Scénář:
Ek IemchuenKamera:
Nattawut KittikhunHudba:
Terdsak JanpanHrají:
Tony Jaa, Pongpat Wachirabunjong, Nirut Sirijanya, Petchtai Wongkamlao, Dan Chupong, Supakorn Kitsuwon, Patrick Tang, Ron Smoorenburg, Patthama PanthongObsahy(1)
Thajsko, 15. století, království Ayutthaya. K moci se přes mrtvoly dostává jeden z generálů a tak se vysoce postavený aristokrat, který se snaží generála zastavit, rozhodne poslat sveho syna Tinga (Tony Jaa) do bezpečí pryč z království. Ale i tam ho přisluhovači generála najdou a Tinga při utěku zajmou otrokáři. Díky své odvaze a odhodlanosti k boji zapůsobí na skupinu bojovníku, kteří přišli otrokáře odstranit a ti ho vezmou mezi sebe. Ting začíná trénovat bojová umění a brzy se pouští na cestu pomsty, která bude krvavá a plná mrtvol... (Devun)
(více)Videa (2)
Recenze (232)
Naprosto dokonalé bojové sekvence jsou zašlapávány podivně podávaným příběhem. Tony je borec přes bojová umění a má cit pro krásné obrazy, ale jakákoliv gradace děje nebo motivace postav mu je cizí. Takové finále patří k nejpromakanějším bitkám vůbec a nebýt WTF závěru, po kterém nevíte čí jste (to tam aspoň nemohlo být thajsky pokračování příště?) byla by to ve své kategorii dokonalost sama. ()
S rizikem, že na sebe přivolám pomstu jednoho z největších masérů současnosti, musím konstatovat, že Ong bak 2 by se lépe než plnohodnotný celovečerák vyjímal jako konzolová mlátička nebo série videoklipů pro školy bojových umění. Posuďte sami! Prezentuje se v náležitě přepáleném vizuálu, uzemňuje maximálně fyzickými, surovými, syrovými, kulervoucími, a esteticky i technicky vymazlenými souboji (Takřka bez přestávky jsem měl ústa do "Ó" a vyvalené oči!), které hbitě vznášejí otázku, zda je v tomto směru možné zajít ještě dále, honosí se statečnou výpravou a intenzivní exotikou, ale akcentuje velkorysé, leč poněkud nelogické dějové skoky, postrádá pořádný příběh a hlubší interakce mezi postavami a vůbec má neuvěřitelně mizerný scénář. Videohernímu modelu navíc odpovídá i pojetí soubojů, což nemyslím ve zlém. Ty jsou řešeny jako exhibice v "uzavřených" arénách, jež se vrství na sebe (např. jako v Tekkenovi), nebo jako lineární postup úrovní (Jedna bitka se jakoby dále větví do dalších a dalších koridorů, které se unlockují v závislosti na úspěšném vymlácení všech protivníků. Na konci takové sekvence-levelu pak obvykle čeká boss nebo nějaký správně uhozený soupeř - viz fight v jeskyni či na hřbetě slona). Pokud bych zašel do absurdních důsledků, tak nechybí ani ultimátní komba a fatality ve zpomalovačkách, davy henchmenů zjevující se odnikud a nesrovnatelně odolnější borci, kteří je náhodně prokládají. Škoda té hloupé vaty (čti: všeho nenásilného) okolo, která všechnu tu neskutečnou dřinu, pot, krev a snahu poněkud devalvuje. Doufám, že trojka se v tomto směru polepší. ()
Nenechte se zmást, Ong Bak 2 není přímým sequelem prvního dílu. Celá mytologie kolem ústřední postavy byla překopána od základů (Tony vyměnil muay thai za katanu a další sečný arzenál) a nahrazena příběhem osudu a pomsty. Bohužel na škodu, civilní zpracování Tonymu slušilo určitě více a i tempem jakým se první díl pyšnil posouval Ong Bak trošku jinam. Ve 2. díle naneštěstí ubylo bojů (za celou půlku filmu vidíme sotva dva souboje - a krátké) a přibylo dialogů a pseudofilozofie, která spíš než by filmu prospívala, tak ho brzdí a vy se můžete sami přistihnout, jak vás ta kupa omáčky nudí k smrti, a nezachrání ho ani závěrečných 20 minut. 50% ()
okej..veľa kuchárok = presolená polievka :) .. ale odkedy je Tony Jaa národným thajským symbolom popri slonoch a tancoch, tak sa to dá vyriešiť.. aby som nadviazla na kuchársku metaforu - mlátičky sú takým zemiakom.. a tony je zjavne "born to fight".. a nielen on.. a idem vysávať..som zvedavá na 3 :P ()
M.a.s.a.k.e.r. Ťažko budem niečo opisovať, treba vidieť... asi len toľko: Tony Jaa posunul bojové umenia opäť o krok ďalej a maximálne skvelo sa na to pozerá. Ide o voľné pokračovanie, ktoré aspoň v mojom prípade urobilo väčší dojem ako jeho predchodca. Nechýba historický nádych, tajomnosť, slony... samozrejme mnoho akcie. Snímok pôsobi pompézne, neviem čo koľko stálo, ale vyzerá to dosť dobre... silných 8/10 ()
Galerie (35)
Zajímavosti (12)
- Předtím než započaly práce na filmu, odebral se Tony Jaa do chrámu v džungli v provincii Ubon Ratchathani, aby zde meditoval. Podle jeho slov jde o způsob získávání sil, který provádí před každým novým projektem. (Raztubyl)
- Scénář je založen na nízkorozpočtovém akčním filmu Ai Noom Saraphad Phid (Man of a Thousand Poisons), který spolu natočili Tony Jaa a Panna Rittikrai někdy v devadesátých letech. Ten se však nikdy nedočkal zveřejnění, protože po té, co tvůrci odeslali natočený materiál do laboratoře k vyvolání, dozvěděli se, že je expirací zničený a nic se z něj již nedá zachránit. (Raztubyl)
Reklama