Režie:
Stéphan CastangScénář:
Mathieu NaërtKamera:
Manuel DacosseHrají:
Karim Leklou, Vimala Pons, François Chattot, Jean-Christophe Folly, Karoline Rose, Stéphan Castang, Michaël Perez, Benoît Lambert, Sébastien ChabaneObsahy(1)
Je obyčejný den a Vincent se v kanceláři věnuje své práci. Zničehonic se jeden stážista naprosto zblázní a bez jakéhokoliv důvodu Vincenta napadne. Když se to stane už po několikáté, je Vincent nucen dát se na útěk. Vydává se na venkov a snaží se přijít na to, co se děje a jak může přežít ve světě, kde nejen že jsou všichni proti němu, ale dokonce se ho snaží zabít. V této živoucí noční můře se Vincent setkává s Margaux, servírkou z bistra, která je milá, okouzlující, ale potenciálně nebezpečná. Tento film je plný násilí – nešetří se tu krví, slinami ani exkrementy, které symbolizují temnou stránku společnosti. Jsme čím dál víc sobečtí a podráždění a tento snímek to všechno satiricky umocňuje. Titul čerpá inspiraci z filmů jako Invaze zlodějů těl nebo Neutečeš a je okořeněný silnou dávkou černého humoru. Jde o jedinečnou variaci na zombie žánr, kde se promyšleně mísí prvky hororu, apokalypsy, komedie a romantiky. (Film Europe)
(více)Videa (4)
Recenze (26)
Hutný psychologický Thriller s originálním konceptem. Francouzi opět letos bodují.Příběh se zaměřuje na Vincenta, který je zcela obyčejný chlap pracující v kanceláři, jenže z ničeho nic je terčem útoků od náhodných lidí, kteří jej chtějí zavraždit a bude tomu muset přizpůsobit nový styl života. Nebezpečí tožit číhá na každém kroku a dozvídá se, že takových jako je on je více. Vincent tedy doslova zažívá noční můru, kde se nedá nikomu věřit- zabít Vás totiž budou chtít i malé děti. Je to chytré, táhne to herecký výkon hlavního hrdiny, má to docela zneklidňující atmosféru, je to zábavné a závěr směřuje do finále apokalyptických rozměrů, které bylo příjemně drsné. Francouzská metafora na násilí ve společnosti a já si to užil. Škoda, že film nezodpoví otázky na divákovy odpověďi, za nějaký zvrat bych se tady určitě nezlobil. 75% ()
Až bláznivě jednoduchý nápad, ze kterého tvůrci vydolovali neuvěřitelné - psychologickou studii člověka v absurdní situaci, rozehranou do společenské satiry post-apokalyptických rozměrů. Bez fantasy prvků a velkých scén, přestože se film odehrává převážně v exteriérech. Na Vincenta prostě jenom bezdůvodně útočí někteří lidé. A velmi agresivně. Gradující nebezpečí nepochopitelného původu a důvodu, stoupající paranoja, nevyhnutelná izolace. Hodně filmu za babku. [Sitges FF] ()
Vincent doit mourir začína ako uletená podivnosť, ktorá ma slušne navnadila, avšak po nejakých štyridsiatich minútach, alebo tak nejako, som sa začal pomaličky nudiť zistiac trpkú skutočnosť, že nejde o nič inovatívne, ale o už ohraný scenár, no v inom prevedení. Podobných filmov tu už bolo požehnane. 40% ()
Vincent Must Die je příběhem zakřiknutého muže ve středním věku, jenž se zničehonic začíná stávat obětí náhodných brutálních útoků svých známých nebo kolemjdoucích. A to, co začíná jako poměrně komická premisa, postupně graduje do nových a nových úrovní. Prozrazovat víc by bylo medvědí službou tomuto příběhu, protože je velmi zábavné sledovat, jak s ubíhajícími minutami snímek nabírá nové směry, kudy se bude dál ubírat. [Sitges 2023] ()
Jednoduchá metafora na násilí ve společnosti a na absurditu konfliktů, která má sice ze začátku nakročeno k pořádné adrenalinové jízdě s prvky černého humoru, ale ve výsledku jede vždy jen na půl plynu a upřednostňuje spíše pomalejší tempo vyprávění. Řada scén zejména v první polovině pobaví, pak ale film začne zabředat do vlastní nekonzistence a vyvstane v něm spousta otázek, na které neumí odpovědět. Postupem času se navíc od zápletky o nutnosti přizpůsobit se nově nastaveným pravidlům nutným pro přežití ve světě, v němž se násilí šíří jako morová epidemie, přesune k bizarní romantické linii, což je de facto nepříliš vítaný úkrok stranou od toho nejzajímavějšího. ()
Galerie (13)
Zajímavosti (10)
- Stéphan Castang uviedol, že tento film prijala mladá generácia celkom dobre, no stretáva sa s kritikou od generácie medzi 60-70 rokov, ktorí mu vyčítajú, že film ukazuje "bezdôvodné násilie, ktoré má byť prejavom zhýralosti". Táto definícia ho pobavila. (Arsenal83)
- Mathieu Naert vytvoril svoj scenár s podporou Nicolasa Peufaillita v rámci projektu Sofilm Genre Residencies 2017 po výzve na predkladanie projektov pre fantasy a sci-fi filmy. (Arsenal83)
- Stéphan Castang o inšpirácii pri natáčaní filmu: "Samozrejme ma ovplyvnil Carpenter, ktorý je tak trochu vedúcou osobnosťou, ale skôr je to Carpenter z They Live. Tiež to bol Romero a jeho Crazies. A tiež Buñuel - odtiaľ prvá scéna, v ktorej vedľajšia postava rozpráva sen. Tiež ma inšpirovala burleska a Buster Keaton." (Arsenal83)
Reklama