Režie:
Paul VerhoevenKamera:
Jost VacanoHudba:
Jerry GoldsmithHrají:
Arnold Schwarzenegger, Rachel Ticotin, Sharon Stone, Ronny Cox, Michael Ironside, Marshall Bell, Mel Johnson Jr., Ray Baker, Michael Champion (více)Obsahy(1)
Blízká budoucnost. Douglas Quaid (Arnold Schwarzenegger) je každou noc pronásledován snem, ve kterém se ocitá na Marsu. Během návštěvy virtuální cestovní kanceláře zjistí, že mu byly nedávno vymazány vzpomínky a ve skutečnosti byl zcela jiným člověkem. Jeho procitnutí z něj náhle dělá cíl všech jeho bývalých spojenců i nepřátel... (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (871)
Zrovna jsem dočítal sci-fi SNÍ ANDROIDI O ELEKTRONICKÝCH OVEČKÁCH? (BLADE RUNNER) a z ničeho nic jsem dostal chuť oprášit si nějáké Dickovy filmové adaptace. MINORITY REPORT jsem však viděl nedávno a PAYCHACK více méně taky. Sehnat BLADE RUNNERA je v dneštní době téměř nemožné (no možná ne nemožné, ale obtížné :) a jediným vhodným kandidátem se zdál Verhoevenův TOTAL RECALL. Musím říct, že jsem dobře udělal, protože jsem ho pár let neviděl a byl jsem tudíž velice spokojený. Vidět zase Arnolda střílejícího a hláškujícího („Žaluj mě vole!“ a „Máme tady rovzvod.“ vedou) je teď pro mě balzám na duši. Dále je tu pak Sharon jako dokonalá manželka (téměř dokonalá), kterou by si přál každý chlap. Po příběhové stránce se téměř nic vytknout nedá, protože sci-fi s takovýmhle surfováním mezi snem a skutečností snad jiná ani nevznikla. Hudba Jerryho Goldsmitha je užastně magická a výborně ladí s celkovou atmosférou snímku a na konci na sebe bere i jisté (možné) procento pointy. ()
Rovněž jsem se bál, že po nějakých sedmi letech od posledního zhlédnutí se budu cítit trapně, jak jsem mohl něčemu takovému dát pět hvězd a bál jsem se, že budu své hodnocení povážlivě měnit. Obava se vyplnila tak napůl. Je to skvělý film, ukrutně vražedná podívaná s mnoha varováními do budoucna. Rovnež slušná a po více posleších naprosto nepřekonatelná a dalo by se říci nejtypičtější Goldsmithova hudba (nevím, jak to ten člověk dělal, ale často z něj mám pocit, že dokáže áčkový film přeměnit svou hudbou na béčko - i přesto je to jednoznačně nejlepší skladatel filmové hudby a kdo nesouhlasí, ať mi napíše výhružný mail) a také nesmím zapomenout na nezapomenutelný velkolepý závěr. Ovšem z Totál Regál je prostě holt cítit zub času a není to tak působivé, jako dřív. Nebo se snad podepsal zub času na mně? ()
Přestože s předlohou od Dicka to nemá moc společnýho, je to opravdu hodně dobrej film. I nějaký to zamyšlení a pointa tam na nás vykukuje, což je u Schwarzeneggerových filmů docela novinka. Jen bych ještě všem, kteří to viděli doporučil knížku od Pierse Anthonyho, kterou dávali u nás při premiéře k lístku zadara a která se jmenuje Záblesk paměti (stejná modrá obálka jako obal kazety), tam je to ještě mnohem líp vysvětlený a dotažený do konce. A podle té knížky to nevyznívá jako sen zaplacenej od Recallu. Naprosto dokonalá akce, zábavná, rychlá, v přitažlivých prostředích a s dobrým příběhem a nějakým tím mystériem na konec. Nehledě už k opravdu dobrýmu výkonu Arnoldovu a skvělýmu dabingu, kde Zdeněk Mahdal mluví aspoň dvacet osob a někdy i sám se sebou v dialogu. Ten novej ale nestojí za nic. ()
Žlutá machna s rozložitelnou hlavou, kostlivci na zbraňovém detektoru, tříprsá coura z mutantního Titty Twisteru.. Bezesporu akční sci-fi klasika, v níž se Verhoevenovo tradičně bohaté počítadlo mrtvol zastavilo na čísle 77 a kde Arnie svým třesoucím se bicepsem při práci se sbíječkou jen stěží nahradí někoho, kdo umí hrát. ()
Výborny film, jenom ten Arnold mi tam vadí. Hrdinou by měl být nevýrazný úředníček, který je znastálé situace úplně v prdeli a ne akční svalovec, u kterého hned od první chvíle jasné, že skutečně nikdy jen tak nesededěl doma a nevedl normální život. Ale pořád je tam cítit Dick. Ta atmosféra hrůzné noční můry, to je velké plus. No, je to nejlepší film s Arnoldem Schwarzeggrem a to je docela ironie vzhledem k tomu, co jsem již výše napsala. ()
Galerie (210)
Photo © TriStar Pictures
Zajímavosti (88)
- V 93. minutě proběhne před kamerou křížová palba na hologram. Střílející stojící proti sobě by se museli zákonitě sami postřílet. Nic takového se však nestane. (Terva)
- Ronald Shusett a Dan O'Bannon začali pracovat na filmu už v roce 1970, ale tehdy by byl příliš nákladný. Proto se místo něj zaměřili na film Vetřelec (1979). (Beer Ceps)
- V době vzniku filmu se Sharon Stone (Lori) nechala nafotit nahá pro Playboy. Za svůj obdivovaný vzhled na fotkách vděčí tomuto filmu, protože si kvůli němu musela zlepšit kondičku a učit se Taekwondo. (Beer Ceps)
Reklama