poster

Noc, kdy Evelyn vstala z hrobu (festivalový název)

  • Itálie

    La notte che Evelyn uscì dalla tomba

  • USA

    The Night Evelyn Came Out of the Grave

  • Velká Británie

    The Night Evelyn Came Out of the Grave

Horor / Thriller / Mysteriózní

Itálie, 1971, 103 min (Alternativní: 88 min)

Režie:

Emilio Miraglia

Hudba:

Bruno Nicolai

Producenti:

Antonio Sarno

Střih:

Romeo Ciatti

Kostýmy:

Lorenzo Baraldi
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Koly
    ***

    Nahé ženské jsou v tomto filmu perfektní, ale to samo o sobě nestačí k tomu, aby jsem THE NIGHT EVELYN... sledoval se zájmem. Zápory : 1.Hlavní "hrdina" Lord Alan Cunningham mi vůbec nesedl a jeho postava pološíleného šlechtice, který vraždí prostituky nevypadá ani trochu věrohodně. 2.Samotné provedení vražd není ničím zvláštní, i když se o to Emilio Miraglia (režie) snažil (viz scény s jedovatým hadem a později s liškami). 3.Slabá hudba a téměř nulová atmosféra (starý hrad, starý hřbitov, atd....potenciál tu rozhodně byl). Jediným kladem tedy zůstává už výše zmíněné dobře vyvinuté herečky, ale kdyby mi šlo jenom o to, určitě bych vyhledal jinak žánrově zaměřený film. Je to ode mě poněkud strohý a odtažitý komentář, ale přesně takové pocity ve mně film vyvolal. Po výborném Miragliovu záseku RED QUEEN KILLS 7 TIMES (LA DAMA ROSSA UCCIDE SETTE VOLTE) jsem dost zklamaný.(26.7.2007)

  • Goldbeater
    ****

    Poměrně zábavné giallo skřížené s gotickým hororem, v němž máme netypického hlavního hrdinu, který jen tak mimoděk vraždí prostitutky, což nemá na zbylé dění ve filmu téměř žádný vliv. On tenhle snímek ostatně obsahuje víc WTF aspektů, zejména co se týče docela úsměvného zakončení. Když se to vezme kolem a kolem, je Noc, kdy Evelyn vstala z hrobu docela slušná blbina, v níž hodně věcí nedává tak úplně smysl, ale půlnoční projekci jsem si dokázal náležitě užít a rozhodně mě nenudila. Emilio Miraglia sice do žánru giallo nepřispěl tolika filmy jako jiní tvůrci, ale jak tohle dílo, tak i jeho následující a objektivně kvalitnější La dama rossa uccide sette volte se mi svým způsobem velmi líbily. [LFŠ 2019](6.8.2019)

  • Bloody13
    ***

    Nenechte se zmást. Tohle lákavé giallo mělo hodně silné předpoklady na to, aby se stalo výjimečným kouskem. Ingredience gotiky, duchařiny a hlavně nevšedního příběhu sledující tentokrát né oběť, ale pomateného vraha, dávaly tušit v nezapomenutelný zážitek. Někde se však stala chyba. Žádná z postav nevzbudí sympatie, napětí nefunguje a první půlka filmu přes svou atypičnost spíše nudí. Ta druhá si to ale stačí jakžtakž vyžehlit svým překvapivým rozuzlením a redukcí počtu většiny zúčastněných. Tahle záležitost je přesto mírným zklamáním i pro fanoušky žlutého subžánru.(7.7.2011)

  • kaylin
    ****

    „La notte che Evelyn uscì dalla tomba“ patří určitě k tomu lepšímu, co jsem v žánru giallo viděl, a co si budeme povídat, je to i krásnými ženami, které se zde objevují. Jsou přirozené, sexy, vzrušivé. Ale v tomhle případě mě zaujal i příběh, kdy na konci filmu máte pocit, že se díváte na něco jiného, než co jste před hodinou a tři čtvrtě začali sledovat. Finále je pak už zběsilou hrou s postavami a divákem.(10.1.2015)

  • Flipnic
    *****

    Tak tohle se mi rozhodně líbilo. Film jsem viděl ve špičkové technické kvalitě a už jeho výtvarná stránka byla pastvou pro oči. Stejně tak potom atmosféra, která nijak diváka "nedusí", ale spíš mu plete hlavu ve smyslu "o co tady jde?". Jenže to se děje až v druhé polovině filmu. On je totiž film rozdělen na dvě docela nesourodé části, kdy v první prostě týpek balí krásné Italky, všechny se mu v jeho obrovské residenci svlékají, no a v podzemí má "malou" mučírničku, kde je bičuje a zabíjí. To vše kvůli traumatu z minula, kdy mu zemřela dívka Evelin, kterou strašně miloval ... No každému na deprese pomáhá něco, že ... V té první části mi atmosféra připomínala hodně japonský extradrsný exploitation Dabide no hoshi: bishoujo-gari/Beautiful Girl Hunter/Star of David (1979), kde byl také magor, co si vodil holky domů a v podzemní mučírně je týral a věznil. Jenže to bylo trochu jiné kafe, přece jen Japonci jsou mnohem větší "experti" na tyhle kruťárny a film se zabýval zejména těmito praktikami ... Tady se ale uprostřed děj zlomí, muž se zamiluje do jisté dívky a vezme si ji. A pak se začnou dít divné věci, protože Evelin, kterou má v hrobce pod zámečkem zřejmě vylezla z hrobu, tu ji někdo spatří, tu se něco ztratí, tam zas objeví a lidé umírají ... a máme z filmu giallo a ne nezajímavé. Uznávám, že přechod z jakoby jednoho subžánru do druhého asi dost lidí zcela nepřijme, ale mě se to líbilo. Masakry v kobce jsou fajn, holky zde běhají pořád nahaté a jsou fakt krásné a když se objeví "zvláštní věci", tak mi vrtalo hlavou o co vlastně jde... Gore téměř nejsou, ale vzhledem k roku výroby je to pochopitelné, to se v tomto Itálie teprve rozjížděla... Je zde však sežrání ženy liškami a to je teda hodně drsné ... Jako celej se mi fakt film líbil, na rok vzniku špička, italská drsná a temná kinematografie v celé své parádě!!(4.12.2009)