Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rok xxx. V zasněžené metropoli nemilosrdně vládne pan Televize. Celé město je bez hlasu a on jediný má monopol na slovo a obraz. Všichni lidé sledují obrazovku a jedí televizní jídla, která také vyrábí on. Pan Televize připravuje nekalý plán, jak prostřednictvím nebezpečného hypnotického stroje, který účinkuje přes televizi, navždy ovládnout všechen život. Aby toho dosáhl, unese jedinou bytost, jež má dosud hlas – nádhernou zpěvačku... Působivý příklad vitality a formálního potenciálu němého filmu. Anténa, inspirovaná snímky Murnaua, Langa, Ejzenštejna a Vertova, je přesto velice moderní film. Pohádková alegorie diváky neustále překvapuje úžasnou výpravou, promyšleným použitím titulků a v neposlední řadě také působivým herectvím. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (110)

liborek_ 

všechny recenze uživatele

K tomuto filmu argentinského režiséra se dá přistupovat několika způsoby. Lze ho brát jako silně stylizovanou pohádku o boji dobra a zla, působivou alegorii na totalitarismus a vliv médií, nebo prostě jen jako vtipný hold filmovým vzorům minulosti a němé éry zvláště. Anebo všecko dohromady? Každému dle jeho chuti... . Dějová linka je pohříchu jednoduchá - Pan TV ovládá němou metropoli prostřednictvím obrazovek s hypnotickým spirálovým logem (proč jen mi tolik připomínalo původní logo tv nova? :-) ). Obyvatelé města, kteří konzumují jeho televizi, jeho jídlo atd., přišli o hlas, avšak netuší, že se na ně chystá ještě větší bouda... Zabránit nejhoršímu může pouze malý slepý chlapec, kterému zůstal dar hlasu a kterého jeho matka-zpěvačka úzkostlivě chránila, než sama uvízla v sítích všemocného pana TV... Já osobně shledal jsem velmi šťavňatým toto "filmové asado", které se zalíbením zapíjel jsem lahodným "hudebním maté" pana Sujatoviche. Vždyť ne často se vidí film překypující tolika nápady, vizuálními vychytávkami a drobnůstkami, pohlcující atmosférou, myšlenkovým přesahem orwelovského střihu a uzemňujícím hudebním doprovodem. A hlavně to vizuálno, to vizuálno..... Tolik nápadů by vydalo na několik filmů! ()

Bajda 

všechny recenze uživatele

"Vzali nám naše hlasy, ale ještě nám zůstala slova". La Antena je velmi milou poctou němé éře kinematografie a jejím největším velikánům. Film z tohoto období čerpá nejen motivy, ale i některé techniky, které více či méně ozvláštňuje; například mezititulky nejsou do filmu vkládány pomocí střihu, ale jsou přímo vloženy do obrazu tak, že je postavy vnímají jako skutečné. Takovýchto nápadu je v Anténě mnoho. Některé jsou originální a zajímavé, jiné na mně působily trochu nadbytečně. Děj je narozdil od promyšleného obrazu záměrně osekán na jednoduchý lineární příběh s několika málo postavami tak, aby ještě více vyniklo vizuálno a některé myšlenky. Zlo je podpořeno tak jednoduše rozpoznatelnými symboly jako je hákový kříž (v opozici k židovské hvězdě) a postavy se jmenují Pan TV, Hlas a podobně. Připomíná vám to pohádku? Nepletete se. Jednoduchost byla záměrná a tak ji nemůžu filmu vytýkat, přesto je ale díky ní především první polovina filmu rozvleklá a občas malinko nudí. Na závěr si neodpustím ještě jednu poznámku. Hodně uživatelů tady používá spojení "němý film". Tím Anténa rozhodně není, ani si na něj nehraje! Němota postav je vysvětlena dějem a některé postavy ve filmu mluví! Jedná se pouze o poctu tomuto období. Projekt 100 2009. Víc na mém blogu. ()

Reklama

reqiuem 

všechny recenze uživatele

svět gest a slov, která nejsou vyslovena je odkazem a jednou velkou vyslovenou metaforou,alegorií, mixem žánrů a výrazovejch prostředků,parafrází, přeplněnou symboly a je pokrevní příbuznej s filmy jako Metropolis nebo Svět zítřka(to je spíš vzdálenej příbuznej, kterýho už si moc nepamatuje)-akorát využívající postmoderní tendence, čímž dává trochu podprahově najevo, že tohle není film z 30 let...kam jinam lépe vtlačit práci s textem než do "němýho" filmu, kterej je ještě k tomu černobílej a reaguje tak i svou formou na obsah, kterej zároveň dává vyniknout textu jěště víc........absence hlasu je absencí svobody ()

klerik 

všechny recenze uživatele

METROPOLIS+SMRTIHLAV Ťažké sústo. Umelecký film, ktorý po celý čas v podstate nudí, ale rovnako po celý čas nepoľaví v okúzľujúcich režisérskych nápadoch. Pokiaľ sa budete sústrediť, uvedomíte si aký kreatívny človek musel za tým stáť. Dokonalá štylizácia, hlavne v akčných scénach dokonca pripomína SIN CITY. Bizarný film, aký len tak neuvidíte... ()

Dan9K 

všechny recenze uživatele

Jen dvěma filmům jsem schopen zcela odpustit, že se soustředí na geniální audiovizuální stránku před obsahem. Prvním je Barbar Conan, druhou La Antena. Na La Anteně je však zajímavé to, že ten obsah je geniální také. Kouzelný film, jehož němota není jen vyumělkovanou novodobou pózou, ale logicky zapadá do samotného příběhu. Odkazy na němé snímky místy potěší, místy trochu rozmrzí. Každopádně tenhle film byl jedinečný zážitek. Jo a ještě něco...Danny Elfman, Phillip Glass, Robert Prince, Bernard Herrmann a dejmetomu...Rachmaninov začali spolupracovat spolu pod pseudonymem Leo Sujatovich? Pak to gratuluju, stvořili svoje nejlepší dílo. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (4)

  • Clarin Entertainment udělilo v roce 2007 snímku dvě ceny, a to v kategorii nejlepší film (Esteban Sapir) a nejlepší hudba (Leo Sujatovich). (Terva)
  • Jde o první zahajovací film Filmového festivalu v Rotterdamu, který byl zároveň soutěžní. (zigot7)
  • Na mezinárodním australském filmovém festivalu Noc hrůzy získal snímek cenu za nejlepší zahraniční film. (Terva)

Související novinky

100: Bitva u pokladen

100: Bitva u pokladen

03.01.2009

Asociace českých filmových klubů vás už tradičně zve na filmovou přehlídku Projekt 100. Letos startuje 15. ledna, potrvá do 31. května a diváci budou moci na velkých plátnech shlédnout několik… (více)

Reklama

Reklama