Reklama

Reklama

Legenda lásky

  • Česko Pruský příběh lásky (více)

Obsahy(1)

Romantický příběh lásky prince Wilhelma Pruského a Elisy Radziwill. Oba v sobě nacházejí zalíbení, musí však čelit odporu dvora, neboť Elisa není pro prince Wilhelma dostatečně urozená. Zasahuje i král, který vysílá prince na cesty, aby potkal přiměřenou nevěstu a zapomněl na Elisu. Milenci se však scházejí znovu a prožívají šťatsné chvilky. Ne však nadlouho... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (7)

kinderman 

všechny recenze uživatele

L.Baarová se během natáčení zamilovala do režiséra P.Martina (snažila se tak vyvázat ze vztahu s J.Goebbelsem), on její náklonnost opětoval (údajně jí tvrdil, že má na mnohem víc než na filmy typu Legenda lásky) a výsledkem je, že v žádném českém filmu nebyla herečka tak krásná jako v tomto kostýmním melodramatu. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

V kritickém roce 1938, který pro Baarovou znamenal předčasný konec v německy mluvícím filmu, se rozloučila skutečně stylově. Oba filmy, které natočila, Preußische Liebesgeschichte a Der Spiler, jsou vynikajícími kostymními dramaty. A zatímco Pruský příběh lásky čerpá inspiraci v milostném vzplanutí mladého císaře Viléma I. Pruského (1797-1888), Hráč je přepisem Dostojovského románu. Paul Martin, který zde vedl Lídu Baarovou jako princeznu Elisu Radziwiłł (1803-1834), se ve filmu velice rychle etabloval zejména díky projektům s vynikající hvězdou Lilian Harvey, Lídu nyní dovedl na pár krátkých, ale o to intenzivnějších chvil, do náručí skvostného Willyho Fritsche, tradičního partnera právě Harvey. Pruský příběh lásky je působivým melodramatem, které strhne hloubkou citu hlavní milostné dvojice, ale také vřelým vztahem mezi Elisou i její sokyní, princeznou Augustou Sasko-Výmarskou (1811-1890). Příběh je uveden drobnou vzpomínkou v roce 1884 a samozřejmě dovypráví celý konec života nikdy nezapomenuté Elisy až do její poslední hodiny, nekončí tedy předčasně v roce 1826, jak se domnívá sportovec. Nicméně takto si představuji ideální říšský film, vzor předválečné Evropy, rovnítko pro nákladnou bezchybnou výpravu, kvalitní obsazení a celkovou filmovou práci na velmi vysoké úrovni. ()

Reklama

raroh 

všechny recenze uživatele

Historické náměty se často využívaly jako alegorie politické a ideové, v tomto zpracování nic takového kupodivu není (ač se téma - pruský princ a polská kráska - nabízí jak vyšité) a jedná se pouze o milostný, bidermaierově zabarvený film s hezkou Baarovou, která mi vždy přišla poněkud chladná (na to, že byla černovlasá). ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Německý film je téměř prost nejen přímého vlivu nacistické ideologie, ale i vyššího uměleckého rozměru. Na druhou stranu předvádí dobře zvládnuté filmové řemeslo, které sice šustí svou papírovostí, ale na druhou stranu ani příliš nekomolí fakta životního příběhu z mládí prvního německého císaře hohenzollernské "druhé říše" (to zřejmě bylo pohnutkou pro zfilmování) Viléma-Wilhelma I. (1797-1888), kterým byla skutečná láska mezi tehdy mladým pruským princem a polskou kněžnou Elisou Radziwillovou (1803-1834). PRUSKÝ PŘÍBĚH LÁSKY - jak je film rovněž v českém prostředí nazýván - zachycuje léta 1820-1826, kdy se rozhodovalo o tom, zda bouřlivá, v aristokratických kruzích velmi výjimečná láska, která je spojila již o 5 let dříve, dojde či nedojde svého legitimizačního manželského naplnění. Radziwillovna, nazývaná ve dvorských pruských kruzích pro svou krásu nejen "Anděl", ale i "Bílá růže" či "Věčná", zemřela předčasně na tuberkulózu. Baarová byla její adekvátní představitelkou a jen potvrdila pověst, šířenou jejími dobovými obdivovateli, že pro svůj vzhled i jazykové dispozice měla víc než slušnou naději na proniknutí v americké hollywoodské "továrně na sny". Neznám jiné její filmy z této doby, ale PŘÍBĚH LÁSKY rozhodně neopravňuje její poválečné obvinění z kolaborace (milostný poměr Baarové s Goebbelsem skončil na podzim 1938). ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Ani princovia a princezny to nemajú ľahké. Aspoň tak nás o tom chce presvedčiť tento medzivojnový film z vtedy Nacistického Nemecka. Je divné, že hoci vtedy sa točili filmy výhradne v prospech ideológie či rovno na objednávku, v samotnom snímku to vidno nie je, resp. som to nepostrehol. Klasická melodramatická lovestory, ktorá sleduje milostné vzplanutie a zádrhely kráľovsko-kniežacích rodín, kde láska musí ísť do úzadia, pretože prednosť dostávajú kráľovské povinosti. Príjemný vizuál, veľmi dobré je aj spracovanie, dialógy, a ani rozkošná Baarová sa nestratila. Chýba však silnejšia dramatická linka. ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama