Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Drama
  • Horor

Recenze (163)

plakát

Úkryt (2011) 

Noemova pevnost. Jeff Nichols není Trier, a tak ani Take Shelter nemůže být Melancholia. Pokus dobrý a Shannon hraje jako o život, wtz, ale celou dobu se připravujeme na překvapení jako mraky a nakonec to nemá hluboké hrdlo ani na japonský falus.

plakát

Rumový deník (2011) 

Bez strachu, hnusu a gonzo větru v plachtách.

plakát

A Horrible Way to Die (2010) 

Trpěl jsem. Bledá atrapa Henryho, která očima ožralého narkoleptického kameramana sonduje vztah střízlivého páru, namísto odkrývání slupek jinak upozaděné postavy AJ Bowena. Závěrečná konfrontace a lehké kopnutí do facebooku už nezachrání tu všudypřítomnou letargii.

plakát

Hranice ovládání (2009) 

Vizuálně fascinující nahlédnutí do neo-surealistického karcinogeního artu. Tempo u mě nebyl problém. Jim Jarmusch byl vždy režisérem pomalých, minimalistických, meditativních snímků s tempem postarší důchodkyně po obrně. Jejich síla však spočívala v nepředvídatelných a sebevědomých příbězích, které nejsou myšlenkově velkohubé, snobské a tím pádem nudné a uspávací. To bohužel nemůžu tvrdit právě o Limits of Control, který doslova zavrhuje Jarmuschův doposud vycizelovaný styl a odmítá výprávět koherentní a konstruktivní příběh. Skoro by se mohlo zdát, že Jarmusch testuje 'hranice' svých diváků. V tomhle případě se jedná o pozornost, kterou se mu podařilo u většiny vynutit s přehledem, ale provázet nás filmem bez jakýchkoli vodítek, či nějakého menšího vysvětlení, je k vzteku, zbláznění. Jedna postava ve filmu tvrdí, že nejlepší filmy jsou jako sny, o kterých nemůžeme s jistotou říci, jestli jsme je skutečně měli. Snaží se nám říct, že ten film tedy jen sníme? Kdo ví, v Limits of Control jsem nenašel odpověď ani na jednu svou otázku. A třeba ani na žádné otázky odpovídat nemá, a já tady jen blábolím nesmysly, a vy se mezitím máte vykašlat na nějaký účel či obsah a prostě jít s proudem Limits of Control.

plakát

Nejlepší film, jaký byl kdy prodán (2011) 

Tváří se to, jako by Morgan Spurlock zaprodal svou duši, aby mohl zachránit tu vaši. Jenomže se nemůžu zbavit dojmu, že Spurlockova (radost) záliba v používání product placementu a dalších vymožeností marketingu je stejně povrchní jako marketing, který zesměšňuje. Je to zábavné, ale bohužel ne tak upřímné jako Super Size Me.

plakát

Lidská stonožka (2009) 

Film, o kterém je zábavnější mluvit, než ho sledovat. Tom Six je jako malé děcko, co právě objevilo slovo 'hovínko' a baví se tím, že ho nacpe všude, kam to jenom jde. To nejsmutnější na tom je, že kromě konceptu a implementace stonožky nemá snímek, co nabídnout. A tak nám nezbývá, než si z nudy všímat všeho toho echt bordelu (chování postav, harakiri s proslovem, policie!!!...). Škoda, mohl to být kult.

plakát

Drive (2011) 

Adept na film roku. Ultrastylové, násilné, s renegádským drsňáctvím tichého psychopata se zlatým srdcem a nejlepším soundtrackem od Social Network. Je to jízda!

plakát

Chlapci ze sousedství (1991) 

Vadný a rozptýlený film, jež naprosto netuší, co by chtěl říct dřív a v jakém pořadí to má vyprávět. Cuba Gooding Jr. 3/4 filmu probrečí a všem se snaží urputně dokázat, že i přes život v ghettu z něj vyrostl ukázkový Mirek Dušín. Když už se začne zdát, že aura inteligence krouží alespoň kolem Fishburna, rozsekne ty nejzajímavější části snímku diskuzemi s vlastním synem o jeho sexuálních zkušenostech a zbytečným moralizováním. Boyz n the Hood by rádi byli komentářem k pouličnímu nasílí mezi černochy, nakonec zůstávají pouze bezmyšlenkovitou honbou za pomstou. Na Spika Lee to nemá ani omylem...