Reklama

Reklama

Roboválka

(festivalový název)
  • Československo Robotická válka (neoficiální název) (více)

Obsahy(1)

Komando zkušených žoldáků je vysazeno v džungli k další rutinní vojenské misi. Major Murphy Black (Reb Brown) sice zásadně pracuje jen se svými lidmi, ale nyní musí přijmout nechtěný doprovod objednatele zakázky Maschera (Mel Davidson). Co tento muž skrývá a jaké nebezpečí ve skutečnosti číhá ve stínu pralesa? (J.Connor)

Recenze (22)

JFL 

všechny recenze uživatele

Italský drekař Bruno Mattei si zase jednou zajel za kamarády na Filipíny, ale tentokrát už si místo druhého Ramba spolu pustili "Predátora" a trochu zavzpomínali na "RoboCopa". A stejně jako spoustu malých kluků je to inspirovalo k tomu vlítnout do lesa a vystřihnout tam vlastní verzi. Jen v jejich případě k tomu měli kamery a místo klacků zbraně a haldy slepých patron. Pohoršovat se u bijáků, které společně spáchali Bruno Mattei, Rossella Drudi a Claudio Fragasso nad tím, že to jsou jen kopírky, znamená zcela chybné výchozí divácké rozpoložení. Zatímco řada VHS braků se zkouší tvářit jako původní počiny, ačkoli všemožně parazitují na populárních hitech, Matteiho nejlepší remake-sploitation fláky skýtají hurónskou zábavu právě skrze to jak důsledně se svých vzorů drží, přičemž jejich klíčové prvky a scény převádí v rámci ultra laciné produkce s partou somnambulních ochotníků. Matteiovky kopírování povyšují skoro na úroveň švédování, jen namísto zero budget DIY kreativity je zde na místě obdivovat low budget šejdířské patlalství a domýšlet si produkční okolnosti, které vedly k realizaci okopírovaných scén, postav i nejrůznějších detailů právě do oné třeskutě marné podoby, kterou nám filmy předkládají. S touto optikou představuje "Robowar" velkolepou podívanou (byť totální prim hraje novější matteiovina "Shocking Dark"), navíc obohacenou o nejvelkolepější příklad absolutního rámu v dějinách kinematografie (tedy scénu, kde postavy dělají, že nevidí něco, co je hned vedle nich, dokud se to neobjeví v záběru). Mimochodem o osm let později natočili na Filipínách vlastní lokální kopírku "Predátora" s názvem "Bangis". ()

Lima odpad!

všechny recenze uživatele

S Italama byla v 80.letech docela sranda. Co se týče „autorské originality“, jeli na stejné vlně, jako to dneska dělá poslední dvě desetiletí studio Asylum – zachytili nějaký filmový trend, zevrubně osondovali jeho nejvýznačnějšího zástupce a rychle natočili bezostyšnou kopírku a aby se dobře vyjímala v pultech obchodů (a svýho času v regálech VHS půjčoven), lehce pozměnili název, ale tak, aby pořád byl divákovi povědomý. Takže zatímco dnes borci z Asylum chrlí na nás lahůdky jako ´Transphormers´, ´Atlantic Rim´ atd., jedni z nejvýraznějších osmdesátkových brakových borců – Mattei  a Fragasso – v tandemu spíchli tuhle totální vykrádačku  Predátora. Tady se zcela kopírují jednotlivé postavy (lídr, indián/latino s loveckými instinkty, drsný černoch, intelektuál, borec  s „bezbolestnou“), jednotlivé scény (vymlácení žoldnéřské osady) a jejich řazení za sebou, dokonce i záběry kamery a pohledy herců v přesných úhlech. Pouze tenzí napěchovanou závěrečnou půlhodinu v Mc Tiernově předobrazu, kdy Arnold beze slov strojí  na predátora pasti jak za dob neandrtálců, vynechali a místo toho tam vložili ženský prvek, nablblý motiv domněle zemřelého kamaráda z války,  jeho transformaci v super robota, pozdější „prozření“ a prosbu adresovanou taliánskému Arnoldovi z Wishe o to, aby ho navždy sprovodil ze světa. Tohle klidně můžete brát jako spoiler a ničemu to neublíží, protože nevěřím, že tenhle vyčůraný přístup k dělání filmů může někdo brát vážně a byl coby divák zaujatý děním na plátně. A víc než jinde se zde naplňuje rčení „Když dva dělají totéž, není to vždycky totéž“. Tohle jsou úplně dva odlišný vesmíry – ten legendární, se špičkovou akcí a plný invence a pak ten taliánský, kde parta nýmandů pobíhá v lesíčku a hraje si na vojáčky, s produkčním zázemím jak ze studia ČT Ostrava. Vlastně ani to ne. ()

Reklama

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Tak tentokrát to bezbřehé kopírování moc zábavné nebylo. Robowar je sice ultimátní vykrádačka amerického Predátora, ale bohužel jde o jedno z těch méně záživných a nejvíc odfláknutých děl z dílny legendárního italského opisovače a fušera, Bruna Matteie. Jeho filmy mohou být velmi zábavné (Virus, Krysy: Noc hrůzy) a dokonce i úplně k popukání (Terminator II), u téhle nudné procházky džunglí však opravdu není kde brát. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Ty voleeee!!! Jako čekal jsem všechno, ale tohle mě rozsekalo!!! Půlnoční delikatesy na LFŠ opět stojí za to!! Taková vykrádačka Predátora (scény, hlášky, postavy), spojená s Robocopem se jen tak nevidí. Totální brak, trashovost největšího kalibru!!! Nemá cenu psát více, užil jsem si to naprosto parádně a se mnou i natřískaná Sportovní hala!! Tohle se dá hodnotit jako odpad nebo plný počet. V tomto případě se rozhodně přikláním ke druhé kategorii. BOMBA!!! 😁😁😁 Vivat Bruno Mattei!!! A musím ocenit i úvodní slovo Jiřího Flígla, borec ví o čem mluví! LFŠ UH 2023. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Italské hororové sci-fi – protože tak by se snímek dal určitě označit – „Robotická válka“, patří k takovým těm produktům jimž prostě nejde o nic jiného než navázat na něco, co bylo úspěšné. A dělá to klasicky – špatně. Na druhou stranu kanály jako SyFy nebo Asylum to také dělají, ale nedaří se jim to s takovým úspěchem. Je to béčko, je to špatné béčko, ale je koukatelné. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (1)

  • Scenárista Claudio Fragasso, který si zahrál zabijáka Omega-1, během natáčení v horku filipínské džungle několikrát zkolaboval. (Letní filmová škola)

Reklama

Reklama