Reklama

Reklama

Ženy v zrcadle

(neoficiální název)
  • Japonsko Kagami no onnatači (více)

Obsahy(1)

Tímto filmem se po čtrnácti letech k režii celovečerních filmů vrátil jeden z velikánů japonského filmu, Jošišige Jošida (1933). Stejně jako ve své předchozí tvorbě se i zde věnuje ženám a propojenosti osobního osudu postav s historií Japonska.Tentokrát skrze sledování vyhroceného vztahu tří žen různých generací vytváří výmluvnou metaforu ke spjatosti Japonců s atomovým útokem na Hirošimu a stigmatem jeho následků. Současně film předkládá hloubavou tezi o provázanosti identity a vzpomínek. Jak je pro Jošidu typické, skládají film esteticky vytříbené záběry kladoucí důraz na geometricky strukturované kompozice, zatímco strohé herecké výkony a dráždivá monotónní hudba vytváří hypnotickou atmosféru. (Eiga-sai)

(více)

Recenze (10)

Rudovous 

všechny recenze uživatele

No musim rict, ze tentokrat me reziser Yoshida velmi, ale velmi prekvapil a to v pozitivnim slova smyslu. A ne, ze by se formalni struktura tohoto jeho dila o tolik lisila od toho co jsme od nej zvykli ocekavat. Presto film a jeho pribeh ma podle meho jasne smerovani a smysluplny dej i kdyz velmi slozity. Navic jista mysteriozni zabarvenost muj zazitek jenom umocnila. Super koment od Artrana. (Ale jinak uznavam -nekdy je vypraveni strasne polopaticke, nicmene silny dojem pro me zustava.) ()

Artran 

všechny recenze uživatele

Je možné udržet kontinuitu rodinné paměti roztříštěné výbuchem atomové bomby? Sledovat sami sebe v zrcadle bez nenávisti a zoufalství...? Jošida nabízí pohled do mentality generací tří žen hluboce zasažených hirošimskou tragédií. Všechny tři jsou poznamenány jinak a přitom tak stejně: Aby přežily, musí sevřít něčí dlaň - matky, dcery nebo milence, a doufat, že stín dítěte promítaný ostrým slunečním světlem na šódži není jen pouhým stínem. - - - HUDBA: Keiko Harada & Majumi Mijata - - - EIGA-SAI 2008 ()

Reklama

stub 

všechny recenze uživatele

Silný film spojující dvě důležitá japonská témata: ženu a její generační proměny a japonské jaderné trauma. Film sice je poměrně pomalý i na japonské poměry, ale neobsahuje místa, kde by vysloveně stagnoval. Obsahově je to dost nabité, snad každá vedlejší postava představuje nějakou důležitou ideu (druhá rodina hledající dceru, milenec...). Zajímavá kamera. ()

Teleri 

všechny recenze uživatele

Příběh nás provází protnutím osudů tří žen. Každá zažila hlubokou ztrátu a každá si osvojila jiný způsob jak s ní bojovat, nahradit ji a vytěsnit ze života. Přichází ale doba, kdy se pevně budované hráze protrhnou a všechna touha, lítost a hořkost se vyplaví na povrch, aby pomohly najít ztracenou identu, "ženu v sobě".. Děj do sebe ochotně přijímá téma svržení atomové bomby na Hirošimu a dává tak filmu další rozměry. Přibližuje divákovi něco z té doby. Jedna hláška za všechny: "Atomová bomba nezná přítele nabo nepřítele...Zabije všechny." ()

rivah 

všechny recenze uživatele

Komplikované dílo, které tvůrce v sobě nosil snad celý život. Pomalé, hypnoticky působící vyprávění o třech ženách, které k sobě hledají cestu, tedy hledají vlastní pokračování (matka) a původ (vnučka), přitom až do konce se nedovíme, zda je pojí tato vazba, protože ta žena  uprostřed trpí amnézií. Velmi silné, neprávem opomíjené dílo, které se váže k Hirošimě a atomové bombě, kde se uskutečnila klíčová událost děje a kam se všechny tři vydávají.....(IMDb-ojedinělá kvalitní analýza a recenze: Yerbamate's movieblog) ()

Galerie (6)

Související novinky

Přehlídka japonských filmů EIGASAI 2008

Přehlídka japonských filmů EIGASAI 2008

09.01.2008

Ve dnech 10. 16. ledna 2008 se v pražském kině Lucerna koná přehlídka soudobých japonských filmů EIGASAI 2008. Pro letošní pilotní ročník bylo vybráno 6 snímků z rozmezí let 2000-2004. Všechny… (více)

Reklama

Reklama