Režie:
Martin BellScénář:
Peter SilvermanKamera:
James R. BagdonasHudba:
James Newton HowardHrají:
Jeff Bridges, Edward Furlong, Don Harvey, Lucinda Jenney, Willie Williams, Marcus Chong, Scott Duthie, Shareen Mitchell, Margaret Welsh, Jayne Entwistle (více)Obsahy(1)
Jack Kelson (Jeff Bridges) se vrací z vězení a chce začít zcela nový život "na vrcholu světa" na Aljašce. Jeho sen není tak jednoduše uskutečnitelný. Je totiž příliš svázán s podsvětím, které chce Jacka za každou cenu získat zpět do své moci. Na něho však čeká i jeho patnáctiletý syn Nick (Edward Furlong). A tak oba začínají nerovný boj proti celému světu - státní policejní moci, podsvětí a svým milostným vztahům... Tento napínavý, hluboce lidský film se snaží netradičně ukázat problematiku podsvětí současné Ameriky. (Golden Crown)
(více)Recenze (26)
Velice drsné a velice civilní drama... O to víc tu vynikne laskavost, na kterou upozorňuje Malarkey. O tom,že dostat se ze dna není zdaleka tak jednoduché, i když máte dobrou vůli a velice dobrou motivaci. Syn je přeci jen synem, i když se zrovna nehodí do spousty plánů a otec si potřebuje poradit především sám se sebou. A pak je tu ještě jedna mladá dáma, která - zdá se - ho má opravdu ráda. Nebude mu syn překážet? Ani být dobrým otcem (synem) není moc jednoduché a stojí to spoustu námahy. Hlavně že se mohou jeden o druhého opřít... Drsné drama, skutečné drama tří lidí z Ameriky 90. let. K tomu velice dobré herecké výkony. Myslím, že stojí za vidění. Zajímavé komentáře: freddy, Malarkey, plechulka, rockwoman. ()
Pro Američany klasický příběh vedený tradičními postupy o rozvíjejícím se vztahu otce a syna a zejména o tom, jak je těžké se vymanit z delikventního prostředí, když je pro ně člověk uhněten a ani okolí mu k tomu příliš nepomáhá. Zavádějící je název opisující název projektu pro korespondenci s vězni iniciovaném jakýmsi časopisem , když vztah hlavním protagonistou a jeho přítelkyní je pohříchu až druhotný. ()
Tak tady je to naprosto jasné. Úžasné drama s mírně kriminálním podtextem, které je především o sbližování otce propuštěného z vězení, se svým čtrnáctiletým synem, kterého už nebaví vyrůstat na farmě u své tety a chce začít žít se svým otcem. Nechápu, proč se tento film vyhýbá české distribuci a českým TV stanicím. Až nyní se v česku objevil díky stanici Cinemax, a já jsem velmi rád tomu, že jsem tenhle film měl možnost vidět. Vždycky mám totiž ohromnou radost, když objevím film, při kterém ani nepostřehnu, jak ten čas rychle utíká. A to přesně se mi stalo u filmu Americké srdce. Jedná se o úžasně natočený film s parádními zvraty, který je originální a já osobně neznám žádný film tomuto podobný. Otec se synem žijou ze dne na den, syn nechodí do školy a fláká se s partičkou po ulicích, zatímco otec myje okna a začíná randit se ženou, se kterou si ve vězení dopisoval díky inzerátu v časopisu "Americké srdce" (ano, odtud název filmu). Ale nemyslete si, že tohle je nějaký veselý film. Pokud byste podlehli tomuto klamu, tak závěr filmu vás z něj ihned probere. Ale nechci spamovat, a tak jen řeknu, že tento film by nebyl tak úžasný a kvalitní nebýt hereckých výkonů hlavních představitelů. Otce si zde parádně zahrál Jeff Bridges, kterému role bývalého kriminálníka a zároveň tak trochu svobodomyslného otce sedla naprosto perfektně. Ale celý film jednoznačně ovládl patnáctiletý Edward Furlong, kterému role nezdárného synka toulajícího se po ulicích prostě sluší a jeho herecký výkon je bez debat jedním z nejlepších teenagerovských hereckých výkonů, jaké jsem kdy ve filmu viděl. Minimálně nominaci na Oscara by si zasloužil. Takže abych to neprotahoval, tomuto filmu nemám co vytknout a jsem z něj u vytržený ještě nyní. Rozhodně tedy neváhám a uděluji pět hvězdiček. ()
Jeden z najlepších a najúprimnejších predstaviteľov amerického realizmu, aký bol kedy natočený. To som si uvedomoval hlavne v druhej polovici filmu, pretože tá prvá nie je až tak silná a iba pripravuje pôdu pre to, čo sa odohrá neskôr a robí to dokonale. Aký je film úžasný a realistický, si uvedomí divák až v samom závere, keď zostane mnoho otázok nezodpovedaných a namiesto sĺz, dojímavých preslovov a patetickej hudby nás dojme zopár pohľadov jedného z najlepších hercov (najlepšieho?) posledných 30tich rokov a jedného zmareného silného talentu. Ako kontrast ku vzťahu otca k synovi, ktorý nechce, aby jeho chyby opakoval, je tu vzťah matky k dcére, ktorá si naopak svoje chyby neuvedomuje a reálne hrozí, že jej dcéra skončí v jej šľapajách. Toto je neprikrášlený život a je pre mňa záhadou, prečo film zapadol a prečo sa jeho aktérom od scenáristu, cez režiséra až po hercov nelesknú v obývačke (na WC) Oscary. Ďalekohľad ako symbol svetlejšej budúcnosti, siluety sveta mrakodrapov za zátokou (neprekonateľnou prekážkou) ako nedosiahnuteľný cieľ americkej spodiny. A ten záver, čo bude ďalej? S oboma deťmi? ()
"Jedeme na sever jasný. Ty podržíš mě, já podržím tebe. Tam nahoře budeme čistý. Nebudeme muset utíkat."..Pod drsnou slupkou se může skrývat dobrý jádro a takový je Jack, tak proč by nemohl dostat druhou šanci a splnit si svůj sen? Nick je na tom stejně jako jeho táta, moc hezkýho v životě zatím nepoznal. Vzájemný strach a nedůvěra malinko stěžují cestu k sbližování, ale jak je známo všechno má svůj čas. Jeff Bridges jako taťka obr s dlouhým hárem a vypracovaným tělem a malej Edward Furlong s hlubokýma smutnýma očima byli tak úžasní, že jsem i slzu uronila. ()
Galerie (22)
Photo © Triton Pictures
Reklama