poster

Fenomén Gott (TV film)

Dokumentární / Hudební

Česko, 2009, 85 min

  • Kulmon
    ***

    Gott (z něm.) = BŮH! ... Těšil jsem se, ale zároveň jsem měl obavy plynoucí z TV Nova. Bohužel nebyly plané. Dovolím si přirovnat tento dokument k Občanu Havlovi, i když to trochu kulhá. Václav Havel totiž nechal kameru nahlédnout i do svého soukromí. Jak říká Ladislav Špaček, byl to film z prezidentské kuchyně. Karel Gott nám však pod pokličku nenechal nahlédnout. Vše je jen jedna obrovská póza. Jakoby propagační film na objednávku, který nenechal Gotta ukázat jako obyčejného člověka. Tím nechci říct, že by byl nějakej obyčejnej, ale to Havel taky není a přitom jsme ho tak nachytali. Navíc Gottovy stránky jsou zde vykresleny jen a pouze kladné. Když už dojde na lámání chleba a vidíme Káju blížil se k řečnickému pultíku, kde má odsoudit Chartu .. nastane vysvětlování z roku 2009 a pak jen vidíme, jak se od pultíku zase vzdaluje. To je co se týče Mistra. A teď k výrobě. Mladá Špátová má možná talent, ale přece mohla vybrat méně známé záběry, mohla lépe prostříhat a svou úctu ke Karlu Gottovi mohla dát najevo kvalitním filmem. To se bohužel nestalo. Na objektivní kritice přece není nic špatného a tu jsem postrádal. Takže Kájo, vše nej k 70. narozeninám a přeju hlavně lepší medailonek, až odejdeš na věčnost, aby o Tobě večer v bedně mohli pustit něco lepšího!(11.5.2009)

  • argenson
    **

    Je-li někdo fenoménem, pak jistě ne proto, že v sedmdesáti letech vychovává dvě malé děti (vychovává možná není správný výraz... lépe je říct, že má dvě malé děti). Čekal bych více biografie, jenže tady Nova naráží na problém nepříliš bohatého archívu (patnáct let záznamů těžko zmapuje kariéru někoho, kdo zpívá padesát let). (I když byly použity momenty z filmu Karel Gott z roku 1986; ten měl ovšem širší záběr, protože se natáčel šest let a navíc, v té době byl Karel na skutečném vrcholu). Pokud Karel Gott natočil tisíce písní a minimálně ve střední Evropě má (měl) nepopiratelný úspěch, přijde mi zbytečné do zblbnutí akcentovat časové mezníky 1968, 1977 a 1989, které na jeho kariéru - jak je vidno - měly z hlediska dlouhodobého dosahu malý vliv. Gott nepochybně rozumí tomu, co dělá a o hudbě ho můžeme nechat mluvit. Když ale zabrousí na parketu životního filozofování, tak je v něm pořád elektrikář z ČKD. Takže - ke zpěvákovým kulatinám nepochybně záslužný počin, který ovšem podle mě nebude životaschopný a za pár let bude o ničem.(10.5.2009)

  • DruidKarel
    ***

    720. hodnocený film: nevím, co jsem vlastně čekal od dokumentu o zlatém slvíkovi, ale ozhodně to bylo víc, než mi bylo dáno. Ta holka, co to natočila spíše jen těžila z díla svého otce a jeho slávy (podobně jako ze slávy samotného Karla Gotta). Nikterak Gottovi v jeho kariéře nepomůže a ani mu neuškodí. Jako dokument docela dobrý, ale čekal jsem víc. 3* jsou maximem. Na to, jak byl tento pořad bombasticky medializován pomocí upoutáven na Nově, tak fakt docela průser. 3*(11.5.2009)

  • Bluntman
    *

    Dokument "dcery" o svém otci a jeho životě, který měl obrovskou propagací a mohli jste na něj dokonce vidět upoutávky v kinech (!) a dočkal se slavnostní předpremiéry, je ještě více problematický jako nejnavštěvovanější český polistopadový dokument, jenž také produkovala TV Nova - OBČAN HAVEL. Z FENOMÉNU GOTT se nedozvíme vůbec nic o tom, jak fenomén vzniknul, možná oceníme užití spousty archivních záběrů a fotografií (které jsou ale notoricky známé) a budeme chtít dostat ránu z milosti pokaždé, když božský Karel odhodí svou pózu a začne pseudofilosofovat, přestože předtím mluvil pouze ve floskulích či anekdotách. Nesmyslné zaměření se na rodinný život, které má ukázat, že na něj KG nemá kvůli práci potřebný čas, je duchaplné a trapné jako bulvární deníky, které stejně jako "dokument" kloužou po rádobylesklém povrchu. Hloupost, amatérismus a nejednotné téma (o čem to točím? pro koho vůbec?) jsou pořád ještě snesitelné, což se nedá říct o obhajobě let normalizačních a rozhodnutí, které v nich musely slavné osobnosti vykonat (zlehčovat antichartu, wau). A já myslel, že normalizaci mohou obhajovat či toužit se do ní navrátit pouze zrůdy typu Poledňákové. 3/10(9.5.2009)

  • pakobylka
    *

    Povrchní, poněkud bulvární a neuspořádaný portrét Karla Gotta dnešních dnů, poskládaný z jeho současného života … a ze vzpomínek. Pseudodokument, který ve skutečnosti neřekne nic podstatného o fenoménu jménem Karel Gott. Obsahuje sice archivní fotografie a kratičké, naprosto nedostačující autentické video ukázky z dob dávno minulých, ale ani v nadsázce nelze mluvit o zmapování života a kariéry mnohonásobného Zlatého slavíka. Původně jsem tomu veledílu se zavřenýma očima přidělila 2*, ale je to ostuda Olgy Špátové, nikoli Karla Gotta, tak co bych se přemáhala - 1* bohatě stačí. Co se týká období normalizace a podepsání anticharty, myslím, že kdo neemigroval a chtěl nadále veřejně vystupovat, MUSEL se přizpůsobit a být loajální … A pokud nebyl zbytečně moc aktivní - především v tom smyslu, aby to negativně poznamenalo jiné - není nutné se obhajovat a nějak zvlášť se k tomu vracet.(11.5.2009)

  • - V roce 2009, kdy snímek odvysílala televize Nova, se stal titul nejsledovanějším televizním filmem roku. [Zdroj: mediafax.cz] (hippyman)