Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Podzim 1952. Mladá uroložka a léčitelka z nemocnice na moskevském předměstí se zoufale snaží otěhotnět. Jejího manžela, zatrpklého fyzika, drží při životě jen láska k jeho ženě. Tu k jejímu velkému zděšení tajně povolají k lůžku smrtelně nemocného Stalina, který se právě zbavil svého osobního lékaře. Diktátor se postupně vkrade do jejich vztahu a s mladou ženou naváže vztah, ve kterém se důvěrná sdělení mísí s manipulací. Zrůda je střídavě přátelská a perverzní a ukazuje svůj um teroru, jak jsme ho ještě neviděli. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (17)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Jsem jedinej, komu přijde zvláštní, že Francouzi točí historický film o komunistickém Rusku a hlavně o Stalinovi? Na druhou stranu musím říct, že André Dussollier Stalina zahrál fakt dobře, přestože mu není zase tak moc podobný. Stejně tak i tehdejší doba je dobře ztvárněná. Strach, nebezpečí, stres, to všecko ve filmu je. Škoda, že hlavní role Mariny Hands je tak neuvěřitelně průměrná, že je hodně náročný film na sto procent vnímat od začátku až do konce. Kromě toho strach z Komunistů jsem ve filmech už taky viděl lepší a děsuplnější, takže v tomhle případě u mě fakt jenom průměr. ()

Fridecka 

všechny recenze uživatele

Temný příběh z ještě temnějšího období ruského stalinismu. Film věrohodně zobrazuje období, kdy lidé jsou jen zastrašitelnými figurkami a jednou z nich je i mladá lékařka, která umí ještě něco navíc. Začne tak být trnem v oku ostatním kolegům, kteří mohou spatřovat právě v takovém období svou převahu a skrze strach a pouhou možnost ji vyřadit ze hry či zneužít. Děj spadá do období, kdy se Stalin snaží zničit lékařský stav. V období, kdy se všichni báli všech. Její "umění" ženu zavede do nezáviděníhodné situace, kdy má léčit samotného Stalina. Stalin je zde ztvárněn fascinujícím způsobem. Začíná jako dobromyslný dědeček, který však jde chladnokrevně a sobecky tvrdě za svým cílem prostřednictvím manipulací nejtěžšího kalibru. A zde má divák možnost si uvědomit tu skrytou hrůznost opravdové lidské stvůry. Vůbec celý snímek je o manipulacích lidí k sobě navzájem, ke kterým zřejmě doba přímo sváděla. Za nejsilnější momenty filmu považuji ty, kde je lékařka v zájmu lásky nucena přinést strašnou oběť a spatřujeme jak hluboká její láska je, když dokáže takové věci a co znamená skutečně milovat druhého člověka. ()

Reklama

Aky 

všechny recenze uživatele

Jeden z velice povedených filmů, jenž je vlastně sondou do zrůdnosti myšlení diktátora a anitlidského systému, který vytváří. Po celou dobu trvání je z vyprávění cítit hrůzu, napětí a nevypočitatelnou vyšinutost, která v poměrech patologickéa bezcitné diktatury vládla. Obdivuhodně věrné a autentické - zejména od Francouzů, kteří přímou zkušenost nemají. ()

Joges 

všechny recenze uživatele

Úvod zavádí diváka do poválečného stalinistického Ruska (film zpočátku útržkovitě připomíná knihu "Dítě č.44"). Teprve když se mladá klinická uroložka setká se Stalinem, začne hra "gruzínského kocoura" s myší. Napětí a mrazivá skutečnost se stupňují. André Dussollier hraje dokonale a Marina Hands vlastně také. Francouzi překvapili. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Nefrancouzský sci-fi film z neruského prostředí se dal sledovat pouze, když byl přítomen Dussollier jako Stalin. V hlavní roli by měla být žena s sexappealem a charismatem, nikoliv přesný opak v podání šedé myši Hands. Maskéři odvedli zvláštní práci, takže Dussollier nebyl podobný ani na sebe, ani na Stalina. Film byl nudný, nefungoval ani jako psychologická sonda do duše bezskrupulózního vládce, ani jako drama popisující útrapy určité doby. Zřejmě to bylo tím, že jediný, kdo skutečně hrál, byl Dussollier, což je trochu málo na film, v němž je před kamerou maximálně polovinu času. Jedna hvězdička navíc za povedený vtípek s Putinem, který určil dobu konání na půl roku před smrtí Stalina. ()

Galerie (11)

Reklama

Reklama