Videa (1)
Recenze (43)
Tak nakonec jsem třetí část dal, pocity jsou však smíšené dle očekávání. Na jednu stranu mi to přišlo o trochu lepší než předchozí díl, na druhou mi opět vadily ty užvaněné pasáže. Nejlepší je likvidace vojáků, standardně běsné nasnímání architektury a závěrečné účtování, kdy také perfektně funguje spojení obrazu a hudby. Jednu chvíli jsem se těšil, když se objevily rozžehnuté svícny, že se cyberpunk přehoupne do gothicky, to se ale nestalo... Apokalyptická vize rovněž nebyla špatná, avšak jednička pro mne zůstane i nadále nedostižná. ()
Z prvního dílu jsem se zdravou myslí a pohodou na duši neodcházel. Spolupráce obrazů s hudbou mi zprostředkovala zatím psychicky nejhorší filmový zážitek, bylo mi fakt ouzko. Dvojku jsem tedy s díky odmítl a toto druhé pokračování se mi dle traileru zdálo pro mne stravitelnější. A opravdu je tenhle Tetsuo oproti originálu hodně soft, méně intenzivní, tolik do mě nebušil a po dokoukání jsem nemusel na procházku k psychiatrovi. Takže bylo více prostoru sledovat i příběh, ale ten mě příliš nezaujal, trochu nuda, na druhou stranu pár scén bylo ( opět i díky hudbě ) vážně hustých a bizarních, v pro mě přijatelný míře.. Sečteno podtrženo je to stejně pořád psycho, kerý hodně lidí nedá, ale narozdil od originálu tohle do blázince nikoho nedostane a časem z hlavy vyprchá. PS: originál je u mne buď za odpad nebo za 5* .. Tetsuo III je ale uplně jiný film, tady je to hodnocení snažší. [4/10 listopad 2010] ()
Co se stane s kyberpunkem v době, kdy společnost dospěje do formy podobné jeho vizím? Evidentně další krok představuje poukazovat na současnou podobu existence člověka ve světě tím, že díla absorbují součást žité zkušenosti a promění svůj vztah k vyprávění. Jestliže dříve kyberpunková díla předkládala prostupnost médií a úrovní reality jako futuristickou vizi, dnes ji do sebe implementují jako svou bytostnou součást. Není proto náhoda, že hlavní kyberpunkové filmy tohoto roku "District 9", "Gamer" a "Tetsuo: The Bullet Man" v sobě spojují avantgardní formu s brakovými příběhy. Přítomnost zlotřilých záporáků, akčních sekvencí, schematických konfliktů a happy endů dílům nikterak neubírá na podnětnosti, pouze zvyšuje jejich potencionální přístupnost. Ve všech jmenovaných případech je v závěru sice uzavřená hlavní dějová linie, ale současně ve vzduchu visí řada nedořečených věcí a provokativních otázek. Narozdíl od "Districtu 9" a "Gamera" má "Tetsuo" problém v tom, že jeho forma nepřináší takovou inovaci. Cukamoto točí, stříhá a vede herce za doprovodu hudby Čú Išikavy stále stejným způsobem jako to dělal před dvaceti roky. Jediný rozdíl spočívá v aplikování digitální HD kamery namísto 16mm filmového materiálu. Jenže právě tento posun se ukazuje jako nosný – fyzickou matérii filmu nahradilo umělé a technicky dokonalé médium nul a jedniček stejně, jako se z lidské existence v moderní velkoměstské společnosti vytratila tělesnost i emocinalita a jejich místo zastoupila formální dokonalost společenských rolí a institucionalizace života. V souvislosti s tím se vyprávění oproti prvnímu "Tetsuovi" více zaměřuje na zázemí obyčejného řadového hrdiny. Cukamoto kontrastuje moderní designově dokonalé interiéry hrdinova příbytku s industriálním prostředím temných zákoutí městské zástavby. Příběh stejně jako "Tetsuo II" původní neidentifikovatelnou a neuchopitelnou transformaci doplňuje o brakovou mytologii a do motivací postav vnáší tradiční žánrová schémata, ale přesto zůstává neméně podnětný, byť už jen v dílčích motivech. ()
První Iron man byl jako zjevení z čistého nebe-originál, který přes svou těžko stravitelnou a epileptickou formu dostal do kolen nejednoho milovníka podivností. Napodruhé to Tsukamoto vzal za opačný konec a díky tomu se mu z recyklátu povedlo vytvořit plnohodnotné dílo v některých směrech lepší než originál.. Napotřetí se to už ale nepovedlo a kvalitativní i zábavnostní propad je znatelný a bolestivý... navíc-Angličtina tomu rozhodně nepomohla a obsazení nejaponce do hlavní (a vedlejší)role možná znělo fajně jako nápad ale v praxi to nefunguje....velká škoda. ()
Prvá polovica výborná. Nový príbeh značne zmodernizovaný a s fungujúcou zápletkou. Má to nádych animé a aj pôvodných dielov. Celkovo som si hovoril - môže to byť lepšie ako predchádzajúci diel? A ono to v zásade aj lepšie je. Bullet man je omnoho výraznejšou postavou ako Body Hammer. Ale posledných 20 minút je len zmes tradičnej Cukamotovej šialenej kamery a duniacich zvukov hodeních na seba bez ladu a skladu v akejsi pro forme pre finále a výsledný trochu smiešny 5 years later. Koláž rôznych záberov, vedecký bunker aj začiatok premeny na výbornú. Zvyšok je reciklát. A hoci moderný háv Tetsuovi sluší, to prečo bol prvý diel taký zaujímavý už táto časť nedokáže obsiahnuť. Našťastie je to znova relatívne krátke. ()
Reklama