Reklama

Reklama

Ztracená dovolená

všechny plakáty
Trailer 1

VOD (1)

Obsahy(1)

Dokumentární detektivka Ztracená dovolená je filmem o cestě, fotografii a identitě v dnešním propojeném světě, o paměti a významu uchovávání obrazů, Češích, Evropanech a Číňanech.

Český cestovatel Láďa objevil ve Švédsku kufr, v němž byly pouze negativy. Z těch vzniklo 756 fotografií neznámých turistů z Asie, čímž začal detektivní esej, ve kterém filmový štáb pátrá po tajemných Asiatech a po možné povaze člověka. Fotografie ožívají a vracejí se na místa svého vzniku. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (66)

Legas 

všechny recenze uživatele

Ztracená dovolená? Pro mě minimálně ve smyslu ztracený čas v kině. Dané téma vypadalo slibně a začátek pátrání po asiatech z fotografií byl vcelku zajímavý. Co všechno lze vyčíst z fotografií? Paradoxně ani jejich velký počet, který naši dokumentaristé měli k dispozici (včetně fotek aut z dobře čitelnými poznávacími značkami), nevede k žádné odpovědi. Kladu si tedy otázku, zda naši průvodci postupovali tím nejlepším možným způsobem. Odpověď z filmu nedostávám. Jen popisky typu "jsme v koncích". A aby toho nebylo málo, vydávají se naši chytrolíni hledat odpovědi za kartářkami a podobnými šarlatány. Tady už jsem ztrácel nervy. Proč dokument, který na začátku naznačí otázku, zda je možné v dnešním globalizovaném světě (jen tak mimochodem prošpikovaném takovými sofistikovanými médii jako je internet, televize, rádio), se při svém pátrání vydává naprosto nesmyslnou cestou? O čem tedy tento film vypovídá? O lidské hlouposti a snaze udělat z komára velblouda. ()

agathon 

všechny recenze uživatele

Zabavne, po znacnou cast filmu velmi chytre. Ale na dnesni pomery ceske dokumentaristiky mi to pripada jako "dokumentarni popik". Vetisna divacky vdecnych situaci je totiz tak "zarucena" (v sale se dalo presne odhadnout, kde se lide budou smat, az se budou za bricho popadat) a i vychozi koncept detektivky, kdy predmetem reflexe je samotne tema hledani (je to vlastne dokument o hledani dokumentu), v zaveru nabere docela jiny smer a skonci v uplne jine sfere tematicke i myslenkove. Clovek se velice pobavi, ale po skonceni filmu, v nem zustane dojem urcite sazky na jistotu (coz je v dokumentu trochu paradoxni pojem, ale sem mi proste sedi). ()

Reklama

heyda 

všechny recenze uživatele

Igi B. nejen že opět ukázal svoji nízkou inteligenci, ale řeší samozřejmě něco úplně jiného než by měl. Celá jeho kritika filmu spočívá v tom, že je to nuda a že je to financováno z našich peněz. Chudáček jeden, až tak si svých penízků považuje. Tenhle dokument je možná trošičku nuda, zábavný taky není, ale rozhodně není nezajímavý a jeho výsledek ukazuje jednu strašně pozitivní věc, a to fakt, že lidé stále umí být lidští, což mně osobně z tohoto dokumentu zůstane v hlavě nejdéle. To, že technická stránka filmu byla velmi slabá a že je to z mých peněz. To už za minutu nebudu ani vědět. :-) 70% ()

tron 

všechny recenze uživatele

„To je dosť podstatná vec... že Číňanov je veľa.“ Komentár obsahuje spoilery. Ja neviem. Nápad je to úžasný. Čech nájde v smetiaku fotky šiestich Aziatov (pravdepodobne dovolenka alebo pracovná cesta) a rozhodne sa urobiť experiment – zistiť, či sa dá v dnešnej pretechnizovanej dobe len na základe niekoľkých fotiek vypátrať šesť KONKRÉTNYCH ľudí. Režisérka Lucia Králová s hŕstkou kolegov rozbehne niekoľkoročné pátranie. Spočiatku to má skvelú atmosféru; i vďaka nepríjemnej hudbe to miestami zaváňa dokonca hororom (!). Niektoré úvodné nápady majú logiku: usporiadať výstavu fotiek a s heslom „svet je malý“ dúfať, že niektorému z návštevníkov sa budú zdať povedomé... Postupne ale podobné nápady striedajú blbosti. Nevravím, dole klobúk, ja by som sa nikdy nezmohol ani na 2% z toho, no ako „bežný divák“ nerozumiem, prečo mrhali energiou na prehováranie radových policajtov namiesto toho, aby seriózne oslovili Ministerstvo vnútra (alebo čo majú vo Švédsku). Predsa nemohli čakať, že sa takýmto naivným spôsobom dopracujú k osobným údajom cudzích ľudí?! Takisto som nepochopil, prečo sa fotili na rovnakých miestach, ako „ich“ Aziati. Plus naťahovaná scéna s nemeckým párom tiež veľa logiky nepobrala (to ako keby o Johnnym Cashovi hovoril niekto, kto doňho kedysi vrazil v bare). Zrazu sa z úžasného nápadu stáva séria čudáckeho pátrania, ktoré snáď ani NEMOHLO priniesť výsledok. Ako som sa tak zmieroval, podobne ako tvorcovia, s otvoreným koncom (ktorý by bol pravdupovediac možno najlepší), pomohla čínska televízia - a došlo k stretnutiu českých „detektívov“ a čínskych „turistov“. Kebyže to režírujem ja, ukončil by som to scénou, ako „moji Aziati“ vchádzajú do izby, strih, tma, KONIEC. Lenže Králová pokračuje ešte 15 minút a z dokumentu o hľadaní sa stáva dokument na tému „Môžu si tak rozdielne národy rozumieť?“. NAČO??? ()

Dannysek4U 

všechny recenze uživatele

Popravde az do zasahu CCTV a odjezdu reziserky a jejiho tymu do Ciny, me tenhle dokument neuveritelne stval. Nepopiram originalitu napadu, nepopiram napaditost zpracovani. Ale presto to bylo jako pozorovat deti, co dostaly super novy babovicky a ted si hrajou na pisku. Manipulace, nezavaznost, nazorova nezretelnost, nedulezitost, minimalni hodnota. O to vic pak ale promlouvaji obrazky z Rise stredu. Jedina skoda, ze k tak bombastickymu vyvrcholeni doslo vlastne jen nahodou a nechtene. Jak moc to snizuje nebo naopak obohacuje hodnotu zobrazenyho, posudte sami. A stejne tak promyslete, jestli by byla Ztracena dovolena takova rachanda i bez introspekce do pomeru v zemi, ktera nam chysta olympiadu. Ja, mozna konzerva, kazdopadne radsi zustanu u Trestikovy a jejich ciste lidskejch vypovedi. Moje naroky na dokumentaristiku jakozto "strazkyni" casu rozhodne splnuje vic. A od Lucie Kralove si beru jen tu Cinu. Kazdopadne i za ni hodne dekuju. ()

Galerie (6)

Související novinky

Střední Evropa 2007 napoprvé

Střední Evropa 2007 napoprvé

03.09.2007

Asociace českých filmových klubů rozhodně nepatří mezi ty, kteří by setrvali na dlouhé časy v posvěcené nečinnosti, a tak pro příznivce netuctových filmů připravují další putovní přehlídku. Po… (více)

Reklama

Reklama