Režie:
John WooKamera:
Horace WongHudba:
Joseph KooHrají:
Lung Ti, Yun-fat Chow, Leslie Cheung, Emily Chu, Waise Lee, Feng Tien, John Woo, Yin-Tsi Sek, Kenneth Tsang, Fui-on Shing, Hsieh Wang, Ming Leung, Chi-Fai Chan (více)Obsahy(3)
Poslední akce a Ti Lung končí s organizovaným zločinem. Jeho bratr, policista Leslie Cheung, může být spokojen, jenomže podsvětí se brzy začne mstít... (oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (148)
Lepší zítřek udělal pojem z jména John Woo. Leccos už je ale i na mě moc. Rytíř krvavých baletů ve svém přelomovém projektu (producent Tsui Hark jej vyvedl z tvůrčí krize), kde je přátelství, morálka a hrdinství prezentováno zcela typickým asijským způsobem. Východní mentalita mi ale zřejmě nikdy nepřiroste k srdci, takže když Woo na plátně zrovna neosciluje mezi precizní choreografií, pěstními souboji a svištícími kulkami a nesnímá to několika kamerami, tak to asi není pro mě!! Sic Lepší zítřek v roce 1986 zaznamenal obrovský úspěch, nedostižný akční mistr mě dostihnul až v následujících letech a naplno pohltil až s duem Cage/Travolta. ()
Kdybych tak mohl nějak seřídit zvuk u TV,aby se vždy před nějakým tím dialogem vypnul a na konci hovorů zas zapnul.Vypnout zvuk úplně nemůžu,to bych zas neslyšel praskání kostí. Jo,je to nešvar že v těhle výbornej HK akčňárnách mluvjej,to se fakt nedá poslouchat.A je jedno kdo to režíruje,protože dialogy do scénářů určitě psal pro všechny HK filmy od roku sedmdesát do teď,jeden magor. A tím mi dost skazil zážitek.Už zase.- 65% - ()
Nevím, jak zítřek, ale dnešek by byl určitě mnohem lepší, kdybych se dívala na něco s menším množstvím výkalů, třeba do čističky odpadních vod. Tohle je jedno hnusné velké klišé, extrémně špatně zahrané a s neskutečnou dávkou patosu. Celý film jsem se opájela myšlenkou, jak moc se museli bavit herci při dabingu hromadných bojových scén, to hekání, funění a vzdychání musela být velká sranda. Tohle je jediný světlý bod filmu, za který však původní snímek nemúže. A závěrečná dojemná scéna bratrů v objetí byla už opravdu jen a jen k smíchu. John Woo nalezl způsob, jak dát stupiditě filmovou podobu, gratuluji. ()
Jako odchovanec čisté hollywoodské Arnoldovsko/Slyovské akce jsem se k prvnímu setkání s Hongkongským Johnem Woo dlouho odhodlával. Sice jsem se těšil, ale nebyl jsem si jistý, jak moc mi tenhle styl sedne a taky jestli té akce nebude na mě trochu málo;). Moje obavy se vyplnili tak napůl. První půlka filmu a vesměs všechny ty neakční scény jsou opravdu děs a hrůza. Celou dobu na sebe řvou nějací Číňani a řeší rodinné problémy, přičemž u toho šíleně přehrávají a ty jejich kecy vás vůbec zajímat nebudou. Tvůrci filmu navíc neměli v castingu moc šťastnou ruku a skoro všichni hlavní (mužští;)) hrdinové jsou neuvěřitelně oškliví a ještě k tomu nosí takové ty nadýchané 8O´s svetry a neustále u toho kouří, takže si velice dobře dokážete představit, jak ty svetry musely pak asi smrdět. Výjimku ale naštěstí představuje do vedlejší role!!! odsunutý Chow Yun-Fat. Ten jediný totiž nic neřeší a když už ano, tak pomocí bouchaček a to tak neuvěřitelně cool způsobem, že hned po jeho prvním krvavém vystoupení se začnete modlit, aby se ve filmu už nic jiného ani neobjevilo. Kdykoliv totiž dojde na akci, stává se z Wooa filmový umělec, krev stříká po hektolitrech a bodycount roste takovým způsobem, že se pod Arnoldem skoro třese jeho guvernérské křeslo. ()
Rok 1986. Na Ukrajině hořel Černobyl, ve Zlíně se narodil jeden blázen do filmů a v Hong Kongu naplno vzplanula hvězda - hvězda která se dokázala natrvalo vypálit do paměti každého byť jen trochu akčně-pozitivního diváka. V roce 1986 John Woo natočil Better Tomorrow a vytvořil tak žánr Heroic Bloodshed - krvavou operu o bratrství, cti a zabíjení. 8/10 ()
Galerie (59)
Zajímavosti (20)
- Postava Marka Gora (Chow Yun-Fat) se ukázala být tak populární, že mnoho mladistvých v Hong Kongu přijalo jeho styl (černý trenčkot, sluneční brýle, sirka v ústech). Obchody po celém městě byly vyprodány včetně slunečních brýlí značky Ray-Ban za necelý týden po premiéře filmu. To vše vedlo k tomu, že filmoví kritici a vládní úředníci obvinili režiséra Johna Woo, že glorifikuje životní styl triád. (tequilla)
- Někteří majitelé kin původně vyjádřili obavy producentovi Tsui Harkovi ohledně obsazení Chow Yun-Fata (Mark) ve filmu. I když byl herec velmi populární na televizních obrazovkách, většina jeho filmů v kinech finančně propadla. Chowovi se v průmyslových kruzích dlouhá léta přezdívalo „kasovní jed“. (tequilla)
- Film sa stal v Hongkongu tak extrémne populárnym, že deti sa po vzore ústredného hrdinu začali obliekať do dlhých kabátov zvaných dusters. (beso74)
Reklama