Režie:
Ang LeeKamera:
Rodrigo PrietoHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Tony Chiu-wai Leung, Joan Chen, Leehom Wang, Wei Tang, Anupam Kher, Akiko Takešita, Yan Su, Hui-Ling Wang, Lisa Lu, Rodrigo Prieto, Jacqueline Zhu, Lawrence Ko (více)Obsahy(1)
Film se obrací do historie východní Asie a obsahuje akční sekvence, romantiku i erotiku. Odehrává se v Šanghaji během druhé světové války. Odbojová skupina naplánuje vraždu tamějšího bosse, japonského kolaboranta Yee, kterou má provést mladičká Wang Jiazhi. Jakmile se ale celý podnik rozjede, uskutečnit vraždu není tak snadné. Yee i Wang upadají do tajuplného vztahu, kde jeden nemůže mít druhého a přesto bez sebe nemohou být… V hlavních rolích se představí asijská superhvězda Tony Leung (Stvořeni pro lásku, Hard Boiled, Volavka ad.) a mladá čínská herečka a režisérka Tang Wei. Postavu manželky pana Yee ztvárnila čínská herečka a režisérka Joan Chen, kterou diváci znají z množství západních produkcí (např. Poslední císař). (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (159)
Cinsky film balancujici na hrane rozvlekle nudy a pusobiveho umeni. Ano, je to pomala, natahovana a narocna podivana, kterou si ale muzete skutecne vychutnat jste-li naladeni na spravne vlne a vas vkus je kompatibilni s asijskou kulturou. Stejne tak je to s explicitnimi a velmi pocetnymi sex scenes, jednoduse receno - videli jste nekdy asijske porno a libilo se vam to? Tak si predstavte, ze to cele vezme do ruky artisticky nadany reziser a namaluje podobne sceny jako nadherny pohyblivy obraz zasazeny do mentalne komplexniho pribehu. K tomu vam hraje prijemne netradicni Desplatova hudba a zacina to vypada nadejne. Lust, Caution je pres svou umeleckost a vizualni prorpacovanost emocionalne silne chladny, coz tomu budou urcite mnozi vytykat. To byl ale dokonaly Leeuv zamer, pokud analyzujete pohnutky hlavnich hrdinu a jejich psychologicke nastaveni, coz je analyza, ktera je vlastne jadrem celeho filmu, pak je to presne ten ton a ten pristup, ktery byl k vyjadreni nezbytny. Velmi unikatni kus, ktery vas sice nebude non-stop bavit a drzet na pokraji zidle, ale ktery ve vas zanecha efektivne mirenou, emocionalne zmrazenou orientalni diru. 7/10 ()
Zpočátku velmi pozvolně plynoucí příběh, kde pečlivé soustředění na detaily jen nenápadně stupňuje napětí. Stejně totiž jako ticho občas bývá nejvíc ohlušující, může mít i emocionální odstup nakonec ten největší dopad. Chladně promyšlené plány tak narážejí na výbušnou horkokrevnost, svádění a letmé pohledy se mění v bouřlivou vášeň, naivita soupeří s realitou, přetvářka s upřímností, láska s nenávistí. Jsou to ale až odhalená těla, která odkrývají skutečnou duši. Není už jisté, kdo je tu oběť, krása a krutost pohltí vše. Opravdový vítěz je ale jen jeden - strach. ()
ne, ne a ne! profesně a žánrově sice poměrně standardní (což spíš zamrzí, protože člověk pak kritizuje film, který není pln větších chyb), ale laciná rádobykontroverznost bije do očí. btw: vypadá to, že Ang Lee pomalu ale jistě směřuje k žánru pornografie, už v Touze, opatrnosti jsou sexuální scény jednak celkem explicitní, jednak naprosto samoúčelné, příští film už třeba nebude potřebovat žádnou dějovou linii a půjde o standardní péčko.. proč ne?! když to Benátky spapají i s navijákem, že?! jestli v číně krátili o hodinu kvůli politice, já bych krátil mnohem víc kvůli estetice ()
Možná by na film stačilo poslat kohokoli vnímavějšího naslepo, a nechat na něj působit filigránsky jemnou hru pohledů a slůvek, která se v druhé půli zlomí do příběhu nebezpečně zbujelé vášně. Rozhodnutí popsat onen zlom jako princip celého vyprávění znamená sice zbavit diváka možnosti být překvapen, ale připraví ho na něco jiného, než napovídají upoutávky. Touha, opatrnost rozhodně není konvenčně uhlazený retrosnímek. Podobně jako Černá kniha Paula Verhoevena je o válečné okupaci a ženské špiónce z odbojového hnutí, která má dostat vysoce postaveného muže. V Číně 40. let jím není německý důstojník, ale vysoce postavený šanghajský úředník kolaborující s japonskými okupanty. V Touze, opatrnosti nenajdeme nadsázku a jízlivost jako v Černé knize; nemilosrdné dějiny se tu neprojevují ani tak přes akci kupící více i méně uvěřitelné zápletky. Vše se projevuje spíš přes pocity hlavní hrdinky a patří k režijnímu mistrovství Anga Lee, že ona hnutí duše umí zprostředkovat obrazem. ()
Není to špatný film, ale ani mě nijak zvlášť nezaujal – ani sexuálními scénami. Jediné, co mi přišlo opravdu zajímavé, byla interakce mezi Wang a Yeem, jen čistě mezi nimi, bez ostatních. Zbytek tak klidně nemusel být; pro mě byl navíc = film má přehnanou stopáž. Nenechalo to ve mně hlubší dojem, prostě jsem to viděla, nijak zvlášť mě to neoslovilo, a to přitom mám takové příběhy moc ráda. Řekla bych, že na tom má svůj podíl i dabing, většinou pro němu nic nemám, ale tady se mi zdál silně nehodící se. Možná kdybych to viděla v originálu, dala bych o hvězdičku víc. ()
Reklama