Reklama

Reklama

Jsem kyborg, ale to nevadí

(festivalový název)
  • Jižní Korea Ssaibogeujiman gwaenchanha (více)

Při pracovní směně na montážní lince v továrně na rádia uslyší Young-goon hlas, který jí radí, jak sestrojit baterii pro dobití. Dívka uposlechne rady neznámého hlasu, dle návodu propojí své zápěstí s kabely baterie a zapojí se do zásuvky. Young-goon tak konečně získá dostatek energie k aktivaci své pravé podstaty - kyborga. Nadlidské schopnosti musí použít k záchraně své babičky, která byla odvezena do psychiatrické léčebny. Po ukončení „dobíjecího procesu“, tedy ve chvíli, kdy se Young-goon probere z bezvědomí po zásahu elektrickým proudem, zjistí, že byla odvezena do téhož ústavu pro duševně choré. Soustředí se tedy na svůj úkol – likvidaci personálu léčebny a záchranu babičky. Lékaři jí však do cesty kladou velké překážky jako například povinnost jíst, hrozí jí tedy nebezpečí poškození robotického zařízení. Naštěstí pro ni jeden z pacientů, Park Il soon, vyrobí přístroj k přeměně jídla na elektrickou energii a Young-goon může najít svůj pravý smysl života. (Ketri)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (96)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Zmatené, ne úplně dotažené, citově až překvapivě chladné a formou drtivě vítězící nad obsahem? Ale kdepak... Spíše svěží, překvapivé, žánrově neujasněné, nápadité, příjemně ulítlé (respektive hodně ulítlé i na Asii) a prostě takové "typicky asijsky" milé. Navíc je to celé opět podpořeno precizní Parkovou režií, skvostnou technickou stránkou a sympatickým obsazením. Ani náhodou to není pro každého, ovšem nesporné kvality tomu těžko někdo nepřizná. A navíc dojde i na jednu geniální akční vyhlazovací scénu a nějaké to jódlování se také dostane ke slovu... ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Na první pohled se film tváří jako mistr v říkání naprostých zbytečností, taková bezzubost. Na druhý pohled už člověku dochází, že tohle je pohled na svět bláznů, do jejich podsvětí, kde platí stejné zákony jako ve světě lidí. Dívka jako cyborg je klam. Ve skutečnosti to je důkaz nepochopení duševně chorých spoluobčanů a jejich vlastního přesvědčení – v přeneseném významu dívce nikdo nevymluví, že je cyborg (blázen), a společnosti zas nikdo nevymluví to, že cyborg není. ()

Reklama

Adrian 

všechny recenze uživatele

Po Vengeance trilogy Park prichadza s filmom z uplne ineho zanroveho sudka (i ked jedna akcna "masaker-sekvencia" svojou spektakularnostou si v nicom nezada aj s Peckinpahovymi vybuchmi filmoveho nasilia), ktorym dokazuje, ze vie tocit aj ine, ako vazne filmy a zaroven sa v nich rovnako dobre, ak nie este krajsie vynima jeho specificky rezijny rukopis rozpravania hlavne obrazom ako i zaluba v ciernom humore. Vizualna stranka si (od perfektnych dekoracii, cez kameru - uhly i nasnimanie az po FX sekvencie) podobne ako u predchadzajucich reziserovych filmov zasluhuje absolutorium a dokonale plni svoju funkciu podavat naoko vazny pribeh (mentalna choroba ako prekazka v medziludskej komunikacii - podobne prvky uz obsahoval aj Sympathy for Mr. Vengeance) odlahcenym sposobom, vyborne balansujuci na hrane zabavnej usmevnosti od prepadu do trapnosti. Dovody "preco" a "ako" sa ustredna pacientka dostala do sanatoria a co je vlastne skutocnou podstatou jej poruchy su sekundarne. Cyborg tema (fuzia cloveka s mechanickymi prvkami), vlastna hlavne japonskemu cyberpunku sa v Parkovych rukach prioritne meni na sled vizualne hravych "ako-keby" live-manga sekvencii, pri ktorych som tajil dych az nezdravo velakrat ;-) [Berlinale 2007] ()

Fr 

všechny recenze uživatele

ZA PRVÉ - PŘIPOJTE REPRODUKTORY... ZA PÁTÉ - UPEVNĚTE IZOLÁTOR K REPRODUKTORU... ZA DEVÁTÉ - PODŘÍZNĚTE SI NOŽEM LEVÉ ZÁPĚTÍ A ZASTRČTE NEIZOLOVANÉ DRÁTY... ZA DESÁTÉ - PŘIPOJTE SE DO ZÁSUVKY..... /// Na rozdíl od světla (který vědělo, že je světlem hned od začátku), přišla Young-goon na to, že je kyborg později. Pak přišli lidé v bílých pláštích ..... a ona stále neví co je její smysl, proč ji vyrobili? Bláznivý příběhy bláznů, ujetej svět, kde kočka je především chlupatá a o ukradeným čtvrtku by něco mohl vědět automat na kafe. Divnej humor (a je to vůbec humor?) a Parkovi hrátky s myslí (a se mnou) mají i světlý chvilky. Bláznivost pro všechny, kterým to, že 1+1 jsou 2 připadá jako nuda a který není třeba rozumět, stačí jen najít důvod PROČ ji chtít vidět. Já prostě ten důvod hledal marně. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Když jsem byl(a) malej (malá), vzali mě rádio (a babičku). 2.) V noci vstávám, abych poslouchal hukot ledničky a zvuky bojleru. 3.) Moc bych chtěl slyšet jódlovat Korejce v Tyrolsku. 4.) Thx za titule ,,Vojta Pitra“ a ,,mydlo“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE * NAPĚTÍ * ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Seo-Gyeong Jeong, Chan-wook Park .. Špatné. Tohle si nezaslouží ani průměr a už vůbec ne kvůli zářivé vzpomínce na jméno Park Chan-Wook nebo kvůli formální stránce. Kdyby totiž alespoň tato mozaika emocionálně převážně prázdných scén měla nějaký smysl nebo pointu, možná by se dalo mnohé odpustit, jenže když chybí i tento prvek, ospravedlňující dlouhé minuty zívání a zírání na Parkovu překvapivou neschopnost tentokrát něco sdělit, nemohu jinak. Pitomoučké postavy (naštěstí ospravedlnitelně bláznivé) v reji barvitých vizuálních onanii s fajnovou hudbou prostě na dobrý film nestačí. Mě určitě ne. 40%. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (1)

  • Su-jeong Im musela před natáčením filmu snížit svoji váhu na pouhých 39 kg. (DailyDreamer)

Reklama

Reklama