Reklama

Reklama

Souboj s nebem

  • Česko Bitva na nebi (festivalový název) (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Marcos, který je řidičem v rodině generála, unesl se svou ženou malé dítě kvůli výkupnému, ale děcko nečekaně zemřelo a Marcos se tím trápí. Když veze generálovu dceru Anu z letiště, svěří se jí a Ana, která se prostituuje pro vlastní potěšení, mu pro útěchu nabídne sex. Marcose nepřestávají sužovat výčitky svědomí, a vydá se proto se zástupem kajícníků na pouť k Panně Marii Guadalupské. Ve svém druhém filmu, vybraném letos do hlavní soutěže v Cannes, se Carlos Reygadas vrací k tématům, jež rozvíjel už ve svém pozoruhodném debutu Japonsko. Jsou to témata sexu, smrti a duchovního rozměru života. Vztah Marcose, Any a Marcosovy ženy je zasazen do tísnivé atmosféry přelidněné metropole, kde chudší vrstvy obyvatel domorodého původu nejsou s to zakořenit v městském prostředí, hledají náhražková uspokojení a duchovní spásu v náboženství. Záběry orálního sexu, jimiž režisér nešetří, nepůsobí ani trochu pornograficky, naopak získávají v kontextu filmu až metafyzický rozměr. (MFF Karlovy Vary) (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (75)

Xeelee 

všechny recenze uživatele

První scéna a rovnou takovej šok. Slzička mě fakt dostala. Na Souboji s nebem mě naprosto uchvátily statické obrazy a práce s barvou. Pastva pro oči a velmi emotivní zážitek. Atmosféra by se dala krájet. Nádherně podstatu filmu vystihl Adrian. Sám bych to lépe nenapsal a opisovat se mi nechce, takže si jeho komentář radši přečtěte sami. ()

Krt.Ek 

všechny recenze uživatele

Troufám si tvrdit, že v něčem má tenhle film blízko k Zločinu a trestu F. M. Dostojevského, (pre)existencialistickému románu par excellence. Hlavní (anti)hrdina – Marcos (Marcos Hernandez) – SPOILER sžírán špatným svědomím kvůli odpovědnosti za smrt malého dítěte po nepovedeném únosu, se jakožto voják a věřící křesťan (resp. člen společnosti, jejíž étos vytyčují instituce armády a církve) zmítá mezi povinností zvolit správné řešení (přičemž není jisté, zda oním správným řešením je přiznat vinu, či naopak – jak po něm požaduje manželka – neopouštět rodinu a tím ji nevystavit zdrcující bídě), strachem z trestu a roky pěstěnou milostnou touhou po dceři náčelníka svého (armádní generál, kterému dělá šoféra), mladičké prostitující se zbohatlíci Aně (Anapola Mushkadiz). Po intimním sblížení s Anou a poté, co zjistí, že Anina náklonnost nebyla motivována bezvýhradnou/bezpodmínečnou láskou, že ho Ana nespasí (nenabízí mu jako jeho manželka, aby se na tento incident zapomnělo; inu, Marcos potřebuje vyvinění z jiného zdroje, manželka chce totiž zapomenout ze zištných důvodů), se Marcos uchyluje k dalšímu zločinu, jenž v konečném důsledku definitivně zpečetí jeho pozemské putování SPOILER. Interesantní však je (a tím si film zasloužil, abych se k němu vrátil a znovu ho promyslel) to, že i když je námět s motivy otázky viny a zodpovědnosti – jak jsem se snažil doložit – existencialisticky, zpracování je spirituální (tento termín přebírám z práce Spiritualita ve filmu Jaromíra Blažejovského), tzn. že téměř každá scéna svým lenivým plynutím evokuje, že se ve filmu neodehrává nic menšího, než zápas vykoupení (či zatracení), i ty pornografické scény mají metafyzicky nádech – v splynutí dvou těl dochází k zastavení času a znicotění všech starostí. Tím Reygadas tuhle kriminálně-milostnou story nesmírně pozvedá, resp. obohacuje o další rozměr, a co už víc po výjimečných filmech chtít? [15.3.2022, 18.12.2022] ()

Reklama

Adrian 

všechny recenze uživatele

Spirituálny očistec. Prehlbujúce sa odcudzovanie človeka v obrovskej metropole ako i nemožnosť zžiť sa s jeho cynizmom a chladnosťou i pri výskyte "pornografických" scén vytvárajú nepopísateľne silnú, metafyzickú koláž pomalo plynúcich filmových obrazov. Strohá obrazová štylizácia je miestami podkresľovaná emociálne razantnými, hudobnými motívmi (okrem Mozarta aj chytľavo "epická" variácia Morriconeho westernových akordov). ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Wau! Z tohohle filmu jsem mnohé nepochopil, ale věřím, že to tak snad mělo být. Nechtěl bych to ale nikdy vidět nadabované.___ Jestli chtěl režisér Carlos Reygadas natočit film o atraktivní dívce Aně, souložící jen tak z nudy s velmi ošklivým, tlustým, starým mužem, pak se to nepovedlo. Je však zřejmé, že o tohle Reygadasovi věru nešlo..___ Nechápal jsem toho hodně, například proč se na chodbě pomočil. Ale když pak udělal tu věc s nožem, doopravdy jsem se bál, že to nebylo jen ve filmu. Může za to téměř dokumentární kamera, velmi autentická, pochopitelně dost syrová.___ Sledujeme soutěž o nejdelší záběr. Kameraman používá NEUVĚŘITELNÉ záběry, střih se objevuje snad jenom z povinnosti, když už není kudy cesta dál. Méně trpělivý divák se asi postupně začne nudit.___ Další, co je taktéž neuvěřitelné, jsou detaily - záběry na obrazy, kapající kohoutek, pomalu ochabující penis.. Reydagas si s definicí pornografie těžkou hlavu nedělá a film je místy opravdu hodně bezprostřední až naturalistický, rozhodně není vhodný pro slabé žaludky.___ Ana (Anapola Mushkadiz) je velmi svěží, podmanivá, krásná. Marcos (Marcos Hernández) je naopak odpudivý, místy až nechutný. Což je báječná kombinace, záběry v posteli jsou šílené (ale přesvědčivé). Pokud informace z imdb nelžou, jedná se v podstatě o neherce, zvláště u Marcuse a jeho ženy.___ Na vyšší hodnocení ale ještě asi nejsem dost vyzrálý, protože jsem se chvílemi nudil (proto jen tři). "No more women. No more tits. No more tits." ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

Normálně se mi dredy tedy spíš eklujou, jsem holt stará škola, můj obdiv zamrzl u vlasatých hašišáků s pačesy volně povlávajícími, jak matka příroda chtěla (a strana nesnášela). Ovšem o tuhle nadrženou, nudící se holku z horních desetitisíc bych si kolo opřel rád, dredy nedredy! Marcose jsem docela chápal, vzhledem k té monstr-ropuše, co měl za manželku. Ta byla. Linie s únosem však byla divná, motivace nepříliš věrohodná. Kdyby celý zmršený únos vyškrtli ze scénáře, nevadilo by mi to. Jen škoda zkratu s nožem. Marcos si měl prostě jen po kolenou dolézt pro svůj trest a znuděnou slečnu nechat nám ostatním hříšníkům! Bylo to trochu divné, hodně lidské, meditativně rozvláčné, bylo to hluboké i široké. Prý i pornografické. No to nevím, jen kvůli těm pár doslovným záběrům? Ale nenudil jsem se ani chvíli. ()

Galerie (24)

Zajímavosti (8)

  • Úvodná a záverečná sekvencia filmu, ktorá zobrazuje orálny sex, bola pri komerčnej prezentácii v Mexiku cenzurovaná. Nariadil to sám Carlos Reygadas ako dobrovoľné opatrenie na žiadosť členov hereckého obsadenia. (Arsenal83)
  • Preplnené pouličné scény boli natočené v skutočnom dave bez komparzistov. Operátora kamery jednoducho umiestnili na kolesový vozík a tlačili ho ľudia v dave. (Arsenal83)

Reklama

Reklama