Reklama

Reklama

Dvojník

Trailer

Obsahy(1)

V blízkej budúcnosti sa žena menom Sarah (Karen Gillan) dozvie, že je nevyliečiteľne chorá. Aby zachránila svoju rodinu pred bolesťou zo straty, rozhodla sa pre svoj klonovací postup a vycvičí klon, aby sa cítila ako ona. Potom sa však Sarah zázračne uzdraví, čo ju privádza k novému problému: v spoločnej budúcnosti ľudia nemôžu existovať dlhšie, ako je časový limit ich klonov. Podľa zákona musí Sarah a jej klon nakoniec medzi sebou bojovať až do smrti. (ČSFD)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (66)

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Dosť dobré Black Mirror. Maximálne komorné, často pripomínajúce svoje kvality. Nie je to možno tak úderné, ako predošlý Stearns, ale o to vyspelšie, a úplne najviac ma dostalo, ako sa chcel evidentne vyrovnať s kritikou zastrelenia psa v The Art of Self-Defense, no a lepšie by to nezvládol ani von Trier. Mal som záchvat smiechu. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Pseudo-intelektuální sci-fi, ze které je ta opravdu silná inspirace Lanthimosem strašně znát, takže má i hromadu shodných prvků - bezemoční herectví, neexistující psychologii, slabě vykreslené postavy, žádná hlubší myšlenka nebo přesah, časté zoomování, zajímavá zápletka, která je sice vedená bizarně, ale zároveň strašně slabě a k ničemu nedospěje... A mě osobně Lanthimos nesedí vůbec a považuji ho za silně přeceňovaného, takže když mi tohle přijde jako jeho béčková verze, je jasné, že to moje hodnocení nebude vůbec dobré. Mám strašně rád všelijaké bizarnosti, ale tomuhle pozérskému typu jsem nikdy nepřišel na chuť a netuším, co na nich obdivovat. Tyhle filmy jsou podobně nepropracované a hloupé jako kdejaké hororové céčko, jenže se tváří dostatečně jinak a odlišně a svoje nedostatky obhajují tím, že je to prý umělecký záměr. A některým to bohatě stačí. Prostě je to další z těch filmů, které jsou nejideálnější pro ty lidi, co si dají jeho plakát na profilovku a snaží se tím před všemi strašně machrovat, jak moc jsou nároční diváci jsou a jak koukají jen na těžké umělecké filmy. A pak si to člověk srovná se skutečnými umělci, jakými byly třeba Bergman nebo Tarkovskij a dojde mu, že označit něco takového jako artový film je pro tenhle druh filmů spíš obrovskou urážkou. Sorry, ale tohle fakt není pro mě, i když natočené to je celkem slušně. Btw, ta urputná snaha být jako Lanthimos a strašně napodobovat jeho bezemoční postavy tu byla místy tak přehnaná, že mi to přišlo až směšné. A to už je co říct, mě přijde směšný i celý Lanthimos. Lepší 1* ()

Reklama

Djoker 

všechny recenze uživatele

Strašáci z blízké budoucnosti mají vždy něco do sebe, protože lidstvo k nim kvůli své hlouposti určitě směřuje. Jde jen o to, jak moc devastační budou. Klonování navíc není žádné velké sci-fi. Stearns to pojal komorně, zaměřil se pouze na jednu osobu a několik světlých momentů předvedl. Bohužel je film místy ospalý jako hlavní hrdinka. ()

TheEvilTwin 

všechny recenze uživatele

Kvalitní brainwash. Jestli tohle někomu přijde jako plnohodnotný a dobrý film, tak asi nedával pozor. Už od začátku nulové herectví, nulové emoce, nulový divácký zážitek a nulové použití mozku ze strany tvůrců. Nápad je to dobrý, ale provedení katastrofální - díky výše zmíněnému si pak divák jednoduše nemůže užít děj ani fandit postavě, když neprojevila jedinou emoci, všichni se navzájem baví jak robotické stroje a dialogy jsou jak z telenovely na TV Nova. Finále film vlastně ani nemá, nemá akci, nemá krev, nemá drajv a celé je to neskutečně nasrávající brak. Jo a blízká budoucnost, kde se klonují lidi, ale jezdí v autech z minulého století a telefony vypadají jak staré dotykové nokie? Bravo, další třešnička na dortu a důkaz, jak moc u filmu tvůrci asi přemýšleli. ()

JAn 

všechny recenze uživatele

Dual se na první dobrou možná tváří jako high-concept sci-fi thriller, jenže to by za ním nemohl stát Riley Stearns. Jen krátce po dynamické expozici lákající na líté duely s nepotřebnými klony na scénu nastupuje tradičně neurotická Karen Gillan a drsnou akci střídá kousavá satira tematizující bezvýchodnosti života v blízké budoucnosti. Stearnsova novinka jakoby vypadla z ranku Černého zrcadla a na jednu stranu nešetří svérázným černým humorem, ale na tu druhou dokáže být stejně tak dobře temná, deprimující a emotivní, čemuž výrazně nahrává i antiklimatický a o to tragičtější závěr. Rozhodně nečekejte žádný nervák, Dual je hlavně nevybíravou charakterovou studií. A Gillan je ve své výstřední dvojroli neskutečně autentická. ()

Galerie (14)

Reklama

Reklama