Reklama

Reklama

Říše zvířat

(festivalový název)
  • Francie Le Règne animal (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Ve světě, který sužuje vlna mutací, jež postupně mění některé lidi ve zvířata, dělá François (Romain Duris) vše pro to, aby zachránil svou ženu, která je tímto záhadným zlem postižena. Když se v kraji objevují tvorové nového druhu, vydává se se svým šestnáctiletým synem Emilem (Paul Kircher) na výpravu, která navždy změní jejich životy. (mac000)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (22)

mnx 

všechny recenze uživatele

Tak tu máme další ekoagitku. Tentokrát o tom, jak Země zatočila s přemnoženým zhoubným virem zvaným lidstvo, a to vskutku originálním způsobem - když rakoviny, alzhaimerovy choroby ani různé druhy koronavirů nepomohly, začala ho postupně přeměňovat v původní divou zvěř toho nejroztodivnějšího druhu. I když ve filmu není mnoho vysvětlení ani vodítek, proč se tak děje, a zvířátek tam zase není tolik, stejně jsem si to celkem labužnicky vychutnal. Hvězdičky dávám za originalitu a další výborné evropské scifi. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Vztahové drama otce a syna si obléklo fantastický kabát, a tím se posunulo do alegorie. François se snaží pomoci své ženě, která onemocněla mutací a proměňuje se postupně ve zvíře. Rozhodne se pro speciální sanatorium na jihu země, což ale znamená, že se tam musí přestěhovat také s 16 letým synem Émilem. Zatímco se zabydlují v novém domě (bungalovu), transport s mutanty nedaleko v lese havaruje. Mezi uprchlými je Françoisova žena a ten se jí proto vydá se synem hledat do lesů. Jejich pátrání nemá výsledky, navíc Émile zjišťuje, že u něho postupně propuká mutace. Vztah s otcem je pro něj stále komplikovanější, navíc si uvědomuje, že se brzy stane pro své okolí nejen vyvrhelem, ale také nebezpečným tvorem, kterého budou chtít zabít. Kromě vztahu otce a syna řeší film obecně problematiku menšin, jinakosti, soužití s těmi, co se vymykají. Otázkou navíc je, zda se sami lidé nestanou v dohledné době menšinou... Obstojné a dostačující speciální efekty, velmi dobré masky. Pěkné jsou scény, kdy se Fix učí nad vodou létat. Něco mi pořád trochu chybělo, možná, že na podruhé budu spokojenější. Každopádně jako minus vidím zbytečně dlouhou stopáž. 3,5* ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Další originální, bizarní sci-fi horror... díky zasazení do civilní současnosti s linkou o mezigeneračním vztahu otce a dospívajícího syna mě však Říše zvířat okamžitě chytla. Jisté výhrady jsem pociťoval např. u až klišéovitých scén ze školní třídy, kdy je Emil od první chvíle vykreslen coby jasný outsider a připadalo mi to jako zbytečně příliš doslovné vedení k myšlence o jinakosti, která by v rámci sci-fi příběhu z (převažně) lesního prostředí plného hybridních tvorů ve vývojovém stupni mezi lidmi a zvířecími mutanty mohla průběžně vyniknout i sama o sobě. Také oproti zbytku nezáživně podaná linka Emilova milostného vztahu za mě spíše rozmělňovala vybudovanou atmosféru s mysteriózním napetím a film natahovala. Obzvlášť druhá polovina však pro mě z větší části znamenala velmi důstojnou gradaci svého námětu a fantaskního světa. Zpracovat podobné téma může znamenat risk s hrozbou překlopení do nechtěné srandy, ale zde si tvůrci naštěstí obhlídali dramatickou i technickou stránku včetně špičkových masek či triků. Sledovat některé mutace a transformace lidi ve zvířata v takových detailech (třeba u toho stromu, brrrr...) mi připadalo účinně mrazivé a děsivé (až mi to evokovalo dojmy u podobně bizarní transformace hlavní hrdinky a závěru v jiném francouzském sci-fi horroru posledních let Titan), vývoj vztahu s polovičním orlem dechberoucí a vyvrcholení dramatu mezi synem a otcem mě hodně uzemnilo, přestože ho více diváků zde hodnotí jako předvídatelné. Ta atmosféra dlouhých scén z hlubokého lesa s prapodivnými tvory byla úžasně mystická... [75%] ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Když se evropské produkce pokouší o žánrovky s fantasy nebo sci-fi prvky, málokdy to dopadne dobře. Říše zvířat uniká průseru jen o chlup. Chybí jí vysvětlené důvody proměn lidí ve zvířecí tvory a spíše než zajímavá, je úsměvně naivní. A také jí při předvídatelnosti a dějovém klišé schématu chybí artový přesah, který udělal skvělým například švédsko-norské “zvířecí podobenství” Tina a Vore.  [Karlovy Vary IFF] ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

Svět se v prdel obrací, všichni budem jinací. Zrůdy se tu hromadí, v kapradí nám dovádí.“ Tak ne, nedovádí. Jen letargicky koukají skrz OKÉNKO ODCHYTOVÉ SLUŽBY: [][] Zbytečně se netěšte, mutantů je v tom jak šafránu, zato výchovných momentů tři opičí prdele (Lana s obličejem paviána promine). [] Poučení z filmu. Chcete-li se sexuálně identifikovat např. jako orel, coming out z hnízda se nedoporučuje bez padáku, jinak si zmačkáte zobák. Mladík Fix, řečený „neuč orla létat“ a jeho mávání křídly pobavilo. [] Darovaná ryba? Obvyklá chyba. Emil měl Fixe radši naučit chytat ryby. [][] Bohužel, pro intenzivnější a komplexní artový dobytek, ech, chtěl jsem říct prožitek, mi ve Zvířatech chyběl nějaký ten zvrhlý chlupatý sex, čímž nemyslím méďu Teda, ale např. lesní soulož neandrtálských mužatek v Tina a Vore, což je taky LGBT+ film o jinakosti, ovšem čtyřhvězdičková, echt hnusná mňamka. ()

Galerie (15)

Související novinky

49. ceny César ovládla Anatomie pádu

49. ceny César ovládla Anatomie pádu

24.02.2024

V pátek 23. února 2024 proběhl v pařížské koncertní síni Olympia slavnostní ceremoniál 49. ročníku předávání cen francouzské Akademie filmových umění a technik (Académie des Arts et Techniques du… (více)

Reklama

Reklama