Recenze (648)
Škola hada (1978)
V kontexte dnešnej doby už tento film pôsobí dosť smiešne. Keď som to videl prvý krát ako 15 ročný a hodnotil to po dvadsiatke hneď som dal plný počet... Už ako 40tnik v čase písania tohoto komentáru to asi prehodnotím. Je to ten typ filmu "moje Kung-fu je lepšie ako tvoje" a v podstate dialógy sú len krátka epizódka medzi bitkami. Mladý Jackie Chan bol ale fakt trieda a bez nejakých špeciálnych efektov vidno že jeho bojove umenie bolo už vtedy na špičkovej úrovni.
Zabiják (2023)
Chladné, presné a cynické ako remeň. Nájomný vrah nie je asi niekto komu by ste mali držať palce aj keď v podaní Michaela Fassenbendra to nie je ľahké najmä keď si občas zacvičí jogu :). Podľa recenzii som čakal niečo podstatne horšie ale u mňa tento príbeh fungoval. Dokonca tu nechýbala ani slušná dávka napätia... Chápem že pri Fincherovi sme zvyknutí a dômyselnejšie vystavaný príbeh čiže tie rozporuplné hodnotenia aj celkom chápem. To delenie filmu na kapitoly bolo viac menej zbytočné....
Služka (2023)
Má to peknú kameru a tam to asi tak aj končí. Ten príbeh je podaný dosť nezaujímavo a niektoré udalosti su vyslovene skratkovite ten strihač sa s tým moc netrápil. Herecky nezáživne a žial dosť nudné. Kto chce vidieť emotivny vztah dvoch žien nech si pozrie Život Adele tam si príde na svoje :)
Tohle je náš svět (2016)
Taká slniečkarska agitka plná moralistických blábolov, ktorá ale nenudí a po hereckej stránke je celkom slušne zvládnutá...
Černé zrcadlo - Beyond the Sea (2023) (epizoda)
Na seriálovú epizodku to ma celkom slušne herecke obsadenie. Možno ak to nebolo také predvitelne tak by som dal aj vyššie hodnotenie. Pri Čiernom zrcatku som si zvykol už na zaujímavejšie zvraty :)
Zabijáci rozkvetlého měsíce (2023)
Martinovi sa tie dlhšie stopáže akosi zapáčili a po Irčanovi servíruje monumentálny epos o nekonečnej ľudskej chamtivosti.... Výhodou je ale dokonalé rozpracovanie dvoch silných charakterov na jednej strane je to King (Robert De Niro) a jeho nie priliš bystrý synovec v podaní Leonarda plus jedna indianka. S čiernym zlatom prišli do rezervácie Osagov nie len peniaze a prepych ale žial najma choroby, zavisť a vraždy ktoré si spočiatku nik veľmi nevšímal. Tento film nie postavený na silných záberoch na prírodu a ropne polia ale najmä na hereckých výkonoch dvoch ačkových hercoch takže oscarove nominacie za rok 2023 su už jednoznačné....
Blízko (2022)
Pomerne citlivo a dobre zahraný príbeh o priateľstve dvoch chalanov, ktorý dokáže chytiť za srdce. Remi aj Lee boli perfektní a postupne sledujeme ako sa ich silne puto naruší....Je veľka škoda že v druhej polke kedy sledujeme len jedného z nich ten príbeh stratí na svojej sile a je tu už len nuda pretkana hokejom a plačom..
Invalida (2023)
Nuž ak som dal v roku v roku 2013 Karaskovmu filmu Kandidat 4 hviezdy tak tu musim dať 5 a zaslúžene. Už vtedy som tušil že ten chlapík ma talent. Ja si nepamätám kedy som sa na nejakej komédii tak dobre bavil . Toto bola proste kanonáda hlášok a obsurdných situácii ktoré nenudili ani na chvilku. Zvyknem písať že na Slovenské pomery to bolo fajn ale pre mňa toto bolo aj na európske pomery veľmi slušné a za posledných 10 rokov si ťažko viem vybaviť lepší Slovenský film. Po všetkých tých vážnych rodinných drámach to máme totálny narez že ani Kusturica by sa nenudil. Duo cigan a invalid sa herecky skvele dopĺňali a ti ostatní toho moc nestihli pokaziť :)....
Andělin popel (1999)
Myslím že dnešná generácia detí si už ani nedokáže predstaviť že chudoba nie je to že nemáte najnovší smartfón ale keď nemáte čo jesť. Dosť smutný príbeh z Írskeho prostredia kedy jedinu nadej mladých ludí bola emigrácia do Ameriky. Ta chudoba, bolesť a špina tu trčí z každého kútu a nejedná sa zrovna o príjemné pozeranie ale aj napriek tomu nechýbajú vtipne momenty. Kombinácia chudoby a alkoholizmu je asi to najhoršie čo sa vám môže ako dieťaťu stať a vyrastať v takej rodine musí byť hrozné.
Kamenné srdce (2016)
Pomalší príbeh ktorý ale nemá kamenné srdce. Režisér ktorého meno sa ani netrúfam vysloviť má ozaj talent na tieto drámy v ktorých dominuje mladosť a sila priateľstva. Nie je to také úderné a emotívne ako jeho ďalší film Krásne bytosti ale pár silných momentov je aj tu. Kto ma rad pomalší príbeh, islandský vidiek a chce sa ponoriť do vlastnej mladosti tak si zrejme na svoje príde...