poster

Sedmé nebe

  • Německo

    Wolke Neun

  • Německo

    Wolke 9

    (Německo)
  • slovenský

    Siedme nebo

  • anglický

    Cloud Nine

  • český

    Mrak 9

    (festivalový název)

Drama / Romantický

Německo, 2008, 98 min

Režie:

Andreas Dresen

Kamera:

Michael Hammon

Producenti:

Peter Rommel

Střih:

Jörg Hauschild

Kostýmy:

Sabine Greunig
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Pluhy
    ****

    Láska kvete v každém věku? Nevěřil jsem, dokud jsem to nespatřil na vlastní oči. Příběh o postarším manželství je propleten láskou, nevěrou a především sexem. Film mě velice překvapil svojí otevřeností a především stupňující se dramatičností. Z nevinného randění Wernerovo manželky se postupně hrotí situace a tvoří ten nepříjemný milostný trojúhelník. Báječný film s předvídatelným zakončením mohu jedině doporučit... "Víš jak šukaj osmdesátníci? ... Ona udělá stojku a on jí ho tam pověsí."(8.7.2008)

  • liborek_
    ***

    Zdánlivě provokativním úvodem (explicitní zobrazení milostného aktu Inge s téměř osmdesátiletým milencem) je uvozen netradiční manželský trojúhelník mezi důchodci. Jakkoli se téma může zdát být maximálně bizarním - zvláště v éře kultu mládí a rozjuchanosti -, staví film diváka před velmi zajímavé otázky po soužití a (!) sexuální aktivitě lidí v pokročilejším věku. Vlastní schéma milostného vztahu je klasické a staré jako lidstvo samo. Přínos filmu je však právě v zobrazení milostného života v souvislosti s pokročilým věkem. Nelze samostatně posuzovat příběh a jeho protagonisty. Že je to film o důchodcích, je podstatné! Přestože je film skvěle natočený i zahraný, některé motivace hlavních postav a jejich emocionální prožitky (hlavně v případě Karla a Wernera) nebyly z mého pohledu dost propracované. Důsledky jejich chování byly zřetelně ukázány a měly silný dopad, ale jejich vnitřní myšlenkové pochody zůstaly neodhaleny. 3 a 1/2 *(27.9.2010)

  • paascha
    ***

    Nízkorozpočtové polodrama v podání čtyř herců a hrstky komparzistů, akční a úderné jako překapávané kafe. Sociálně slabí důchodci a jejich milostně-vztahové eskapády, ukončené předvídatelným pohřbem, na opravdové drama nevystačí, ale snaží se, to jo. Ale nnakonec stejně jediné, co utkví v paměti jsou velké prsy Inge, která vypadala jako má bývalá sousedka. Zajímalo by mě, jestli....:-)(31.5.2009)

  • igi B.
    ****

    Achich achich, ty věci lidské! Že si staroušci na ta stará kolena včas nepřečetli povídkové "Šílenství lásky" Henriho Barbusse (http://books.google.com/books/about/%C5%A0%C3%ADlenstv%C3%AD_l%C3%A1sky.html?id=rwJdHAAACAAJ), zvláště tedy myslím slepičku Inge... ;-] . . . Každopádně pak tenhle filmek je překvapivě vkusným a inteligentně lidsky syrovým příspěvkem k často tak tabuizovaným tématům sexuálních a vůbec mimomanželských vztahů seniorů v naší kultem mládí a estetikou svěžích krásných těl tak ovlivněné a deformované euroatlantické civilizaci... Jenom se mi trošku nechtěla věřit ta až přílišná počáteční romantičnost Ingridina záletného vztahu, ale to bude asi tím, že sám jsem už přece jen trochu staromladý skeptigik... ;o[] - - - - - (Poprvé viděno 28.10.2011 na >staronebeském prostoru< , hodnocení 212., komentář zde jako jednatřicátý - 28.10.2011)(28.10.2011)

  • Dan9K
    *

    Začátkem, kdy jsou ke spatření tři čísla v poměrně brzkém sledu za sebou, jsem byl já, prase, nadšen. Škoda, že pak se z toho stalo natolik rutinní drámo předvídatelné od A až po Z, že jediné, čím se liší od čehokoliv jiného, je průměrný věk protagonistů (včetně komparzu) 75 let. Já bych snad dal i víc, snad dokonce o docela dost víc, ale druhá polovina, kdy v několika scénách patrně celý štáb usnul a až poté scénu uťal, mě trochu rozhodila.(11.7.2008)

  • - Scéna, kdy Karl vypráví Inge vtip, měla původně vypadat úplně jinak. Namísto vtipu měl Karl vyprávět dramatický příběh ze své minulosti, ale ani poté, co byla scéna natočena již potřetí, si režisér Andreas Dresen nemyslel, že to je to pravé ořechové. Proto řekl herci Horstu Westphalovi vtip, který jej ale neshledal příliš vtipným. Když jej ve filmu vypráví, Ursula Werner jej slyší poprvé. Smích je opravdový. (GudMen)

  • - Veškeré dialogy během natáčení byly čistou improvizací. Byla napsána zápletka, nikoliv scénář. (GudMen)

  • - Ve filmu není žádný hudební motiv. Jediná hudba, kterou můžete na pozadí slyšet, pochází od zmrzlinářského vozu projíždějícího venku za okny. (GudMen)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace