Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Harold Lloyd přjíždí do velkoměsta s ambicemi stát se někým, aby získal ruku svojí dívky. Stane se však pouhým prodavačem a když mu hrozí vyhazov, rozhodne se udělat obchodu nečekanou reklamu - nechá svého přítele vylézt na vrchol mrakodrapu. Protože má ale jeho přítel problémy s policií, rozhodne se první patro vylézt sám s tím, že v dalším patře se nenápadně vymění za svého přítele. Kam až bude muset Harold vylézt? (Rosana)

(více)

Recenze (104)

zette 

všechny recenze uživatele

Celkem solidni scenar, kdy mlady hrdina chce dokazat divce, ze si ve velkomeste buduje karieru a ma dostatek prostredku oba do budoucna zajistit. Ze to tak neni, netreba pripominat. Nejvice me pobavila jeji navsteva obchodniho domu, pro me nejlepsi pasaz z celeho filmu, i kdyz je mi jasne, ze v dobe vzniku, film musel zaujmout predevsim splhanim po vyskove budove. Osobne je mi blizsi humor Chaplina a Keatona a Safety last byl ve sve dobe asi spise akcni podivanou, ale urcite jsem se nenudil... ()

Hafran 

všechny recenze uživatele

Jedna z nejlepších grotesek, která dokáže výborně bavit celou dobu, ačkoliv prostě nevyvolává žádné výbuchy smíchu. Ale ve srovnání s Chaplinovými filmy, zvláště po choreografické stránce komických scén, nemluvě o složitějším podtextu, prostě nemůže dostat 5*. Lloyd a Keaton jsou mistři grotesky, ale Chaplin je prostě její král! Navíc narozdíl od Chaplina a Keatona si Lloyd své nej filmy nerežíruje, což je podle mého na výsledku trochu negativně vidět. ()

Reklama

lamps 

všechny recenze uživatele

Vtípky nejsou tak propracované jako v Chaplinových filmech a Lloyd není tak mistrný mimický komik jako Charlie, ale přesto je to stále velký nářez. Humor je všudypřítomný, rozmanitý a hlavně úderný a příběh na němou grotesku dostatečně přímočarý a originální. Paradoxně se mi trochu více líbila první polovina v obchodě, šplhání na mrakodrap přeci jen navzdory přetrvávající kreativitě a náboji za nějaký čas lehce omrzí... 85% ()

swed 

všechny recenze uživatele

Trpím klaustrofobií, proto na závěrečný výstup hodně dlouho nezapomenu :) Tato scéna je zjevným vrcholem filmu, ale najdou se tu i další úchvatné momenty, díky kterým jsem se bavil, nebo byl překvapen jejich originalitou. "O patro výš" tedy není jen záležitostí jedné (respektive dvou) geniálních scén (jako je tomu například u "Friga na mašině"), ale komplexní groteskou na nejvyšší úrovni. Dechberoucí! 9/10 ()

classic 

všechny recenze uživatele

Pravdupovediac tretieho kráľa grotesky som doteraz nepoznal,či skôr nič nevidel,Vedľa Chaplina,Keatona,výnimočný obyčajný chlapík,ktorému sa stávajú neobyčajné veci,tzv.„Najsvätejšia Trojica” Nemej Éry,pričom Lloyd sa odlišuje od nich tým,že je to okuliarnatý ctižiadostivý chlapík,ktorý by žene zniesol aj „Modré z neba”,alebo on vylieza po fasáde výškovej budovy,a pritom bol dohodnutý s kamarátom,že tam vylezie on,aby zožal všetku slávu,ale tieto šialené kúsky,ktoré predvádza sa vyznačujú výbornými nápadmi,ktoré Harold predvádza do dokonalosti... Nemý film nie je mojou parketou,síce od Charlieho,Bustera som skrátka videl ich BEST,čo sa chystám taktiež v tomto prípade,všetci sú excelentní,ale v Lloydovom podaní je to možno ešte výraznejšie. Prostý príbeh z obchodu s textilom,do ktorého prichádza The Boy(Lloyd) za prácou,v ktorej nelení,ale vyvádza výstredné veci,posiela svojej priateľke dary a pritom jej píše,že sa mu darí,že je vo vysokej funkcii,zakrátko sa pôjde pozrieť priateľka The Girl(Davis),ako sa mu„ DARÍ...” a na ceste je chaos... ()

Galerie (32)

Zajímavosti (19)

  • Americký filmový historik Jeffrey Vance v roce 2006 odhalil, že Harold Lloyd byl mezi léty 1921-1927 dublován Robertem A. Goldenem. Golden byl však vždy uváděn jako asistent režie. Podle Vance dubloval Golden Lloyda např. ve scéně, kdy Harold tančí na římse, když mu do nohavice vlezla myš. (Kulmon)
  • Tento film byl vybrán do Národního filmového registru v roce 1994. (Kulmon)
  • Během proslulé scény s věžními hodinami není Harold Lloyd tak daleko od země, jak se ve filmu jeví. Stavba, na kterou leze, byla vlastně padělkem zdi, vybudovaným na střeše skutečného mrakodrapu a obratně vyfotografovaným, aby diváka udržoval v přeludu. (Kulmon)

Reklama

Reklama