Reklama

Reklama

Dvojník

(festivalový název)
Trailer

Obsahy(1)

V blízkej budúcnosti sa žena menom Sarah (Karen Gillan) dozvie, že je nevyliečiteľne chorá. Aby zachránila svoju rodinu pred bolesťou zo straty, rozhodla sa pre svoj klonovací postup a vycvičí klon, aby sa cítila ako ona. Potom sa však Sarah zázračne uzdraví, čo ju privádza k novému problému: v spoločnej budúcnosti ľudia nemôžu existovať dlhšie, ako je časový limit ich klonov. Podľa zákona musí Sarah a jej klon nakoniec medzi sebou bojovať až do smrti. (ČSFD)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (57)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Pseudo-intelektuální sci-fi, ze které je ta opravdu silná inspirace Lanthimosem strašně znát, takže má i hromadu shodných prvků - bezemoční herectví, neexistující psychologii, slabě vykreslené postavy, žádná hlubší myšlenka nebo přesah, časté zoomování, zajímavá zápletka, která je sice vedená bizarně, ale zároveň strašně slabě a k ničemu nedospěje... A mě osobně Lanthimos nesedí vůbec a považuji ho za silně přeceňovaného, takže když mi tohle přijde jako jeho béčková verze, je jasné, že to moje hodnocení nebude vůbec dobré. Mám strašně rád všelijaké bizarnosti, ale tomuhle pozérskému typu jsem nikdy nepřišel na chuť a netuším, co na nich obdivovat. Tyhle filmy jsou podobně nepropracované a hloupé jako kdejaké hororové céčko, jenže se tváří dostatečně jinak a odlišně a svoje nedostatky obhajují tím, že je to prý umělecký záměr. A některým to bohatě stačí. Prostě je to další z těch filmů, které jsou nejideálnější pro ty lidi, co si dají jeho plakát na profilovku a snaží se tím před všemi strašně machrovat, jak moc jsou nároční diváci jsou a jak koukají jen na těžké umělecké filmy. A pak si to člověk srovná se skutečnými umělci, jakými byly třeba Bergman nebo Tarkovskij a dojde mu, že označit něco takového jako artový film je pro tenhle druh filmů spíš obrovskou urážkou. Sorry, ale tohle fakt není pro mě, i když natočené to je celkem slušně. Btw, ta urputná snaha být jako Lanthimos a strašně napodobovat jeho bezemoční postavy tu byla místy tak přehnaná, že mi to přišlo až směšné. A to už je co říct, mě přijde směšný i celý Lanthimos. Lepší 1* ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Minimalistická a vcelku originální klonovací Vě-Fa taškařice, sterilní jako kachličky v pitevně a s parádně strojovými dialogy z již plně odtažité, depresivní zdigitalizované budoucnosti, ve které Karin Kiliánová vystřihla tu nesympatickou zpruzenou piču tak dokonale, až ji podezřívám, že je nesympatická zpruzená piča od přirození i po vypnutí kamer. ()

Reklama

TheEvilTwin 

všechny recenze uživatele

Kvalitní brainwash. Jestli tohle někomu přijde jako plnohodnotný a dobrý film, tak asi nedával pozor. Už od začátku nulové herectví, nulové emoce, nulový divácký zážitek a nulové použití mozku ze strany tvůrců. Nápad je to dobrý, ale provedení katastrofální - díky výše zmíněnému si pak divák jednoduše nemůže užít děj ani fandit postavě, když neprojevila jedinou emoci, všichni se navzájem baví jak robotické stroje a dialogy jsou jak z telenovely na TV Nova. Finále film vlastně ani nemá, nemá akci, nemá krev, nemá drajv a celé je to neskutečně nasrávající brak. Jo a blízká budoucnost, kde se klonují lidi, ale jezdí v autech z minulého století a telefony vypadají jak staré dotykové nokie? Bravo, další třešnička na dortu a důkaz, jak moc u filmu tvůrci asi přemýšleli. ()

Philcze 

všechny recenze uživatele

Stearns pokračuje ve stylizaci načrtnuté v Art of Self Defense, jen s výrazně menším úspěchem. Zatímco seriózní absurdno předchůdce bodovalo kvůli nepředvídatelnosti a výbornému Eisenbergovi, tady je z něj jen prchavý extrakt plný nesnesitelných dialogů a povědomé analýzy identity a vlastního já. Konec je pak vyloženě zbabělým sjetím z cesty, který částečně podkope, k čemu film celou hodinu a čtvrt tak odhodlaně roste. Už minule jsem si ale všiml, že Stearns inklinuje k ostrým momentům překvapení a humorné syrovosti, podobně třeba jako Yorgos Lanthimos, jen tentokrát nedokáže naplno využít svůj vlastní koncept. 50 % ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Kto by chcel vidieť Karen Gillan dvakrát, má možnosť. Pre mňa je aj raz veľa. Najmä keď masturbuje v spotenom tričku, to bola scénka, ktorá naozaj neviem, čo mala svetu priniesť. Celkovo herecky pôsobila ako bez duše (možno to bol zámer) a taký Aaron Paul asi nemá na hypotéku, inak nechápem, čo tu robil. Pritom premisa filmu dobrá, ale najhoršie je, že na konci filmu pochopíte, že ten obsah popísaný distribútorom je zaujímavejší než samotný film. ()

Galerie (14)

Reklama

Reklama