Reklama

Reklama

Kurutta kadžicu

  • Japonsko 狂った果実 (více)
Trailer

Videa (1)

Trailer

Recenze (4)

stub 

všechny recenze uživatele

Jednoduché, s lehkostí podávané, snadno stravitelné, přesto obsažné. Dostaly-li ode mě Masumurovy Kuchizuke *****, nemohu nejspíš jinak ani zde... Pikantní je, že autor předlohy Shintaro Ishihara (který si ve filmu, spolu se svým bratrem, i zahrál) se v r. 99 stal starostou Tokya. ()

Reklama

Artran 

všechny recenze uživatele

Významnou filmovou vlaštovku, která předznamenala japonskou novou vlnu, natočil režisér Kó Nakahira podle předlohy spisovatele Šintaró Išihary. A jaká je to rozkoš! Zatímco se ve filmovém průmyslu tyčí pevnosti Ozuova či Kurosawova formátu, střihnul si tento tehdy třicetiletý režisér odvážnou smyslnou impresi o pošetilé a tragické první lásce. Důležitým toposem je pláž a přímořské letovisko zalité letním sluncem. To také dalo název subkultuře, o které vypráví Nakahirův film - taijózoku, sluneční klan, vlastně tedy mládež oslněná sluncem, kterou nezajímá politika, ale pouze surfování, večírky a randění (podobnými filmy jsou například Tajó no kisecu či Šokei no heja). Tento důraz na tématiku mládí měl být navíc marketingovým tahem, neboť kvůli televiznímu vysílání docházelo k menší návštěvnosti kin a velké společnosti jako Nikkacu či Šóčiku potřebovaly znovu přilákat diváky. Kontroverze těchto filmů byla však taková, že měly problémy s cenzurou a dalším významným snímkem zpracovávajícím tuto tematiku je až o čtyři roky pozdější Jošidův debut Rokudenaši, který spolu s Óšimovým filmem Taijó no hakaba (Pohřeb slunce) linii filmů o slunečním klanu ukončuje. Sám Nagisa Óšima o Kurutta kadžicu píše toto (citát obsahuje spoiler): "V červenci 1956 Kó Nakahira poznamenal, že sluneční klan byl veleben v Tajó no kisecu a kritizován v Šokei no heja. Já jsem těmito filmy však pohrdal do té doby, než se objevilo jeho Kurutta kadžicu. Pak jsem cítil, že ve zvuku trhané sukně a hluku motorového člunu, který rozpáral staršího bratra, mohou citliví lidé slyšet kvílení racků ohlašujích nový věk japonské kinematografie." ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Významný snímek, který mimo jiné předznamenal nástup japonské nové vlny a pinku eiga v 60. letech 20. století. Režisér Nakahira šokoval zejména velmi otevřeným zobrazením života mládeže, která se věnuje ničím nezatíženým hříšným životům. Navštěvují kluby, touží po sexu, kouří a nepohrdnou ani alkoholem. Jakožto přímý předchůdce pinku eiga sice nesplňuje téměř žádné žánrové požadavky, přesto je zejména v sexuální rovině velmi otevřený. Mezi jednotlivými postavami milostného trojúhelníku chtíč přímo jiskří, čemuž napomáhá i kamera, která toto sexuální napětí téměř dokáže přenést až na diváka. Pro jisté formování pink filmu je však nejdůležitější vztah obou chlapců k Eri a jeho závěrečné vyústění. ()

Galerie (14)

Reklama

Reklama