Režie:
Mira FornayScénář:
Mira FornayKamera:
Tomáš SyselHrají:
Adam Mihál, Irena Bendová, Libor Filo, Marián Kuruc, Pavol Dynka, Alžbeta Šopinsová, Stanislav Vojt, Jozef Hrnčirík, Patrik Czank, Ján Jankov, Lukáš Závodský (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Hlavním hrdinou snímku je osmnáctiletý Marek (A. Mihál), žijící se svým otcem, alkoholikem (M. Kuruc), na malém městě na moravsko-slovenském pomezí. Jediné opravdové citové pouto Marka váže k jeho psovi. Když se jeho otec rozhodne prodat část pozemku, je Marek nucen vyrazit kvůli podpisu smlouvy do nedaleké vesnice navštívit svou matku (I. Bendová). Jeho život obrátí naruby zjištění, že má nevlastního bratra (L. Filo), který je poloviční Rom. Do horizontu jednoho dne vtěsnané sociální drama varuje před stále agresivněji se prosazujícím rasismem a předsudky, které mají často tragické následky. (Česká televize)
(více)Recenze (133)
"Fornayová nikdy nebude dvakrát populárna a oceňovaná (na Slovensku), keď bude ďalej robiť takéto veci. Lebo sa díva s odstupom a podozrievavo na minikomunitu strednej Európy, tak smiešne a nepreklenuteľne rozdelenú do kást, poschodí a cenových skupín. Ekonomicky sme vraj najrovnostárskejšia krajina…" více
"Vcelku humanistické poselství a sonda do rozvrácené komunity vypadají jako dobrý základ pro chytrou sociální kritiku. Fornayové z něj místo toho vyšla bezobsažná předehra k nesmírně brutální události, po níž by rozhodně mohla následovat regulérní pointa. Jelikož nenásleduje, budeme jen…" více
"Chybějící psychologické motivace postav, které vycházejí ze samotné struktury díla, se stávají podstatnou překážkou i pro neherce. Jejich omezený herecký projev není tvůrcům oporou ve chvílích, kdy jejich motivace není zřejmá ze scénáře." více
"Ako celok je však Môj pes Killer určite zaujímavou sondou do bezvýchodiskovej situácie určitej spoločenskej vrstvy a zaujímavý príspevok do diskusie o xenofóbii, ideologickom, náboženskom a spoločenskom dedičstve a spoločenskej situácii tu u nás na Slovensku. Film je taktiež ukážkou toho, že aj u…" více
"Ve fikčním světě filmu důsledně absentuje humor, a to i komično vyplývající ryze z neplánovaného průběhu situací či z autentických lidských typů, tedy humor „nezáměrný“, který je ale součástí každého reálného života i ve vážných chvílích a (objevuje se nejen v dokumentech Heleny Třeštíkové nebo…" více