Režie:
Sam GarbarskiKamera:
Christophe BeaucarneHrají:
Marianne Faithfull, Predrag 'Miki' Manojlovič, Kevin Bishop, Dorka Gryllus, Jenny Agutter, Jules Werner, Tim Plester, Malina Ebert, Ibrahima Sanogo (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Jde o život, tak k čemu jsou předsudky a stud.
Příběh padesátnice Maggie, která se jednoho dne nechá zaměstnat v nočním klubu londýnského Soho. V zoufalé snaze získat peníze na operaci vážně nemocného vnuka přijme práci, nad níž by se dosud při pouhé zmínce zarděla studem. Pozoruhodné šansoniérce a herečce Marianne Faithfullové je v romantické tragikomedii neméně skvělým protihráčem kusturicovský herec Miki Manojlović, jehož na první pohled hochštaplerský majitel klubu začne díky odzbrojující přirozenosti stárnoucí ženy znovu vnímat hluboko zasuté city. Bizarní idyla nově nabyté Maggiiny existence končí okamžikem, kdy se o nové, byť dočasné identitě dozvídají nejen pomlouvačné sousedky, ale především syn Tom. Nevtíravě osobitá režie Sama Garbarského dává prostor strhujícímu herectví, jehož působivost umocňuje skvěle vystavěná atmosféra s melancholickým hudebním doprovodem.
(oficiální text distributora)
Videa (2)
Recenze (177)
"Všetci hovoria, že by pre deti urobili všetko. Ale čo tieto slová skutočne znamenajú?", pýta sa jedna z postáv v tomto nenápadnom filme. Maggie "Irina Palm" jednoduchá, nenápadná žienka pojala tieto slová po svojom a aj za cenu vlastného odporu a posmechu, prekročila vlastný tieň. Aby zachránila. Sam Garbarski priniesol na obraz netradičný príbeh s vtipom a šarmom a ukázal, že skutočný a úprimný cit nás môže zaviesť na najnepravdepodobnejšie a pre mnohých "špinavé" miesta no môže tam aj vzniknúť. ()
Mám hrozně rád evropský dramata. Dokáží mě občas neuvěřitelným způsobem překvapit nebo taky naštvat. To už záleží na tom, zdali jsem u filmu ty dvě hodiny strávil rád nebo to byla akorát tak ztráta času. To je zase jejich problém, který se nikdy nerozezná, protože každé z těch dramat je jiné, každé nabídne něco jiného a ne každé sedne každému. Příběh, který se mi ale odehrával dvě hodiny před obrazovkou o Irině Palm, jak jí mnozí pod tímto pseudonymem znají, mě dokázal zaujmout. Ze začátku to vypadalo otravně. Důchodce, problémy v rodině. Jenže následně to chytlo takový spád, že jsem u toho dokázal neusnout. Nejlepší na tom ale je, že ten film, ačkoliv vypadá dost smutně a depresivně, ve skutečnosti takový vůbec není. Všechno to ten režisér bere s nadhledem, občas si z toho udělá legraci a co je nejlepší, dokáže do toho vtěsnat i pozitivní emoce, které se ženou celým filmem. Na závěr snad jen dodám...věřte plakátům. Irina Palm skutečně už ví, co je to penisový loket :-) ()
dobrý film... avšak na mě vrhal příliš depresivní tóny... cože anglická kinematografie dost dobře ovládá (už jako v Do Naha! kde je tedy víc humoru je cítit dělnické prostředí plné zoufalství)... tady mě nejvíc deprimovala hudba, jsem rád že jsem Irinu viděl a vůbec to není špatný film, je to téměř dokonalý film... ale v tuto chvíli nemohu dát víc ()
50tiletá Maggie musí sehnat peníze na operaci svého vnuka - už takovéto sdělení by mě asi od filmu odradilo s pocitem, že se bude nejspíše jednat o tuctový film útočící na city. Ne, Irina Palm opravdu není tuctová, a to nejen tím, že jí potřeba peněz dožene až do jednoho nočního klubu. Nemastná neslaná představitelka si mě svým vývojem role opravdu dostala. 85% ()
BÁBA HONIVÁ….. Zajímavé !!! Ta přeměna Maggie ze ,,staré báby“ na ženu, která má ráda svoji práci (přiměřeně, samozřejmě). Zajímavý scénář (nečekal jsem to!) a hlavně výkon M. Faithfull. Přesvědčivé! Prostě takhle se ženský jejího věku chovají, tváří (mám tchýni!) ….. ostatně všechny postavy jsou reálné, stejně jako příběh. Ano, toto se mohlo stát! A právě ta absolutní realističnost je snad největší poklona tvůrcům! ()
Reklama