Reklama

Reklama

Strašák

Trailer

Na prašné silnici kdesi na jihozápadě se potkají dva tuláci. Propuštěný trestanec Max (Gene Hackman), který má rád teplo (a proto má na sobě několik vrstev svetrů) a taky hospodské rvačky, kvůli nimž se často dostává do konfliktu se zákonem, a bývalý námořník Lion (Al Pacino), křehký důvěřivý mladík, který cestuje za svým dítětem, jež nikdy neviděl. Oba muži spojí své síly a cestují ve dvojici, stopem, na nákladních vlacích, jak se dá. Nejdřív do Denveru za Maxovou sestrou, pak do Detroitu za Lionovou ex-manželkou a nakonec do Pittsburghu, kde má Max našetřené peníze a hodlá si za ně otevřít umývárnu aut. Jejich tragikomická anabáze za štěstím v netečném světě má však víc zákrut, než oba předpokládali. Nakonec to nejcennější, co na své cestě získají, je vzájemné přátelství... Snímek Strašák (1973) režíroval bývalý fotograf Jerry Schatzberg (nar. 1927), jenž předtím zaujal působivým portrétem narkomanů Panika v Needle Parku. Do hlavních rolí obsadil nastupující herecké hvězdy Hackmana a Pacina, kteří se mu odvděčili mistrovskými výkony, překonávajícími i slabší místa v původním scénáři Garryho Michaela Whitea. Film měl svou mezinárodní premiéru na MFF v Cannes, kde byl oceněn Zlatou palmou (ex aequo s britským snímkem Námezdní síla). (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (181)

castor 

všechny recenze uživatele

Jedna větrná a opuštěná silnice a dva toulaví smolaři. Hned si do oka nepadli. Jeden strávil posledních pár let na moři, druhý ve vězení. Mají drobné i velkorysejší sny, třeba otevřít si myčku aut nebo prostě jen navštívit dítě, které zatím neměl možnost vidět. Teď jsou tady, spolu, a tak nějak se potřebují. Celé je to protkané dávkou bezprostřednosti dané doby, časů, kdy se i film zajímal o to, co se reálně venku mezi obyčejnými lidmi děje. Jerry Schatzberg dovoluje svým hrdinům směle improvizovat, volí dlouhé záběry bez střihu, občas to mezi nimi zaskřípe a postupně nechává dvojici střízlivět ze svých snů. Baví bezstarostnost, baví působivá kamera oscarového Vilmose Zsigmonda, baví dva výjimeční herci, kteří dostali dvě vděčné role. Není to nic, co bych chtěl mít ve své sbírce nebo si jednou za deset let znovu pustit, ale své kvality to má. Přijelo, neublížilo a zmizelo. ()

akisha 

všechny recenze uživatele

Hned od začátku mě napadl Midnight Cowboy a od té doby jsem viděla v Pacinovi Hoffmana a v Hackmanovi Voighta (a to i když jejich charaktery byly úplně odlišný). Film je totiž podobným příběhem o přátelství dvou totálních "hobos" a stejně tak přibližuje jejich prapodivné sny (sen o vlastnictví myčky kontra sen o zbohatnutí na bohatých paničkách) o kterých má divák pochyby hnedle jak se o nich doví. Ale film si hezky plyne, hudba je taková pohodová, sem tam klidné tempo naruší scénka ze který jsem se málem pochcala smíchy (běh v obchodě mě rozsekal) a pak je tu mladej Pacino ve svý snad jediný roli naivního a roztomile jednoduchýho "hoška" a musím upřímně říct, že jsem měla chuť taky si ho domů pořídit. Hackman vedle jeho živelnýho a dojemnýho projevu ani trochu nezapadl a jeho charizma a chlapáctví pro mě nejlíp vyniklo ve skvělý scéně striptýzu. Čekala jsem podobnej konec a taky se dostavil. Smutné, leč Midnight Cowboy je ve svém konci asi ještě zdrcující a silnější. I takhle ale silné 4* a film, co můžu s klidným srdcem doporučit. ()

Reklama

Šakal 

všechny recenze uživatele

Mladičký Al Pacino v jedné ze svých prvních rolích ( již tady je zcela patrné jaký potenciál v dotyčném třímal, aby jej následně rozvinul ) a Gene Hackman v komorním snímku J. Schatzberga o dvou " ztracených existencích " , vyděděncích společnosti. Ač oba naprosto rozdílní, citlivý a bezelstný Al Pacino ( coby námořník Lionel ) v kontrastu s životem otřískaným G. Hackmanem ( coby čerstvě propuštěným vězněm Maxem ), najdou v sobě pochopení, které následně přeroste ve velké PŘÁTELSTVÍ ( nejednou prověřené a ač to občas zadrhne, vytrvá ). Přestože je divákovi od úplného začátku zcela jasné, jak snímek dopadne, jednoduše se neubrání pocitu přání, aby jejich sen ( otevření myčky aut a " doručení lampičky " ) došel naplnění. Leč toto není POHÁDKA, toto je ŽIVOT.....přesto by se chtělo říci, díky za to. ()

andrii 

všechny recenze uživatele

Setkají se, zavazují, někdy se rády zašmodrchají. Cesty, stejně jako tkaničky. Po "svejch," chlape. Pěší existence šlape. Kvapem. Plaše. Sem a tam. Sem tam se ale musí vyzout. Jeden z páru /sedmimílových bot/. To když do chodidel pot, řezavý prach štípe. Láme se křehkost pout, sen slaměného stopaře. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Snímka pre mňa znamená pekné spomienky na sedemdesiate roky a výborné výkony dnes už dvoch hviezd Al Pacina a Gena Hackmana. Takých filmov zaoberajúcich sa ľuďmi na okraji spoločnosti v Štátoch veľa nevzniká. Obaja hrdinovia sa na podivnej ceste dostávajú do rôznych potýčok a dokonca skončia aj vo väzení. To ich ale nezbavuje optimizmu a radosti zo života, aj keď ciele, ktoré si zadali nie sú príliš reálne. Tiež záver filmu nevyznieva príliš veselo a práve koniec ma donútil odobrať jednu hviezdičku, pretože som bol dosť sklamaný - dokonca nahnevaný, pretože to považujem za otvorený koniec, akoby scenárista počas filmu umrel a dielo nieje dokončené. Úprimne by ma zaujímalo, čo sa stalo s tým veselým "chlapcom", ktorého sa nám tak úspešne snažili obľúbiť počas celého filmu. PS: (spoiler) Al Pacino zahral úžasne scénu s pokusom o znásilnenie, až som mal pocit, že sa to stalo naozaj. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (7)

  • Ještě před natáčením se Gene Hackman a Al Pacino oblékli jako tuláci a stopovali napříč Kalifornií, aby se lépe vžili do svých rolí. (D3VIL)
  • Ve scéně, kdy jsou Max (Gene Hackman) a Lion (Al Pacino) vyhozeni z kuchyně, kde žádali o práci, Liona polije jeden z kuchařů vodou. V dalším záběru, když dvojice odchází, má však Lion košili suchou a následně zase mokrou. (Marator)
  • Gene Hackman byl tak zklamaný komerčním neúspěchem filmu, že se od té doby začal zaměřovat výhradně na komerční projekty. (akisha)

Reklama

Reklama