poster

Japonsko (festivalový název)

  • Mexiko

    Japón

  • anglický

    Japan

Drama

Mexiko / Německo / Nizozemsko / Španělsko, 2002, 130 min (Director's cut: 143 min)

Režie:

Carlos Reygadas

Scénář:

Carlos Reygadas

Producenti:

Carlos Reygadas
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Ixbalanke
    *****

    Film má úžasnou práci s kamerou, pomalé promyšlené scény, které řeknou více než tisíc slov. Člověk má pocit, že se nic neděje, a najednou bum! Buď mu něco dojde, nebo se stane něco fakt haluzovýho. Asi nad filmem budu ještě dlouho přemýšlet, minimálně než usnu... :) Asi by stálo za to shlédnout ještě jednou, nejlépe v kině.(9.5.2016)

  • wipeout
    ****

    Musím sa priznať, že pôvodne ma na tomto filme prvý krát zaujal názov, ktorý sa priam vynímal v programe Artfilmu. Jeho zmysel my ale aj na konci stále zostal nejasný. Bezprostredný bol však neobvyklý filmový zážitok. Reygadas nerozpráva príbeh muža pripravujúceho sa na smrť v bohom zabudnutej vyprahnutej rokline obvyklými cestičkami sentimentu a rozjímania nad zmyslom života. Necháva putovať hrdinu maliara bez inšpirácie a životnej energie, ktorý sa prostredníctvom ho obklopujúceho rozkladu, bezútešnosti a tragického osudu svojej staručkej hostiteľky konfrontuje so svojimi démonmi. V prekrásnom cinemascope i toto prostredie má svoje nezabudnuteľné čaro. Viacerých možno odradí občas otravujúca pomalosť a monotónnosť, či veľmi neortodoxné prebúdzanie hrdinovej sexuality v ústery starenky, ktorá sa oňho stará a vyvrcholenie v samotnom sexuálnom akte, ktorý ale nepredstavoval akt vášne či túžby ale skôr symbolizoval kryštalizáciu premeny o samovražde uvažujúcej mysle. A nakoniec nemôžem nespomenúť poslednú scénu, ktorá sa svojou jedinečnosťou a prepracovanosťou blížila k dokonalosti Tarkovskeho.(6.7.2008)

  • Mulosz
    *****

    Carlosi, toc! Tento debut jsem sice videl az jako posledni z dosavadnich tri filmu, ale uz vim, odkud pochazi potreba zobrazovat lidska tela ne zrovna modelovych rozmeru v Souboji s nebem (i takovi maji sve potreby) a zaliba v nehercich a specifickych komunitach v Tichem svetle (i takovi jsou mezi nami a ziji svuj zivot). O spiritualnim modu ani nemluve, vznasel jsem se tri metry nad zemi. Film, po kterem jsem sladce usnul a jeste tu samou noc se mi o nem zdalo.(7.9.2010)

  • ScarPoul
    ****

    Existenčný snímok o láske, smrti a o hľadaní akéhosi útočiska. Bez rozdielu či hlavný hrdina zostane v meste, alebo sa vyberie do dediny, stretáva sa s ľudskou vypočítavosťou a tragédiami na každom kroku. Reygadas využíva vnútrozáberový strih, ukazuje nám všetko okolo v akejsi predzvesti pokoja, ktorá je narušovaná príchodmi ľudí a ich drobnými motiváciami. Vzťah medzi hlavným hrdinom a starou domácou je veľmi umne odprezentovaný v ťažkopádnej erotickosti ( ktorá len evokuje vnútorný stav hrdinu) Reygadas využíva prostredie na maximum a holduje si v malých tragédiach, ktoré nadobúdajú v jeho svete širší a komplexnejší význam. Japón je zaujímavým filmom, pomerne netradičným, a v rámci svojej meditatívnosti aj surovým. Dokumentaristické postupy považujem za príjemné ozvláštnenie.(17.9.2016)

  • Narciska
    ****

    Muž, jehož život přivedl na konec života (a taky na konec světa) a vy stejně jako u jiných filmů čekáte retrospektivu, která poodhalí v jeho minulosti, co ho přivedlo právě sem. Tohle ale není film, který by spadal do nějakých kategorií či se dal přirovnat k jiným filmům. Pozoruhodné pro mě bylo i to, že i když se děj odvíjel velmi líně a nabízel nám banální záběry jakoby kamera zůstala pár minut někde zapomenuta, film mě dosti vtáhl. Slinula jsem v jedno s jeho stále stejným tempem odvíjenou nití a hltala ji až do samého konce. To, že jsem chtěla navíc zjistit, proč se film odehrávající v odlehlých mexických horách, jmenuje Japonsko, je už jen detail.(14.1.2017)

  • - Reygadasov prvý celovečerný film nemá okrem názvu s Japonskom nič spoločné, čo v rozhovore priznal i samotný režisér. (hanakonochi)

  • - Ceny (výběr): Ariel 2004: nejlepší debut, scénář, MFF Bratislava 2002: Velká cena, Cena ekumenické poroty, MFF Cannes 2002: Zlatá kamera - zvláštní uznání, MFF Rio de Janeiro 2002: Cena FIPRESCI, MFF Soluň 2002: nejlepší režie. [LFŠ 2010] (Jeremy.jk)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace