Recenze (149)
Příběh Eiffelovky (2013) (TV film)
Jako výukový film pro školy výborné.
Ceny české filmové kritiky 2016 (2017) (pořad)
Takto si představuji předávání cen. Mělo to lehkost, spád a svižnost, samozřejmě i pár much, ale celkově příjemný večer bez křeče, kam se vešel sem tam i vtip. Plusem byl pak i Jiří Havelka. Asi by to normálně bylo na tři hvězdy, ale vzhledem k tomu, jak šíleně u nás většinou předávání cen probíhá, tak přidávám jednu navíc.
Děda je lotr (2016)
Evidentně to není pro zdejší intelektuální prudu dost dobré, já jsem se bavila. I když je scénář předem jasný, děj má spád a De Niro hází hlášku za hláškou.
Český žurnál - Exekuce (2016) (epizoda)
Každý dokument je do jisté míry subjektivní záležitost, ale tady to bylo neúnosné. Celý film je postaven na hlouposti autorky a dalších účastníků, kdy se především zdůrazňuje, jak jsou exekutoři zlí. Vzhledem k tomu, že jsem v oboru nějakou dobu pracovala, je mi jasné, že exekutoři nejsou žádní svatoušci a že jejich odměny bývaly hodně nadsazené. Na druhou stranu také vím, že jen minimální procento exekuovaných jsou lidé, kteří se do této situace dostali nešťastnou náhodou, což autorka tak nějak pozapomněla říct. Dokument nepřináší nic nového, klouže jen po povrchu a působí bulvárně. Až moc okatě se snaží diváka manipulovat a "stáhnout" na svoji stranu a co mi neskutečně vadilo, bylo zatahování dětí do vlastních finančních problémů. Naopak se mi líbila část, kdy se autorka inspirovala v jiných zemích nebo když naťukla problém s lichvářskými mafiemi. Kdyby se těmto tématům věnovala víc do hloubky a vykašlala se na citové vydírání diváka, měl by dokument určitě větší přínos. Takto působil film jako odbyté cvičení do školy, spíchnuté horkou jehlou, kdy se pouze popisuje nějaký stav věci, ale vlastně nic neřeší. Sama autorka se také nikam neposunula a ze svých chyb nepoučila. Vlastně se celou dobu jen odvolávala na svá práva, ale že by měla plnit nějaké povinnosti, to už jí zřejmě nedochází a ani během celého filmu nedošlo.
Polda - Kurz přežití (2016) (epizoda)
Dialogy sice vtipné, ale je to šíleně toporné. Všichni odříkávají naučené věty jako na školní besídce, navíc jak mám Matáska ráda, tak tady mi zatím moc nesedl.
Padesátka (2015)
Na českou komedii to je nadstandard, ale čekala jsem trochu víc. Každopádně divadelní představení je nepřekonatelné, takže doporučuji spíš zajít do Rubínu.
Celebrity s.r.o. (2015)
Asi to je bizár dovedený do absurdna, ale pro mně to bylo takové miloučké a velice příjemné na dívání. Je to prostě jiný typ komedie a upřímně nemám ráda zdejší škarohlídy, kterým se člověk ničím nezavděčí a kteří k filmu už od začátku přistupují s nechutí a s tím, jak tady tomu Jirkovi zase naložíme. Poslední dobou se u nás točí jen samé vážné filmy, kde se řeší především pokřivené mezilidské vztahy a pokud už se objeví nějaká "komedie", tak se člověk často za ty herce až stydí. Já jsem ráda, že se Mádl vydává jinou cestou a rozhodně bych ho nepřirovnávala k Babovřeskám a podobným. Jako oddychovka naprosto v pořádku a vzhledem k tomu, že tady je to pouze na 41 procentech, tak dávám 4 hvězdy.
Ženy sobě (2011)
Příjemná oddychovka, hangover v ženském podání. Kdyby přibylo víc vtipu a ubylo ztrapňování se Annie, bylo by to na 4 hvězdy :).
Nahota na prodej (1993)
Z hlavy asi ještě dlouho nedostanu ten epický konec s výfukem... :D
Fakjů pane učiteli (2013)
Já vím... předem jasný děj, jedno klišé za druhým, ale já jsem si to fakt užila a bavila jsem se od začátku až do konce. Jako učitelka jsem tuhle komedii možná docenila víc než běžný divák, nicméně občas jsem s hrdiny soucítila a zároveň záviděla, že některé méně korektní metody jim bez problémů prošly.