poster

Notre musique

  • Francie

    Notre musique

  • anglický

    Our Music

Drama

Francie / Švýcarsko, 2004, 80 min

Režie:

Jean-Luc Godard

Scénář:

Jean-Luc Godard

Kamera:

Julien Hirsch
(další profese)
  • Dionysos
    *****

    "Oba jsme cizinci v té samé zemi, setkávající se na okraji propasti." V rozervané Bosně se setkávají nejen cizí umělci na sympóziích, ale hlavně vojáci všech armád světa. Ti jsou synonymem nesnášenlivosti, věčné ničivosti snahy podmanit si druhé, nepochopení jednoduchého morálního apelu: "zabít člověka pro obranu myšlenky neznamená bránit myšlenku, ale zabít člověka." Vina leží na všech z nás i na všech před námi, jak ukazuje oddíl Peklo. Caesar i Mao, Američani i Němci i Francouzi i Angličani i Rusové. A Bosna se může stát i místem smíření. V místě, kde může mladá izraelsko-rusko-francouzská žena dojít k pochopení, že pravda má vždy dvě tváře, že život a smrt jsou jen záběr/ protizáběr, že život zdánlivému vítězi války nepřinese tolik, co prohra poraženému, protože dějiny utlačovaných, ponižovaných a vražděných nás učí, že "je více inspirace a lidskosti v porážce než ve vítězství." A mladá oběť izraelského odstřelovače, která se pokusí překlenout propast mezi dvěma národy ne násilím, ale bezbrannou výzvou k smíření, je toho důkazem.(27.5.2014)

  • troufalka
    *****

    "... při hovorech o minulosti se používal výraz "po" a při hovorech o budoucnosti výraz "předtím. ..."                           Most je odjakživa vnímán jako spojnice mezi dvama břehy. Mostar je zde místem, kde bylo toto spojení přerušeno válkou. Ale dokáže vybudování nového mostu spojit i to, co konflikt rozdělil? Godard rozdělil svoji výpověď do tří kapitol. Pekelné výjevy z historie jsou dostatečně výmluvnou předehrou. Rozprava či Hledání nebo Odkrývání nabízí nejdelší střední část. Odhaluje devastaci v lidském nitru. Přednáška Godarda studentům se mi jeví jako gró celého filmu. Jakoby autor odkrýval jak si vybírá náměty a jakým způsobem s nimi pracuje. Pro mě neodbytná otázka nakolik má šanci člověk předat někomu jinému, co sám prožil a co v něm po léta dozrávalo. Což je krásně vidět v místě, kdy se dělí o podstatu a vzápětí dosatne otázku jak se říká mimo mísu. Poslední část nás vrací na počátek, tedy do rajské zahrady. Budoucnost je před tím, co bylo. Uzavřený kruh.                                                                                                                                                                          "Imaginace - jistota. Skutečnost - nejistota."                                                                                                               (Několik poznámek pod okaj: Olga je sice ruska židovského původu, ale ve filmu mluví pouze francouzsky. V Mostaru jezdí československé tramvaje typ T3. )(5.2.2015)

  • T2

    Rozpočet $-miliónovTržby USA $139,922Tržby Celosvetovo $285,354(14.1.2010)

  • Dan
    ****

    Sarajevo, Mostar, Palestina, Izrael.... Místa, která by poklidnými a normálnimi nazýval jenom šílenec. A snad právě pro to jsou nadčasovým prostředím pro peklo, očistec a snad i ráj. Protože v ráji prší. Jinak by určitě nebyl tak zelený, poklidný a snad až chladný. Ráj, který by měl být osvobozením, úplnou svobodou, kde volba mezi životem a smrtí ztrácí smysl. Ale je/bude pro nás takovým? Kam se vůbec můžeme směřovat, když současný stav nemožného osvobození nazýváme demokracií, jež je pro řadu z nás určitým ideálem? Nebudu radši pokračovat v existencialistických otázkách, které naše psychotická hudba přináší... Snad jen dodám, že začíná obrazy utrpení, kdy se chce člověku utéct a nechat jej běžet bez něho samého. Asi opravdový obraz pekla. Postupem času nicméně začne člověkem pronikat a není možné se z jeho světa jen tak vyvázat...(17.1.2009)

  • Radko
    ****

    Cez Peklo a Očistec sa trpezlivý a na ponúknutý experiment vnímavo naladený divák dostane až do kráľovstva Raja. Všetko vytvorené režisérom-intelektuálom, známym predstaviteľom novej vlny francúzskeho filmu 60. rokov. Koláž najrôznejších vojnových konfliktov, utrpenia a obetí v úvodnej desaťminútovke, sprevádzanej Čajkovského a Sibeliusovým klavírom predstavuje Peklo. Očistec je najrozsiahlejšou časťou filmu: osobný dokument. Prostredie tvorí knižný festival v Bosne, spamätávajúcej sa zo zničujúcej vojny. Názory rôznych spisovateľov, tvorenie rozhovoru žurnalistkou, prednáška Godarda študentom, ktorý sa v tejto časti stáva zároveň hercom. Obsah: veľmi veľa výrokov, kladených otázok, pochybností intelektuálsko ľavicového razenia západného strihu, ktoré miestami zahltcujú napriek občasnej kúzelnej a zaujímavej vete. Záverečný Raj je zelený, plný hravosti a dobrovoľného vzdelávania sa.... ....a strážia ho americkí mariňáci. Umelecký pohľad na znepokojenia súčasného sveta je zároveň istou obžalobou neustáleho sveta konfliktov, použitými technikami a výrazovými prostriedkami sa pohybuje od narácie k dokumentu a zase naspäť k básni. Kto má rád Godardov nepokojný, viacvrstvový intelektuálsky štýl, určite si ho výsostne užije aj v Našej hudbe.(7.2.2006)

  • - V Mostaru jezdí československé tramvaje typ T3. (troufalka)

  • - Olga (Nade Dieu) je sice Ruska židovského původu, ale ve filmu mluví pouze francouzsky. (troufalka)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace