Reklama

Reklama

Vesper Chronicles

  • angličtina Vesper
Trailer 1

Obsahy(1)

Ekosystém země se v blíže neurčené budoucnosti zhroutil. Třináctiletá houževnatá Vesper, která žije se svým paralyzovaným otcem, se snaží obstarávat obživu, jak to jde, a zároveň ve své laboratoři experimentuje s biologickými materiály. Když jednoho dne najde v lese záhadnou ženu, doufá, že ji zavede do Citadely, místa, odkud mocní rozhodují o osudu zbytku světa. Kristina Buožytė a Bruno Samper umně využívají kulis lesnaté litevské krajiny, do níž zasadili děj této dystopické sci-fi, a díky kombinaci silných hereckých výkonů, jedinečného výtvarného konceptu a nápadité hudební složky přináší divákům vskutku komplexní audiovizuální zážitek. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (58)

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Od sci-fi v koprodukci Litvy, Francie a Belgie jsem mnoho nečekal, takže jsem byl až udiven, s jakými nápady a tvořivostí v rámci vlastního fiktivního světa tvůrci Vesper přišli, a co víc, jak efektivně je ukazují na plátně. Design postapokalyptické krajiny a jejích bytostí, které jako by vypadly z Garlandova Annihilation, společně s realistickými speciálními efekty jsou na evropskou žánrovou produkci na velmi slušné úrovni. Příběh sice je tak trochu konvenční, nicméně v jádru nenapadnutelný a pevně se opírající o velmi solidní herecké výkony, mezi nimiž vyčnívá zejména Richard Brake ve výrazně utlumené, přesto brilantně zahrané úloze. Pro mě takové malé překvapení v rámci letošních Varů a zvláště v rámci jinak běžně nezajímavé hlavní soutěžní sekce. [KVIFF 2022] ()

Filmmaniak 

všechny recenze uživatele

Poměrně nápaditě vizuálně řešená sci-fi dystopie, po stránce děje, zvratů i konkrétních prvků výrazně inspirovaná hollywoodskými narativními postupy, jíž podráží nohy značná vypravěčská naivita. Snaží se působit velkolepěji, než je schopná utáhnout, leč díky zdařilým trikům a místy i atmosféře je na evropské poměry rozhodně působivá. Subjektivně je ale strašlivě dlouhá a upovídaná, mnohé pasáže by si zasloužily vyškrtnout (třeba útrpné prohlížení obrázkové knížky se zvířátky mohlo po kočce a sově klidně skončit) a doslova vyvanuté závěrečné pointy je také škoda. ()

Reklama

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Nebojte, nejde o žádnou feministickou ekologickou agitku, jak jsem se původně tak trochu obával. A zklamaní by neměli být ani příznivci pravověrné vědecké fantastiky. Samozřejmě ženská ruka na scénáři i režii je znát, takže se nejedná o klasickou hard sci-fi, jako spíš o takový scifistický magický realismus, něžný, ale zároveň i "postapově" drsný, málo ""vědecký", ale o to víc bizarní (biotechnologie). Díky onomu ženskému tvůrčímu prvku je film místy až snově krásný (třeba scény se všelijak zmutovanými rostlinami), ale umí být i nepříjemně syrový, čemuž napomáhají nejenom bezútěšné postapo reálie, nebo záludný záporák Marsan, ale třeba i podzimní pobaltské exteriéry. Sakra nějak se do toho zamotávám a nevím jak z toho, takže stručně a jasně: Z mého hlediska jde o jedno z nejpůsobivějších scífek za posledních několik let, se skvělou výpravou, svébytnou poetikou a nesoucí se v naprosto jiném duchu, než obdobná žánrová produkce. Naposledy u mě podobné pocity vyvolal co pamatuju Annihilation, a já v momentálním nadšení zaokrouhluju nahoru. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Tvůrci nešetří ambicemi a představují hutný futuristický svět, v němž paralyzovaný otec protagonistky komunikuje prostřednictvím poletujícího dronu a kde se vedle převážně degenerovaných lidí vyskytují také uměle vytvoření jedinci. Na povrchu atraktivní námět vychází z Matrixu, Ality a jiných sci-fi, v nichž pouze vyvolená osoba z řad utlačovaných má moc svrhnout tajuplnou absolutní vládu. Na rozdíl od nich se ale orientuje na komorní příběh s několika aktéry a vyzdvihuje propojení s přírodou, potažmo prohlubující se vztah mezi člověkem a jeho syntetickou napodobeninou. Herci jsou slušní, hudba výrazná a vizuál místy na úrovni hollywoodských blockbusterů, byť rozpočet podle všeho na rozmáchlé atrakce nestačil a většinou se ocitáme v lesích, v nichž život až na několik technických udělátek vypadá jako z dávné minulosti. Bohužel zde není jediná zapamatováníhodná postava a režiséři více kopírují tradiční zámořský styl, než že by přišli s původními nápady a nepředvídatelnými zvraty. A zkrácení o nějakých patnáct minut by takřka dvouhodinovému filmu jedině prospělo. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Po pravdě já vůbec netuším, jak se to stalo, měla jsem naladěno ihned, ta malá, nesmírně sympatická dívka si mě získala od prvních minut.. Podmanivý vizuál mě dostal, kreativita tvůrců fantastická, vytvořili svět, který jsem ještě neviděla, nikde, v ničem, oceňuji originalitu a nápaditost.. Prostě jsem se nechala vtáhnout a unést.. Asi nemusím psát, že jsem Vesper ze srdce přála, aby z toho všeho vyvázla živá.. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (3)

  • Létající dron, sloužící ke komunikaci s otcem Vesper (Raffiella Chapman), je buď CGI, nebo opravdový dron. Ten byl velmi hlasitý (jako sekačka na trávu) a když se herci kvůli hluku nemohli sousředit na dialogy, byla to CGI verze. (mnx)
  • Žádná scéna nebyla natočena pomocí zeleného pozadí. Většinou jde o vylepšení záběru skutečné rostliny nebo létajícího stroje, či jsou použity klasické mechanické efekty. CGI efekty byly použity, jen když to bylo absolutně nutné. (mnx)

Reklama

Reklama