Recenze (603)
Memento (2000)
Hodně zvláštní film. Originálně pojatá koncepce, díky které je to dost složité minimálně ze začátku při prvním zhlédnutí vnímat a dekódovat dějovou linii. Zhruba do půlky se mi ten příběh zdál dost plochý a říkal jsem si, co na tom všichni maj, vyniká to akorát originalitou, střihem, podáním příběhu, ale samotný příběh nic moc. Ale potom to začlo do sebe všechno víc a víc zapadat a vyvíjet se dosti nečekaně, takže nakonec i já dávám už po prvním zhlédnutí 5*, ale je to trochu na hraně. Očekávám ale mírné zlepšení při dalších zhlédnutích. P.S.: Nakonci jsem hned přetočil zase na začátek a teprve úplně pochopil první scénu filmu. :)
Žít a zemřít v L.A. (1985)
Oldschoolově působící béčko se syntezátorovou "MIDI" hudbou. Nic moc provedení. Lidi při střelném zásahu brokovnicí do hlavy ještě stihnou zařvat a podobné neuvěřitelnosti.
Těžký zločin (2002)
Film se dá rozdělit na dvě trochu odlišné části. První fáze od začátku filmu do okamžiku zatčení Toma Kubika se vyznačuje nepřesvědčivými hereckými výkony a je podkreslena zejména příjemnou melancholickou jazzovou hudbou. Druhá fáze je potom příjemný oddychový lehounce nadprůměrný krimi thriller, kde herecky vyčnívá svým výkonem Morgan Freeman. Závěr je poměrně zajímavý a překvapivý. Nicméně celkově je scénář takový trochu překombinovaný.
Višňový sad (2010) (divadelní záznam)
Inscenaci jsem viděl přímo v divadle. Kvalitní herecké obsazení, ale jinak mě to nijak extra neoslovilo.
Skřivánci na niti (1969)
Pro mě dost velký zklamání vzhledem k hodnocení na ČSFD. Možná proto, že jsem tu dobu nezažil. Poměrně mě to nudilo až na pár vtipných situací. 1 hvězdička za Brodského a 1 hvězdička za ztvárnění doby s groteskními fragmenty. 45%
Obávaný bojovník (2006)
Na Jet Liho bojové umění a kreace se kouká velmi dobře jako vždycky. Příběhová linie popisuje postupný přerod náhledu na smysl bojového umění Wushu a na smysl života jako takový. Hlavní postava postupně procitne a pochopí to, co se jí snaží nejbližší vysvětlit celou dobu a stane se pravým hrdinou. Nic extra objevného, ale je to zručně natočené a poutavé.
Dům z karet (1993)
Dobré herecké výkony. Jinak trochu průměrné. 60%
Nebezpečný klient (1994)
Ničím výjimečný film s dobrým hereckým obsazením. Není příliš nápaditý. 67%
Taxi, taxi (2000)
Místy celkem vtipné a scény jízd v autech jsou pěkně dynamicky natočené. Nepatrně slabší než minulý díl.
Boss (1996)
Začátek rozjetý výborně, film zaujal a vypadalo to dobře. Ale poté se to díky pomalému tempu trochu vleče a nadšení opadá a sklouzává to malinko k nudě. Jinak je zde obsaženo také pár poměrně vtipných dialogů.