000 je to bída. Nechápu, proč nenatočil aspon jedno pokračování této pecky. Počkat, jak se tak dívám, šlo to s ním po Hvězdné pěchotě pěkně z kopce a když se tak dívám na, sice jisté rysy jeho tvorby vykazující, ale jinak sterilní a telenovelově vypadající trailer na jeho nový film, začínám podezřívat Hollywood a vládu USA, že ho nějak zlikvidovali.. ()
Omluvte mě, ale nedokážu tento film vnímat jinak než skrze autora jeho literární předlohy. Proti Heinleinovi jako autorovi mám snad s vyjímkou knihy "Dveře do léta" neuvěřitelnou averzi. Spojuje v sobě mnoho věcí, které nesnáším: Liberalismus v jeho sobecké podobě, militantní narcisismus, eugenické psedudovědecké teorie. Třebaže přešel politicky v šedesátých letech z prava do leva, což v jeho případě znamená z extrémního liberalismu do extrémního anarchismu, v jeho podání je to v podstatě to samé. Je přesvědčen, že vláda nás vykořisťuje a každý se má o sebe starat sám. Slabí musí zemřít a vyklidit místo těm silnějším. Co se stane v takovém světě s námi slabými mimo svět jeho superhrdinů nám neříká. Taky ovšem má slabost pro armádu. Ve své podstatě je sociální darwinista a bohužel myslí všechno, co říká naprosto vážně. Podává to sice zábavnou formou, ale mě je z toho nakonec stejně na zvracení. - Pokud jde o film sám, chápu slova KevSpa, že je tento film parodií. Skutečně se tak vzhledem k absenci jakékoli věrohodné psycholigizace postav a jejich jednání jeví. Vidět ho skrze toto prizma je jediná možná rozumná interpretace. Můžete mu dát za pět a můžete dát odpad!, obojí je stejně odůvodněné. já se v tomto případě hodnocení raději vyhnu. ()
"Kým ma nezabijú, alebo kým nenájdete niekoho lepšieho." V r. 1997 dostal kontroverzný Holanďan Verhoeven fajnových 105 miliónov na sfilmovanie Heinleinovej knihy. Tú údajne nezvládol dočítať do konca, nepáčila sa mu a nebavila ho, ale zaujal ho motív vojny obrovských chrobákov s ľudstvom. Snímka mala byť jeho spôsobom, ako sa vrátiť na hollywoodske výslnie po tom, čo po trhákoch RoboCop, Total Recall a Základný inštinkt natočil fiasko Showgirl. Diváci síce do kín chodili, ale zrejme vďaka jeho celkovej divnosti napokon zarobil "len" 121 miliónov. Ono vlastne úvodzovky tam nemajú čo byť: rečou čísel je Vesmírna pechota strašný, ale fakt že strašný prepadák. Čo je sranda, pretože vzhľadom k jeho kultovej povesti by ste to doňho ozaj nepovedali, nejeden raz to tak ale býva, že dačo v kinách pohorí a o pár rokov (desaťročí) je to vnímané ako parádna jazda. Napriek tomu sa sa film dočkal mnohých sequelov, keďže sa do istej miery stal kultovým vďaka VHS. Ja som na ňom bol v kine a absolútne ma odrovnal. Vesmírna pechota je čosi medzi vojnovým veľkofilmom (jedna scéna otvorene kopíruje nezabudnuteľnú Spielbergovu mäsiarčinu Zachráňte vojaka Ryana), RoboCopom (satirické spravodajstvo), Beverly Hills 90210 a Votrelcami. Nechutné a krvavé - fakt nechápem, ako toto mohlo vzniknúť za také ťažké prachy, za bežných okolností by sa všetko závadné povystrihovalo a do kín by sa poslalo neškodné torzo pre deti a tínedžerov, ale zas treba dodať, že Verhoeven od svojho príchodu do USA nejakým zázrakom dokázal natáčať otvorené krvavé a sexuálne scény bez toho, aby mu ich cenzurovali. Kino Považan NMnV 1998 ()
Pět hvězdiček za zvrhlost :-) ... a mám ten film v top 10. Nikoli pro zvrhlost. Dokonalé sestřelování formálních i neformálních pravidel filmu a politické korektnosti. Jinak, abych tak poťouchle poznamenal, je to mírně pesimistická polemika s Naušikou v otázce, zda je možná koexistence lidí a hmyzu :-) ()
Velmi dobře vymyšlená satira na militarismus, která nejde s duchem knížky podle představ jejího autora, ale rozhodně je velmi akční a potěší ve velkém počtu scén. Všechno přes televizní vstupy, přes skvělé reklamy " Staňte se občanem" až k černému humoru velitelů jednotek je brilantně vymyšlené a podtrhuje myšlenku filmu, který je není pouze akčním filmem. Herci jsou zde možná na oko trochu slabší, ale takový Casper Van Dien předvádí jeden z nejlepších výkonů své jinak opravdu špatné kariéry. Paul Verhoeven opět dokázal, že je výborný režisér, který rád rýpe do společnosti a jejich zvyklostí. neodolatelný mix vojenství, černého humoru a nadhledu nad tématikou. Po velkém počtu shlédnutí (asi 8-10 možná i víc) nedokáži tento snímek nemilovat. Kousavý humor s nesmrtelnými narážkami a hláškami. Hvězdná pěchota je skvělý film, který je jednoduché na první pohled odsoudit, ale skutečná kvalita je nezpochybnitelná a nakonec se vždycky prokáže. ()
Galerie (47)
Zajímavosti (73)
- Většina "pavoukovců" vznikla teprve během postprodukce v počítačích, ale tvůrci měli k dispozici také pár robotických modelů v životní velikosti. Žádoucích reakcí herců během bojových scén nicméně dosahoval samotný režisér svými výkřiky a poskakováním. (Matty)
- Severoamerické tržby dosáhly 54,8 milionu amerických dolarů, celosvětové 121,2 mil. (NIRO)
- Natáčení filmu se zúčastnilo přes 1 400 komparzistů. (HellFire)
Reklama