Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Sci-Fi
  • Dobrodružný

Recenze (1 326)

plakát

Hvězdná pěchota: Invaze (2012) 

Tři a půl hvězdy za precizní zpracování Hvězdné pěchoty tak, jak ji známe (rozhodně lepší než hraná dvojka) - nekonečné hromady brouků proti nekonečným proudům munice, lehce over the top krvavý masakr na obou stranách a samozřejmě nesmějí chybět sexy holčiny v plné nahotě - nechybí tedy žádná podstatná ingredience. Brnění vojáků doznalo upgradu a nentokrát to vypadá jako jakýsi Halo spinoff. Aby divák sympatizoval s postavami, je mu naservírována řada snadno zapamatovatelných komiksově definovaných hrdinů. A když trochu zaspoiluju obsazení, setkáme se i s hlavní trojkou původního filmu, kteří však vypadají trochu jinak a mají i jiné dabéry, takže je třeba znát jména, aby si člověk vůbec všiml (John Rico, Dr. Carl Jenkins a kapitán lodi Carmen Ibanezová). 🙂

plakát

K zemi hleď! (2021) 

Nevím, no. Satira to byla přesná, o tom žádná. Ale první polovina filmu byla nějaká suchá a v druhé snad nic jiného než satira nebylo. Mnohem raději bych v tomhle žánru klidně potřetí zkouknul Absurdistán. Cate Blanchett jsem málem ani nepoznal. DiCaprio ukazuje, že nemusí hrát jen namachrované svůdníky, ale zvládne i ušlápnuté zcela vynervované vědce - jeho emocionální výstupy mi přišly možná až příliš dobré na komedii. Nezapomeňte si počkat na mezititulkovou a potitulkovou scénku.

plakát

Ježek Sonic (2020) 

Souhlasím se zdejším vcelku uniformním tříhvězdičkovým hodnocením - nejde o žádné průlomové dílo a na druhou stranu všechno funguje. Jim Carrey sice neodpovídá originálnímu Robotnikovi svou tělesnou konstitucí, nicméně pokud měl někdo hrát vyšinutého komického blázna, pak byl Carrey rozhodně jednou z jistých voleb. Co se týče neslavné nákladné předělávky Sonicovy vizáže ještě před vypuštěním filmu, za mě byly změny krok správným směrem - směrem od vizáže člověka v ježčím kostýmu k vizáži animované postavičky. Robotnikova vizáž je umírněná záměrně a divák se nemusí bát - film nakonec dotlačí Robotnika tam, kde má být. 😉

plakát

Pompeje (2014) 

Vypadá to přesně tak, jak bych si představoval Pompeje v podání Paula W.S. Andersona. Jednoduchoučká lidská zápletka na pozadí titanicovské katastrofy v gladiátorských kostýmech. Bohužel, namlsán z marvelovek, vizuální efekty tohoto filmu už nestíhají dnešní dobu, byl by to spektákl tak někdy na přelomu tisíciletí. Každopádně film mě překvapil relativně hvězdným obsazením (Harrington, Sutherland, Mossová, Harris). Browningová odehrála roztomilou holčičku v nesnázích a málem skončila jako česká Popelka (popel, hehe), která se ve filmu nedočkala od prince ani polibku. 😀

plakát

Růžový panter (1963) 

Dvě třetiny filmu divák nemá tušení, proč vlastně sleduje románky podvádějící Clouseauovy ženy. Celou dobu jsem se chystal dát hvězdy dvě, tak nakonec to závěrečná automobilová honička v maškarních kostýmech vytáhla na slabé tři. Shodou okolností jsem tento první film s inspektorem Clouseauem viděl jako poslední (pominu posmrtný flashbackový díl, který patrně zcela vynechám), tak už konečně znám i jeho origin story. Na osobním favoritovi to ale nic nezměnilo - za mě zůstává nejlepší panterovkou ta třetí - Návrat Růžového pantera - kde už jsou ve hře také šéfinspektor Dreyfus a pomocník Sato, kteří tady chybí, přitom jsou neodmyslitelně spjatí s Clouseauem.

plakát

Výbušnej koktejl (2021) 

Jsem překvapený zdejším nižším hodnocením, za mě je to svižná vtipná čtyřapůlhvězdičková jízda. Dost lidí srovnává s Johnem Wickem, případně s Charlieho andílky, já bych spíše vytáhnul Kingsmany, kteří jsou asi bližší koktejlové ztřeštěnosti. Každopádně je pravda, že někdo by to mohl tipovat na Leitchův rukopis (kromě Wicka třeba Atomic Blonde, Bullet Train), případně ten Bessonův (Lucy, Anna). Mno a když už tady šermuju filmy s křehkými, ale nebezpečnými kráskami, přihodím k dobru i Jolt, Kate a Saltovou. Někteří si stěžují na prkenné herectví Karen Gillian, ale já to pochopil jako cílené ztvárnění nájemné vražedkyně, která se holt naučila emoce zabořit hluboko pod zem (zvlášť když zůstala bez rodičů). Co se týče nastavení úrovně "gurl powaaah", tak mi nakonec došlo, že tenhle film to spíš schválně paroduje (např. knihy ženských hrdinek), s čímž jsem neměl problém, bavilo to. Asi je fér vyspoilovat, že čtveřice starších dračic se objeví až k závěru filmu (a možná by filmu ani neškodila o 15 minut kratší stopáž), nicméně Karen Gillan (resp. asi spíš její stunt double) si v hromadě akčních sekvencí do té doby vystačí i sama. Nutno podotknout, že akce je velmi originální, jelikož scénář věnoval hlavní postavě netradiční omezení do jejích soubojů. Herečka osmileté (pardon, osm-a-třičtvrtě-leté) holčičky Chloe Colemanová zaslouží pochvalu - kvalita dětských herců totiž bývá nevyzpytatelná. Kdyby snad někdy vzniklo nějaké pokračování, rád zase zkouknu.

plakát

Jdi na to (1983) 

"Chudák Tim, trvá na svý nevině. - Jo, to je těžký, jeho tchyně zas trvá na tom, že je mrtvá." Spencer a Hill mají nevyzpytatelně široké rozpětí kvality svých filmů, nicméně tohle je rozhodně jedna z těch kvalitnějších spencer-hillovek (policajti z rukama vzhůru, zásahovka s raketometem, zubní operace, nindžové s noži a nunčaky, "chtěl jsem aby to vypadalo realisticky", "Jenom jako! Jenom jako!") Za jejich nejlepší společné dílo stále považuji Dva výtečníky, kde jsou shodou okolností stejní herci i v pozici padoucha a policejního šéfa.

plakát

Skleněné peklo (1974) 

Omlouvám se této klasice napakované hvězdami, ale nemohu souhlasit s lidmi, kteří tvrdí, že zub času na filmu nezapracoval - speciální efekty jsou prostě ze sedmdesátých let, takže ani to modré plátno ještě pořádně nefunguje a miniatury jsou pořád miniatury. Uznání si rozhodně zaslouží pyrotechnická divize filmu, protože ta musela pracovat naživo. Jinak je to ale vyloženě studiová záležitost točená s nadsázkou tak na třech vystavěných lokacích (večírkové patro, kancelářské patro a schody). Závěrečné řešení bylo jistě tehdy považováno za megalomanskou scénu, mně osobně (možná přesycen moderními efekty) to až tak úplně neoslnilo - to mě spíš více oslnila prakticky provedená scéna s výtahem. Mno a závěr filmu - "přijde den a taková past zabije tisíce lidí a my budeme polykat kouř a vynášet mrtvé..." - bylo neúmyslně prorocky dost in the 9/11 feels. Nemůžu si pomoct, ale nepřiznaný remake filmu Mrakodrap s Dwaynem Johnsonem byl za mě zábavnější a líp vypadá.

plakát

Poslední lovec čarodějnic (2015) 

A tak nakonec sice slabší, ale stále tři hvězdy. Vizuální efekty na slušné úrovni a děj relativně svižně ubíhá, i když bych s Dieselem na soupisce očekával více akce. V hereckém obsazení je velmi zvláštní kombo - vedle Dominica Toretta tu máme Ygritte, Batmanova Alfréda a Froda Pytlíka - a s trochou nadsázky hrají všichni znovu totéž. 😁 Jelikož jsem Diesela nikdy v životě předtím neviděl s vousy (takže počítám, že by mu snad nikdy nic nevyrostlo 😛), tak na něm ten zahajovací umělý vous vypadal vskutku jako součást kostýmu Santy Clause. Mno, chcete-li pokračovat v nahánění démonů, zkuste Constantina.

plakát

Mumie se vrací (2001) 

První Mumie nastartovala na přelomu tisíciletí boom vizuálních efektů a druhý díl v tom jen pokračoval, přidávaje bitevní scény digitálních davů. I druhý díl bych tedy považoval za nastartování digitální éry (první Pán prstenů vyšel v témže roce, první Piráti z Karibiku pak o dva roky později). Zub času byl ovšem nemilosrdný, takže ve srovnání s o dvacet let novějšími marvelovkami už efekty začínají zastarávat (finální boss je pak mezi grafiky dnes již považován za dost nepodařenou záležitost). To bohužel není úplně ideální v momentě, kdy film opravdu velmi těžce stojí na efektech. Dwayne Johnson je tady jen jako cameo, takže za skutečný počátek jeho velké herecké kariéry stále považuji o rok starší mumií zábavný spinoff Krále Škorpióna. Patricia Velasquez dostala více prostoru, včetně Final Female Fightu. Dětský herec Freddie Boath mi nepřišel moc přirozený, takže mě nepřekvapuje, že na svém kontě od té doby nemá žádný další film. Lehce slabší tři hvězdy.

Časové pásmo bylo změněno