Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi
  • Animovaný

Recenze (2 223)

plakát

Zmizení Eleanor Rigbyové: Oni (2014) odpad!

Pokud jste neviděli JEHO ani JEJÍ pohled a rovnou jste skončili na tom JEJICH, tak si připočtěte k mému hodnocení jednu až max. dvě hvězdičky. Na mém hodnocení se naprosto jasně odráží skutečnost, že já oba rozdílné pohledy na věc viděl, přičemž si nemyslím, že by na mé hodnocení mělo vliv, že oba tyto pohledy mě nijak neohromily a slízly od mě po **. Tomuhle jsem ale dvě hodiny života navíc nehodlal už věnovat, stačilo mi několik úvodních desítek minut, místy lehce přeskákaných posuvem vpřed, abych zjistil, že tohle fakt nejde. Jde o naprosto špatný ŠPATNÝ sestřih z obou jednotlivých pohledů, ale takový, že chybí naprosto začátek z JEHO pohledu, takže chybí i něco z toho JEJÍHO a jak bez JEHO pohledu nedával ten samotný JEJÍ příliš smysl, tahle společné verze to rozhodně nenapravuje. To jsem tedy čekal naprosto jiný přednes společného děje. Nastříhejte oba jednotlivé filmy na kousky a z každého použijte pro společnou verzi vždy každý pátý ústřižek, voilá, máte JEJICH pohled na věc. Jak byly jednotlivé pohledy nijak zvlášť povedeným JENOM experimentem, tak spojení obou do jednoho je průser a katastrofální vyústění tohoto hokusu-pokusu. ~~~ Souhlas s komentářem od dragon'88.

plakát

Tumbleweed (1953) 

Nejsem odborníkem na westerny té doby, ale dovolím si tvrdit, že tohle je hrozně moc podprůměrný western, právem zapomenutý a naštěstí pro mnohé neznámý. Audie je životem a okolními prériemi protřelý retard, nebo to alespoň herec tak hraje - ale nepochopil jsem proč, snažící se navodit navíc jakýsi dojem amatéra neherce. Zmalovaná bloncka na povozu byla taky... něco. Celý ten děj i výkony... herců(?) byly... Ty vole, co to bylo? No, nic. Dneska by to prosvištělo éterem co by nějaká humorná parodie westernů od nějakých jůtůberů. V té portorikánštině, nebo v jakém españa-like jazyce to je ještě k vidění, to musela být alespoň sranda poslouchat.

plakát

Divoká karta (2015) 

Neskutečná hovadina, nudná a prázdná. Od Stathamovky čekáte nějakou béčkovou aKčňárnu, komornější a ruční práci. V tomhle filmu se neděje naprosto NIC a když se to nic děje, tak ještě neuvěřitelně nesmyslně, takže 90 minut se v kuse film stále jen rozjíždí a najednou jsou titulky, vy nevíte proč tam tedy ten obsah a děj byly a závěr je naprosto na hlavu postavený. To i ty srágory od JCVD nebo Seagala mají alespoň elementární smysl. Doposud nejhorší Stathamovka.

plakát

Kick (2014) odpad!

Nehorázná ultrasračka i na indické poměry. Tenhle sice místy pěkně vypadající, ale lobotomický gejzír teatrálních trapností, které nejsou vtipné ani humorné, ale ultratrapné, dělá i ze srágor typu Megapiraňa a Megažralok vs. crocosaurus niterná rodinná dramata s nesmírným filozofickým přesahem. Pohybově postižený superzloděj se ztvrdlýma kalhotkama přes ksicht, vyšetřovatel s papundeklově nagelovaným účesem a od prvních minut kurvu z laciného porna zjevem připomínající "nemůžu-se-provdat" rádoby modelka. Ne jeden, ale hned dva odpady! Ne, tři! Vosm vodpadů!

plakát

Zmizení Eleanor Rigby: Ona (2013) 

JEJÍ pohled trpí tím JEHO, tedy, přišel mi zajímavější, ale to bylo zřejmě jen tím, že jsem znal už nástřel děje a příběhu z JEHO pohledu. JEJÍ pohled je jednoznačně druhým dílem a nelze jej vidět jako první, nedával by pak takřka vůbec smysl a navíc mu chybí značná část začátku děje z JEHO pohledu. Nicméně ani tak mi to nepřišlo nijak zajímavé ani sledovatelné s nějakým zájmem "jak tohle dopadne" nebo "jak tohle vyznělo z druhého pohledu", nechytlo mě to a bohužel celý tenhle dvojdílný projekt byl jenom experimentem, který byl zajímavý nápadem, ale unylý a rozředěný. Když už jsem viděl JEHO a JEJÍ pohled, zkusím pro zajímavost i ten JEJICH, třeba to bude dávat jako film a příběh dohromady větší smysl a nabídne koukatelnější a stravitelnější zpracování osudu obou postav.

plakát

Zmizení Eleanor Rigby: On (2013) 

Tak prve jsem viděl JEHO pohled, ten JEJÍ mě teprve čeká, ale jestli to bude na stejné brdo, tak mě asi šlehne. Ničím mě to nedostalo, nestáhlo, neuchopilo a nedrželo v bdělém stavu. Myslete si, co chcete, ale zvrat/pointa ohledně ztráty dítěte a následném rozpadu vztahu mi přišel hrozně moc laciný a prvoplánový. Ale to bych ještě vydýchal, kdyby to nebyl vyplněno takovým množstvím filozofických plků, žvástů a mouder z huby syna i jeho otce, přičemž to byla povětšinou jen prázdná slova, aby "řeč nestála", ale ab to zároveň znělo moudře, oduševněle a mentorsky. Dokoukal jsem to v podstatě jen proto, protože jsem stále čekal, KDY se konečně něco začne nějak dít, a nevěřil jsem, že TOHLE je to ono, o čem se ještě nedávno mluvilo. Jediným plusem mi /prozatím) zůstává samotný nápad natočit jeden příběh rozdělený do dvou filmů vždy z pohledu jednoho z ústřední dvojice. Popravdě, raději bych asi viděl třetí část filmu, sestřih z pohledu té akvarijní vyhládlé rybičky - po vstřebání JEHO pohledu by to totiž nemohlo být nudnější, mělo být to mnohem méně jakýchkoliv plků a netrvalo by to 89 minut.

plakát

Velké oči (2014) 

Povrchní, plochý, nevýrazný, nezajímavý, odfláknutý... prázdný jako pohled těch velkých dětských očí. To všechno tenhle film je a dost možná ještě i něco navíc. Během filmu jsem rostl z toho, kolik nesmyslných zvratů a rozhodnutí obě hlavní postavy dělaly. A nakonec všechno v dobré obrátili Svědci Jehovovy? To jako fakt? Ať tak či tak, tenhle snímek dost výrazně nudil a Weinsteinům se tohle hrubě nevydařilo, stejně tak Burton by se měl vrátit ke svým typicky úchylným filmům (po Dark Shadows další nezajímavé dílo). začátek filmu ještě vypadá zajímavě a dává naděje, nevýraznost a uťápknutost hrdinky ale jak budík drnčely profackováníhodností, že jí zůstala dcera bylo taky skoro nepochopitelné a třešničkou na dortu byl značně mimózní soudní proces. Navíc to celý vyznívá hrozně pokráceně, plno věcí a děje mezi dvěma událostmi chybí, takže 106 minut nebylo dobrým tahem a střihač s režisérem to se sestříháváním přehnali. Hodně mi v kině chybělo tlačítko FFWD (v sále nás bylo tak... 4 až 5 maximálně). Velký zklamání. Jediné, co na filmu stálo za to, byla Amy a její herecký výkon, který sice nebyl oscarový, ale byla to jediné normální a nepitoreskní. Za to Chris mě tu trochu iritoval, protože hrál postavu divákovi pro tenhle děj nesympatickou a průhlednou jak průpisák a bohužel chováním a pitvořením se takřka totožnou, jen mnohem více vychcanou, roli Dr. Kinga Schultze. Tenhle film fakt, fakt nedoporučuji.

plakát

Nezlomný (2014) 

Neodcházel jsem z kina znuděn ani otráven, ale je nutno uznat, že je to dost sterilně předvídavě ničím zvláštní film, kdy se s hlavní postavou nijak nesžijete a to, co se mu děje, prostě berete jako samozřejmost. Ono vlastně pokud jste viděli trailer, viděli jste i film, jen ten je hrozně dlouhý a vyplněný dalšími nijak zvláštními scénami. pěkná kamera, hudba, herci. Přišlo mi, že to bylo střihačem pokráceno z mnohem delšího filmu. Ale to bylo tak nějak vše. Jako poklona osudu jednoho rebelského Italo-američana dobrý, ale jak to není špatné, tak to není ani ničím výrazné. ~~~ Takovým nepřímým pokračováním může být podobně nijak zvláštní také životopisné drama The Railway Man.

plakát

Jupiter vychází (2015) 

Teda, zlatý John Carter! Tady bratrské duo Wachowských (a je mi jedno, že jeden je sestra) přestřelilo. Za mě ne tak moc jako v případě úděsné kraviny Speed Racer, ale furt dostatečně zřetelně. Jednak to vypadá jak sestříhanec něčeho mnohokrát delšího, druhak je to naprostá pitomost, soupeřící s hovadinami, které samy o sobě jsou JEN blbé a samy o sobě by takový facepalm nevyvolaly, ale sprdnout tohle všechno dohromady muselo stát hodně dávek kokainu (Zathura, John Carter, Chronicles of Riddick, Goualdi ze seriálové Hvězdné Brány, Men in Black, Andromeda, začátek Star Treku (2009), Mass Effect a určitě mnoho dalšího). Film je napěchován nesmysly a zbytečným plkáním, které sem tam rozčísne nijak špatný humor, který ale jen podtrhne marnost zbytku. Plky hlavních postav ke konci už byly skoro k nepřežití. Nelze tomu upřít efekty (tedy krom zbytečných a laciných zpomalovaček) a "CGI vizuál", vybrat ale jako hlavní postavy prkno Tatuma a našmínkovanou modelku s umělýma řasama po kolena, co čistí hajzly, nebyl dobrý tah. Všechno je uspěchané, děje se, protože to je ve scénáři, ne že by to mělo vzejít z děje, nedej svatá krávo dokonce smysl a jsou i scény, kdy nevíte, jestli si dělají autoři srandu, protože to zrovna vypadá že to myslí vážně, ale rozhodně to tak nevyznívá. Zaujala mě docela i hudba tak od poloviny titulků, což je zvláštní vzhledem k tomu, že mě docela vadila během filmu, kdy se odehrává nefungující "strhující" scéna, během níž přemýšlím, jestli si po kině dám ještě něco k jídlu nebo ne, a do toho hraje hudba, jak kdyby Mojžíš dával rozestoupit Mléčnou dráhu. Prostě bezbřehá splácanina nesourodých volovin, naroubovaných do zdánlivě jednolitého příběhu. Já se rozhodoval mezi * a **. Dávám kompromisních 1,5* :), protože se mi nechtělo z kina přímo odcházet, ale ani bych se při běžné projekci nijak případným úprkářům nedivil. Zde bylo ke cti, že nikdo z ČSFD projekce nezdrhl (alespoň jsem nikoho neviděl), nikdo nešustil a nekašlal a vůbec nedělal bordel, ale taky se vlna lidí zvedla a odcházela s počátkem 3D titulků a nevím, že by někdo tleskal Prostě zlatý John Carter nebo možná ještě i Cowboys & Aliens. Takový práce to muselo dát a přitom taková blbost. ~~~ PS: 3D klasicky zbytečné a tmavé. Krom vesmíru mi nějak všechno postrádalo barvy. ~~~ Díky za ČSFD projekci! ~~~ (Film ve zkratce ZDE)

plakát

Kód Enigmy (2014) 

(Komentář může obsahovat stopové množství spoilerů) ~~~ Nemá to daleko k pětihvězdě, fakt nemá, ale přesto jí neudělím, protože jak je film skvěle poskládaný a natočený, vše na sebe navazuje a flashbacky perfektně pasují tm, kam mají a dovysvětlují vše, co je třeba říct, přesto se najdou pihy na kráse, které by mohly být... řekněme zpracovány tak, aby nebily svojí berličkovostí příběhu tolik do očí divákových, přičemž narážím např. na až klišovitě nevhodné postavení se spolupracovníků za Alanova záda v pravý čas a pravou chvíli, kdy mě to tam tak nesedělo, až to bolelo. I pár dalších divností by se našlo (rychlé smíření s bratrovým osudem a že jsem k němu vlastním úsilím dopomohl), ať už byly způsobeny scénářem, předlohou nebo střihačem, ale to je vše. I taková drobnost ale dokázala nabourat tu potěchu oka a ucha dosavadního dění. ~ A pak sou tu klady, příběhem počínaje, ať už je vymyšlený a místy nepravdivý, ale umělecky vyšperkovaný sebevíc, přes skvělého Benedicta a jemu sekundujícímu Danceho s Keirou, Desplatův celofilmový ale výborný motiv, a skutečnost, že jsem vlastně o Turingovi věděl jen to, že existoval, pracoval na luštění Enigmy a je "otcem počítačů", takže mě jeho osud, ať už orientací nebo poválečným pokračováním a koncem docela překvapil (ne, fakt jsem to tom nikdy nepátral), až po mé druhé setkání s Mortenem Tyldumem, kdy po výborném Hodejegerne si tady možná otevřel dvířka ze severně situované Evropy do okolního světa. Celkově tedy Bravo, ale ta pětihvězda to není, trochu škoda. ~ Tak mě tak napadá, kdy vlastně měli Weinsteini poslední špatný film...