Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Horor
  • Krimi

Recenze (3 639)

plakát

Vražda na samém konci světa - Svědkem zločinu (2023) (epizoda) odpad!

Tak nejdříve si vyslechneme chudinku týranou ženu a pak druhá (nepochopená) je nechána chuděra sama… jedna srdceryvnější scéna než druhá. Ale hlavně, že omatlal knihu a hovno z toho. Naprosto zbytečná epizoda. Přemýšlím, v čem je Brit Marling nejhorší… jako režisérka, scénáristka nebo herečka.

plakát

Těla (2023) (seriál) 

1890-1941-2023-2053. Ne to není číslo kreditky Reeda Hastingse. To jsou roky, ve kterých se odehrávají 4 souběžně běžící dějově linie. Zní to někomu šáhle? Ani zdaleka ale není jako obludně groteskní tabulková představa Netfixového světa (v tomto případě Londýna). Žena-tmavá-muslim (3v1), žena-postižená-židovka (3v1), muž-gay-křesťan-zrzek (víc zvráceně už to nešlo) a konečně, muž-žid a protože je hetero běloch musí být za odměnu zkorumpovaný a děvkař. Přitom většina je tam zcela zbytečná až komická (1890 asi nejvíc). Nejméně groteskně působí 2053 a 1941. Tam to do děje i přirozeně zapadá. Co ale nezapadá vůbec je celkové rozuzlení. Řekněme 1/2 seriálu to vypadá super. Pak ale vyplavou díry jako vrata a scénár je nezalepí. Jedna nezalepená díra za všechny… proč zrovna ty 4 roky a ne jiné? Více u jednotlivých epizod.

plakát

Těla - Věz, že jsi milován (2023) (epizoda) 

Sorry, ale ne. Chápu, že byla snaha tomu dopřát happy-end, ale to by musela padnout 4 zásadní vysvětlení. 1) jak to že “mrtvola” cestovala do 4 období. 2) proč právě ty 4 období a ne jiná 3) co dělala ropucha v tom taxíku, když cestování neexistuje 4) když se cestuje vždy - a + co se dělo v těch “plus” letech. Takže za mě buď scénáristicky fail jako prase, nebo zase berlička na druhou řadu. Tak jako tak závěr žumpa.

plakát

Těla - Chyťte si mě (2023) (epizoda) 

Se bavím. Seriál si najednou uvědomil, že je něco špatně a najednou posílá klíčovou postavu do roku 1889 (ne 1890). I tak udělali soudruzi v NDR chybu a haprují stále dva roky (viz rozbor minule). A tím to nekončí. Proč je jeden ve 4 časech druzí ne. Dál… ji jako nenapadlo kde bude dobíjet adaptér? Seriál se začíná sám v sobě topit. Paradoxně linka 1980 je nyní nejlepší a začínám klíčové postavě fandit.

plakát

Tři mušketýři: Milady (2023) 

Neduhy z minula zůstaly (rozklepaná ruční kamera, retardovaný casting), ale za mě hodně pomohlo vyprávět neokoukaný příběh. Jako teda neznamená to, že je to super story… to že se z toho nějak zázrakem nakonec vymotala (oheň… trám na hlavě… obklíčeni… není problém) bylo jasné každému. A ten útok na pevnost + masakr britských lodí mi taky nějak moc připomněl Napoleona (jasně že náhoda). To samé to vydolování opáleného mušketýra z historie (aby byli moderní taky jako Napoleon). To samé ten konec-nekonec… jako fakt z toho neměla být trilogie? Kdybych to viděl osamoceně, asi bych dal hodnocení nižší. Ale v kontextu dvou filmů, to fungovalo mnohem lépe než #1.

plakát

Tři mušketýři: D'Artagnan (2023) 

Milionkrát převyprávěná klasika a slepici co dá milenci náhrdelník (který idiot tohle udělá) a pak řeší logicky průser (to je stejné jako, kdyby moje milenka vystrčila na Facebook naši společnou fotku a já spoléhal, že mezi jejíma kámoškama není nějaká pinda co zná taky moji starou). Jako už tahle zápletka bere na hodnocení :). Další věc co mi hnula žluči byl casting. Tedy konkrétně obsazení dvojice prsatice a dědula. Jako v kolika ji měl klátit (a udělat syna) a nazývat se přitom “mladý šlechtic”? To samé “lady” byla provdána, když ji bylo 15 (za toho co vykuchala jak rybu). To ji jako prznil 20 let, než se rozhodla s tím něco dělat? Prostě lobotomie… ale jinak dobrý (až na tu ruční rozklepanou kameru). No víc než 3 fakt nedám.

plakát

Plán pro rodinu (2023) 

Filmy jako je tenhle mají jeden problém, než se “začne něco dít” nastává povinná seznamovačka. Ta tady trvá jen 15 minut (super), jenže… ona po těch 15ti minutách nekončí, ale “dává si pauzu”. Díky myšlence filmu (rodina nic neví) se střídají momenty akce/nuda s mechanickou přesností ještě následující hodinu. Nemluvě o tom, že scenáristicky je to strašně laciný… (obsadit “kvéčko” a tvářit se,  že jde o bezvýznamný štěk… všechno špatně). Tím se dostávám ke castingu. 2x špatně. Tady nenarážím na rodiče (Michelle je 47… kéž by moje partnerka vypadala v 47 taky takhle - nebo klidně i v 37…). To samé Marky Mark (52 fakt?). Hnus je ta ropucha co si pamatuju z FTWD. Ta pachuť zůstala. A mladej mi taky nesedl (i když vtip na jeho skutečné jméno - Van - mě fakt pobavil :)). Zase nutno uznat, diverzity and inclusion manager přistoupil k práci střízlivě a nedíváme se na multikulturní bizár. To se zase ocenit musí. 3,5 matematicky nahoru.

plakát

Bodyguard na volné noze (2023) 

Ukázkový příklad jak diverzní osazenstvo (pohlaví, rasy, všehochuť) může fungovat zcela přirozeně. Vše zapadá do děje a neruší. Dále se kamera neštítí (sem tam) morbidního záběru. Žádné pokrytectví, u filmu, kde je mrtvol víc než malé množství. No a… to je vlastně z toho pozitivního vše. Cena je příšerný. Humor je jen rádoby a po celkem unikátním intru, nastane divný sešup ve kterém se jen mísí pocit divnosti (“diktátoři nezpívají”) s idiocie (útěk před vrtulníkem). Ke konci se to sice zlepší (asi si jeden na styl vyprávění zvykne a holá kožka Alison v tom pomáhá taky). Výsledný dojem za mě celkem fajn (dokonce i ten parodický moment Commando vypadal v jiném světle).