Reklama

Reklama

Zločiny budoucnosti

(festivalový název)
  • Kanada Crimes of the Future (více)
Trailer 4

Obsahy(1)

V blízké budoucnosti se lidé v průběhu vývoje pokusí přizpůsobit syntetickému prostředí. Zatímco někteří využívají neomezený potenciál transhumanismu, jiní se jej snaží ovládat. Saul Tenser (Viggo Mortensen) je výkonný umělec, který přijal „syndrom zrychlené evoluce“, když z jeho těla vyraší nové a nečekané orgány. Tenser společně se svou parťačkou Caprice (Léa Seydoux) promění odstranění těchto orgánů v show pro své věrné fanoušky, aby si užili živé divadlo. Mezitím si toho všimne vláda a podivná subkultura; pak musí Tenser zvážit, jaký je jeho nejpůsobivější výkon. (TommyZR)

(více)

Videa (6)

Trailer 4

Recenze (157)

majo0007 odpad!

všechny recenze uživatele

Senilný Cronenberg znásilnil (tuná museli byť nejaké kanadské $ v mocnosti) žáner, ktorý sám stvoril - body horror. Nepozerateľné (a pritom jeho ranné vrtochy sa mi páčia)... Tuná nepomohla ani nahatá obtlstlá Lea Seydoux s prijebaným hrncovým účesom... Artoví pičusi si pripíšu 5★ navyše a budú onanovať - pre 99% zbytok ľudskej generácie to zostane pakovina najhrubšieho zrna! ()

Fr 

všechny recenze uživatele

 „REGISTRACE PŮVODNÍCH, NOVÝCH VNITŘNÍCH ORGÁNŮ SAULA TENSERA JE JAKO OBJEVENÍ NOVÉHO DRUHU ŽIVOČICHA. NE! JE TO SPÍŠ JAKO OBJEVIT NOVÉHO PICASSA!“   Originální a surrealistický. Krásně podivná atmosféra, operace na pitevním stole jako umění a chirurgie jako nový druh sexu. Úchylná, zajímavá kokotina. Bohužel postupně je to dost monotonní a uspávající filmařina na pomezí artu a šílenství, která neohromí ani závěrečnou pointou.     /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Umění mám spojený s bolestí.   2.) Toužím po tom nechat se otevřít skalpelem v Národním divadle.  ///  Thx za titule „num71“.                  PŘÍBĚH  ****  HUMOR  ne  AKCE  ne  NAPĚTÍ  * ()

Reklama

Arsenal83 odpad!

všechny recenze uživatele

Starý páprda Cronenberg si ešte chcel stihnúť pošpiniť meno a tak natočil túto pomerne nechutnú záležitosť, herci hnusní a tie stvorenie ešte hnusnejšie. Vyzeralo to, že tam všetci mali pokročilé štádium opičích kiahní. Takže ak to niekto nazýva, že "vizionársky počin", tak asi obľubuje anál a očakáva blízku nákazu. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Cronenberga jsem nikdy extra nemusel a i když nám nadělil následníka v podobě jeho syna, i on sám si přece jen ještě chce pár filmů nadělit. Crimes of the Future dle vlastních slov už chtěl natočit kdysi dávno a na filmu je vidět, že si dal na svém vysněném projektu záležet a je taky patřičně divný přesně tím způsobem jakým je režisér znám. Což pro mě jeho nejlepší film Východní přísliby třeba není. Tady si opět hoví v zásazích do lidského těla a je to mnohdy až příliš znepokojivé, naštěstí ne úplně nudné, leč po hodině už jsem maličko začal tápat, jestli to někam směřuje. Nakonec za mě průměr, jsem však rád, že jsem jej dohnal kvůli hercům, protože třeba Viggo Mortensen si role hodně vybírá a nejen hrudník Léa Seydoux nikdy neomrzí. PS : to Gigerovo křeslo mě hodně znepokojovalo a moc jsem nepochopil, jak vlastně funguje. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

David Cronenberg, tvůrce s velmi specifickým přístupem, který se ve svých filmech primárně zaměřuje na vyvolávání strachu, nepříjemných pocitů i úvah nad smyslem existence. Mezi jeho první patřil v roce 1970 snímek Crimes of The Future, který ovšem nemá s konceptem a příběhem jeho nejnovějšího filmu vůbec nic společného. I přes fakt, že sdílejí stejný název. Druhé Cronenbergovo Zločiny minulosti jsou od Map ke hvězdám z roku 2014 prvním Cronenbergovým filmem, už trailery vybízeli k tomu, že se Cronenberg vrátí k body hororovým kořenům a i tentokrát půjde o krapet provokativní podívanou, která pravděpodobně dokáže rozdělit diváky. A přesně tak rozpolceného přijetí se ve finále Zločiny budoucnosti dočkávají.   Dalo se nejspíš očekávat, že fanoušci tvorby Davida Cronenberga zůstanou spokojeni. Cronenberg i ve svém 22. celovečerním filmu totiž dokáže solidně pracovat s vizuálem, přitom i opět vyvolat strach, nepříjemnost i zamyšlení se nad hlubším kontextem příběhu. Cronenbergova novinka je totiž výrazně brutální podívanou, která může mnoho diváků dohnat k žaludeční nepříjemnosti, v jádru ovšem Zločiny budoucnosti dokáží prodat i stěžejní myšlenku.   Byla by přitom chyba investovat čas do Zločinů budoucnosti v naději toho, že Cronenberg natočil film, který prach šokovatelnosti a nepříjemnosti posune na zcela novou úroveň, v tomto pohledu mohou Zločiny budoucnosti překvapit možná maximálně tak ty, kteří zůstali dosud například Cronenbergovo Mouchou nepolíbení a například ani alespoň částečně nic netuší o Cronenbergových body hororových kořenech. Zajímavé ovšem zůstává to, jak Cronenberg do své (alespoň pocitově velmi) nepříjemné i půvabné vize, která dá vzpomenout například na Cronebergovo eXistenZ. Dílo téměř 80-letého Cronenberga dokáže působit jako film s jasnou vizí, kde se dá jen snadno polemizovat nad tím, že jde o dílo v jednotlivostech sešité tak trochu unáhleně.   Cronenberg nezklamal a představil šílený svět, jenž nejvíc trpí tím, že není představen v nejsilnějším scénáři. V průběhu se tak snadno vyskytne pocit, že Zločiny budoucnosti nedrží tak úplně pohromadě a postavy fungují spíše díky silným výkonům, než díky skvělému vytvoření. Léa Seydoux například předvádí dost možná nejlepší herecký výkon ve své kariéře od francouzské lesbické romance Život Adèle, Viggo Mortensen je stejně jako v Cronenbergerových filmech Dějiny násilí a Východní přísliby naprosto fenomenální a Kristen Stewart pokračuje v nastaveném tónu vážnějších a soustředěnějších rolí. Ani oni tři ovšem nedokáží skrýt fakt, že má samotný příběh tak trochu mouchy a to především díky tomu, že je sice velmi snadné zpracovávat jednotlivé záběry a to, co chce básník Cronenberg říct, přitom všem se ovšem zapomíná na emocionální sílu v rámci příběhu stěžejních postav, čímž je zároveň nedělá dvakrát velkorozměrné.   Film přesto snadno dohání k šokování, v jistých momentech vyznívá komickým způsobem a přitom skutečně dokáže prodat stěžejní motivy. Zločiny budoucnosti jde vnímat jako výsměch existence lidí v moderním světě technologií, úvahu nad vývojem lidstva a lze v něm nalézt i několik dalších motivů, které se vykreslují v průběhu děje. Jde přitom o divácky nevděčný film, který se s publikem nemazlí, netahá ho za ručičku a především může vážně poškodit někoho, kdo na film jde zcela neobeznámen.   Život budoucnosti má ve svém jádru bezpochybný přesah, je ovšem velmi pravděpodobné, že pro znalce a alespoň částečného fanouška Cronenbergových filmů půjde o menší vystřízlivění, které by mohlo koketovat se zklamáním. Problém přitom nejspíš netkví v tom, jak Cronenberg stárne, ale jeho pokusu zkřížit své tvůrčí kořeny s jeho moderní tvorbou. Zločiny budoucnosti přitom netrpí absencí drzosti/odvahy a Cronenberg pořád v jádru dokázal natočit film, který v kontextu aktuální filmové tvorby může působit jako takový svěží vítr. Předzvěsti o filmu, který donutí diváky utíkat z kin nebo ho v domácích podmínkách vypnout, se nakonec nenaplnili, film se v jistých momentech vlastně stává až vyloženě předvídatelný. Přesto se film pořád dokáže zapsat do paměti.   Především i díky poutavému vizuálu kameramana Douglase Kocha, bravurnímu soundtracku Howarda Shorea, který ani tentokrát nedokáže zklamat a celkové audiovizuální vypiplanosti. V součtu tak film shazuje snad jen fakt, že právě křížení body hororu a myšlenek o evoluci a ničení ekosystému v součtu tak dvakrát úplně nefunguje a v jistých momentech mohou Zločiny budoucnosti skutečně působit jako dva filmy v jednom. Za vidění ovšem Cronenbergův 22. celovečerní film rozhodně stojí.   Pokud by Cronenberg rozhodl tímto filmem svůj film zakončit (což nehrozí, protože již nyní chystá thriller The Shrouds s Vincentem Casselem o komunikaci se záhrobím), nešlo by dost možná o ideální zakončení kariéry, ale ideální film, který by mohl reflektovat Cronenbergovu kariéru v kostce. Odpůrci Cronenbergových filmů budou klasicky trpět, milovníci Cronenberga budou v sedmém nebi, ti mezi prostě dostanou jen velmi slušný film.... () (méně) (více)

Galerie (43)

Zajímavosti (4)

  • Film se měl začít natáčet na začátku roku 2003 pod názvem „Painkillers“. Natáčení mělo probíhat v kanadském Torontu s rozpočtem 35 milionů amerických dolarů. ThinkFilm získal celosvětová práva s plánovaným vydáním na konec roku 2006 v Severní Americe. Projekt se však nikdy nedostal do výroby. V jednom rozhovoru režisér David Cronenberg projekt odstrčil a prohlásil, že ztratil zájem o jeho realizaci a až v únoru 2021, během rozhovoru pro časopis GQ, Viggo Mortensen (Saul) prozradil, že pracuje na projektu s Cronenbergem. (AdamXB-1)
  • Natáčanie prebiehalo počas augusta a septembra 2021 v Grécku. (Paldiny)
  • Styl ovládacího panelu k sarkofágu je velmi podobný k herní konzoli z filmu eXistenZ (1999). (apwbb)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

29.12.2022

Opět se nám blíží konec roku, ale ještě před tím, než se všichni ČSFĎáci rozutečou do víru silvestrovských oslav, máme tu tradiční ohlédnutí za nejlepšími filmy a seriály roku podle nejoblíbenějších… (více)

Léa Seydoux se připojuje k obsazení Duny

Léa Seydoux se připojuje k obsazení Duny

22.06.2022

Populární francouzská herečka Léa Seydoux (Není čas zemřít) se jen tak nezastavuje. V Cannes letos byly uvedeny dva její snímky, romantické drama Un beau matin režisérky Mii Hansen-Løve a Zločiny… (více)

MFF Karlovy Vary ocení světová herecká esa

MFF Karlovy Vary ocení světová herecká esa

21.06.2022

V úterý dopoledne proběhla další tisková konference k blížícímu se 56. ročníku Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary, na níž byli mimo jiné oznámeni členové porot jednotlivých soutěžních… (více)

Léa Seydoux bude Emmanuelle

Léa Seydoux bude Emmanuelle

18.05.2022

Stále více a více populární i obsazovaná francouzská herečka Léa Seydoux má napilno. V následujících dnech budou na právě probíhajícím festivalu v Cannes uvedeny rovnou dva její nové snímky, a to… (více)

Reklama

Reklama