Reklama

Reklama

Argentina, 1985

Trailer 2

Film Argentina, 1985 je inspirovaný skutečným příběhem Julia Strassera, Luise Morena Ocampa a jejich mladým právním týmem nepravděpodobných hrdinů v bitvě připomínající souboj Davida s Goliášem, v níž se, při permanentním ohrožení, odvážili vyšetřovat nejkrvavější diktaturu Argentiny. Navzdory všemu a v závodě s časem, aby přinesli spravedlnost obětem vojenské junty. (Prime Video)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (23)

Mamlas 

všechny recenze uživatele

Dobové drama. Normálně se na to jako celek dívat nedalo, tak jsem zkoukl jen začátek a konec. Nezaujalo, moc záležitostí z rodiny a všemožně kolem mimo hlavní dějovou linku, zdlouhavé, velmi nudné. Kdyby to celé mělo 40 minut a byl to spíše dokument, tak budiž. Ale v tomhle provedení to nelze koukat. (12%) ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Představte si, že by někdo natočil film o tak zásadní a mnohdy i brutální události pro každou domácnost, jakou je páteční nákup v supermarketu. A že by se to dalo udělat svižně! Nejdřív jadrné kurvování na parkovišti, že „se ty kundy zase rozhodly všechny naráz nakupovat v pátek v 6 a já musím jak čurák parkovat někde v prdeli kilometr od vchodu“, poté ještě jadrnější kurvování, že „v zásobníku zase není jediný vozík, a tak musím jak kokot čekat, až nějaká ta kunda konečně nakoupí“, následovala by ostrá hádka s bandou cigošů (jedna rodina) u masa, po tunách vyžírajících kuře v akci, plná rakovin, vyjebaných rasystickych gadžů, černých kurev a prediktivních kalkulací, co všechno si lze pořídit za sociální dávky na sedm malých budoucích kriminálníků, bezelstně při nákupu nacházejících volně se povalující peněženky v kapsách ostatních nakupujících, poté ještě vypičování krutě šnekovité otylé pokladní se zjevně nižším než základním vzděláním, co si místo čárových kódů skenuje své tučné prsty, má ultimátní problém na displeji rozpoznat sumy, páč umí jen do čtyř, a tak musí ke každé druhé položce na rok přeplněného cigánského vozíku před vámi (víkendová svačinka, přijedou Deméterovi z Luníku) volat qůli storna „manažerku“, co umí dokonce do desíti a zná někoho, který to zvládne i do padesátia umí i telefonovat!!!, no a jako velké finále jednostranná bitka s vyžraným a infarktově funícím „sekuriťákem“, který před chvíli nechal bez povšimnutí nediskriminačně projít ty skvostně asimilovatelné hnědočechy s přehršlemi zřetelně viditelných boulí na bundách ve tvarech lahví a jiných luksusních poživatin, ale vás se jme s křikem šacovat, jestli jste náhodou nevyčorovali rohlík. Naštěstí jen do chvíle, než si nedopatřením nenastříká do držky vlastní pepřák. Ovšem tvůrci se rozhodnou pohrdnout takto reálnými, skvostně akčními možnostmi námětu a pojmou to jako podrobné dvouhodinové sjíždění regálů ve všech odděleních, polemikami nad nutričními hodnotami, cenotvorbou a prostorovou optimalizaci ukládání položek do vozíku, vrcholící suchým zaplacením a konstatováním, jak jsme ten vzorový spotřebitelský koš efektivně a blahodárně pořídili. A podobně dopadlo zfilmování zásadních a jinak veskrze zajímavých až strhujících událostí v Argentině v roce 1985 (těm gramotným vřele doporučuji Zmizelé od Colina Falconera), na pozadí plných teroru, vyhrožování, únosů, mučení a brutálních vražd. Páprdovitý prokurátor prostě 140 minut precizně shromažďuje a rovná spisy, téměř bez vizualizace mluví o tom, že někdo někde vyslýchá svědky a o tom, jak byla ta chunta bakaná, než v posledních dvaceti minutách začne zkratkovitý, otravný a bezemoční soud, jehož výsledek nám otupěle vypíšou na obrazovku před závěrečnými titulky, protože asi už byl celý štáb znuděný xmrti. A za takový nevyužitý vleklý pomrd by scénárista a dramaturg zasloužili co? Ano, správně, zarazit do prdele kaktus! Na to, že všechno do nejmenšího detailu vypadá jako v Argentině 1985 a herci jsou téměř dvojníci až trojníci reálných účastníku, při vší té prudě opravdu sere patagonská liška. () (méně) (více)

Reklama

melmoth 

všechny recenze uživatele

Kto však čaká kinematografický útok na pectoralis major, ktorý diváka svojou naliehavosťou, ťažobou temnej histórie a organickosťou súdnych ťahaníc usadí hlboko do sedačky, má smolu. Posledná snímka Santiaga Mitru nie je viac, než záležitosť na jedno pozretie. Viac tu ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

V žiadnom prípade to nemá grády iných právnických drám zo súdnej siene, v ktorých to vždy v závere vyvrcholí nejakým emotívnym momentom. Rozhodne, a to chcem zdôrazniť, tomu neprospela ani 140 minútovka, pre ktorú snímok občas padol do dejovej letargie, pričom samotná udalosť, by si rozhodne zaslúžila väčšiu dávku myšlienkovej anarchie. Pamätajte na moje slová. Takýto monster proces, sa jedného dňa (dúfam), odohrá aj v našej krajine so všetkými tímy skurvysynmi v politike, ktorí účelovo spravili z tohto národa žobrač bez štipky sebaúcty. ()

jarmil8 

všechny recenze uživatele

Tak závažné téma a tak nepůsobivé zpracování. Vůbec nechápu, jak se to (ne)povedlo. Všechny ingredience tam jsou a jen některé scény jsou skutečně působivé, ale zbytek je, jako by se pouze odškrtávaly položky ve scénáři, drama se prakticky nekoná. Možná je to tím, že úplně neznám kontext, ale to jsem neznal před lety ani při sledování Nezvěstného, a ten film si pamatuji dodnes. A ta sterilní retro výprava tomu nepomáhá. ()

Galerie (7)

Související novinky

12. ročník Festivalu argentinského filmu

12. ročník Festivalu argentinského filmu

25.10.2023

Ve dnech 26. - 30. října 2023 se v kině Lucerna uskuteční již 12. ročník Festivalu argentinského filmu Cine Argentino, který patří již k tradičním kulturním akcím pražského podzimu. „Ani v letošním… (více)

37. ceny Goya – výsledky

37. ceny Goya – výsledky

12.02.2023

V sobotu 11. února byly předány výroční španělské filmové ceny Goya. Slavnostní ceremoniál proběhl v Andalusii ve městě Seville, kde se udělování cen uskutečnilo naposledy v roce 2019. Moderátory… (více)

Reklama

Reklama