Kamera:
Laurent BarèsHudba:
François-Eudes ChanfraultHrají:
Béatrice Dalle, Alysson Paradis, Nicolas Duvauchelle, Tahar Rahim, Aymen Saïdi, Ludovic Berthillot, Dominique Frot, Nathalie Roussel (více)Obsahy(2)
Po stopách svého slavného krajana, francouzského tvůrce hororů Alexandra Ajy, a velmi specifických a krvavých italských giallo filmů se vydalo režisérské duo Alexandre Bustillo a Julien Maury. A jejich vynikající hororový thriller z roku 2007, který byl oceněn na mezinárodním filmovém festivalu Sitges, je skutečně určen jen otrlým povahám. Hlavní hrdinkou je zde těhotná fotografka Sarah, které se jednoho deštivého dne po vážné dopravní nehodě zhroutí celý svět. Ona sice ze zkroucených plechů nakonec vyvázne živá, a dokonce i plod, který nosí v těle, je podle doktorů nezraněn, zato její životní partner Matthieu zaplatí tragický incident životem. A ani o čtyři měsíce později, v čas Vánoc, není Sarah s touto životní ztrátou smířena. Během jedné ze svátečních nocí krátce před porodem se ale odehraje událost, která její pohled na svět změní. Jejím poslem je zoufalé zabušení na dveře, za nimiž stojí neznámá žena tvrdící, že sama právě prožila vážnou dopravní nehodu a potřebuje si zavolat. Zakrátko je jasné, že její příchod rozhodně není náhodný. Tato osoba přišla do domu ubližovat a prolévat krev. Je to ďábel v lidském těle a vyčerpaná Sarah nemůže doufat, že někdo uslyší její volání o pomoc. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (586)
Když jsem zjistil, že se nad naším městem smrákává, okamžitě jsem mazal domů. Ne proto, aby do mě neprásknul blesk (no, to jako taky, ale..), ale abych se konečně podíval na horor, který už je u mě v pokoji dost zaprášenej. Chtěl jsem zažít zase to, co jsem měl při sledování VĚCI. Když začali padat kroupy- byl film zhruba v polovině a já byl na vrcholu blaha, že se to vážně podařilo. Že Bustillo & Maury mají giganticky zvrácenej smysl pro filmečno (toto slovo jaksi nedávati smysl mistře Yodo :D). Jenže když poprvý blejsklo a ozvala se následná řacha, jakoby mě to vrátilo zpátky na zem. Najednou mi došlo, že ti lidé jsou zřejmě roboti (nůžky feat jehlice na pletení feat plyn ve spreji) to přece člověk nemůže zvládnout. Zvlášť žena- omlouvám se klubu feministek, ale já si nepomůžu. Ovšem nemůžu upřít filmu jistou autentičnost, která dokazuje, že v hororech je pořád co objevovat. Litry krve stékajících po schodech nebo čmouhy na zdech od krve, někdo s bujnou fantasií by si dokonce z těch pár čáreček mohl vyfantazírovat králíčka, byli taky úchylně nádherné. Dalším velkým kladem je TA atmosféra, která vás pohltí a v jednu chvíli vám poteče za zátylkem studená kapka potu. À l'intérieur se Věci sice nevyrovnal, ale co do spotřeby malinové šťávy ji předčil minimálně o dvě pletací jehlice. Francouzsko rulez!!!! :D ()
Jeden úhel pohledu napovídá, že Bustillo a Maury měli zůstat za ty sviňské hematolázně Uvnitř polstrované cely. Nepříliš přesvědčivě budované napětí se zvrhne v torture porn, kde se na jednu stranu až „jacksonovsky” dělá mamince tracheotomie ze špatné strany krku a na druhou brutálně vraždí s explicitou na takové úrovni, že znepokojení přechází ve znechucení. Pointa vysvětlující důvody všeho toho počínání nefunguje, lehce pohlídatelné chyby se kupí (šílená porodní asistentka má obličej od krve a když otevře policii, ejhle, je čistý) a chování většiny postav vykazuje známky lehké retardace (v tomhle ohledu vládne sousedská hlídka, která předčí i tu Stillerovu). To je výsledek nadšené práce chlapců, kteří milují Raimiho a gore. Násilí pro násilí, kterému nebude dělat problém uspokojit žánrové labužníky (doufám, že jen duševně). A pak je tu druhý úhel pohledu, který… A je vůbec nějaký..? ()
Byla jsem popravdě natěšená na pořádný horor ale konečný výsledek je zcela rozpačitý. Co bych nejprve vyzdvihla, je že si absolutně z ničeho nebere servítky- nekompromisně reálné nebo spíš naturalistické pojetí, masky a stupňující se zlověstné napětí. Co mě naopak zklamalo a docela naštvalo, byly nelogičnosti a přehnanosti v ději a demence hlavní hrdinky. Tenhle hororový subžánr mi nebude asi nikdy blízký,ale tohle byla jedna z mála čistě hororových vyvražďovaček,kterou dokážu nějak ocenit. ()
Jo, už jsem si zvyk za ty tisíce shlédnutých filmů, že občas se nějakej tvůrce vyžívá ve vyhřezlejch vnitřnostech. Pokaždý, kdy takovej film vidím...většinou nechtěně...si říkám, že pár úchylů, co takovej příběh ocení, se sice najde, ale mně je z toho všeho vždycky spíš tak akorát na blití. Cinemax mi tak v noci nabídl horor, já pořádně netušil oč jde a rozhodl se na film podívat. Holt nechtělo se mi spát. Kéž by se mi ale chtělo spát, protože jak byl začátek umírněnej a relativně normálně krvavej, byl závěr vcelku poctivě brutální. Nemyslím si, že tohle je nějakej filmařskej zlom, ale v rámci slasherů je to asi solidní počin. Za celou dobu se toho s těmi nůžkami zase tak moc nestane, ale na závěr vyhřezlej pupek, císařskej řez, nejbrutálnější porod a kompletní vykrvácení hlavní role, to všechno zachránil. Někteří ouchyláci se v tom vyžijou, u mě to potvrdilo absolutní odpad. ()
Ako vidím, znova sa potvrdilo, že explicitné, extra krvavé horory skrátka niesu moja partia. Inside je vo svojej podstate skôr nechutné než desivé predstavenie, čo mu ale nevyčítam, protože to k tomu krvavému subžánru hororu skrátka patrí, i keď aj na ňom treba oceniť určitú tvorcovskú kreativitu v podobe naozaj gore scénok. To mi ale nebráni hodnotiť mierne podpriemernými dvoma hviezdami. P.S. záporáčka s nožnicami je naozaj cruel sviňa P.S.S. s dabingom od Perla Group film naozaj nesledujte. Budete sa smiať viac než by bolo k danému žánru vhodné. ()
Galerie (20)
Photo © La Fabrique de Films
Zajímavosti (5)
- Fotoaparát, který má Sarah, je kinofilmový Canon EOS 3. (Trainspotter)
- V záběru, kdy Sarah (Alysson Paradis) otevírá dveře policistům, je možné všimnout si, že její dům má přiznačné číslo 666. (K.I.N.G.)
- Natáčení začalo 2. října 2006 a probíhalo v Paříži. (bianci)
Reklama