Reklama

Reklama

Stijn a Carmen jsou moderní, krásní a bohatí manželé, mají roční holčičku a oba vlastní prosperující firmu. Života užívají plnými doušky a jsou šťastní, ale jen do chvíle, kdy se Carmen vrátí od lékaře. Ze dne na den se jejich život obrátí vzhůru nohama. Změní se z jednoho nekončícího večírku v cestu po doktorech a nemocnicích. Zatímco ale Carmen prochází léčbou, milovaný Stijn se s celou věcí vypořádává po svém a vrhá se do amsterodamského nočního života a do náručí žen. Film bez patosu a falešného sentimentu přibližuje smrtelnou a nevyléčitelnou nemoc, která zasáhla mladý manželský pár v rozkvětu života jako blesk z čistého nebe. Deprimující situace v nemocnici střídají trýznivé momenty průběhu nemoci a těžce zkoušené síly vztahu obou mladých lidí. Film je zároveň i ódou na lásku a zaručeně zasáhne do duše každého diváka. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (29)

lillien 

všechny recenze uživatele

Těžko se mi hodnotí film, první jsem četla knihu a film samozřejmě neobsáhne vše, což mu ubírá na srozumitelnosti i poutavosti. V knize šlo o detailně a dramaticky popsaný osobní příběh velmi náročné zkoušky vztahu, kdy jeden z partnerů těžce onemocní. Stijn je chronický lehkovážný proutník, který sice svoji ženu a dceru miluje, ale zároveń se nedokáže vzdát požitkářství nemanželského sexu. Do toho vlítne Carmenina rakovina. Jeden by řekl, že po takové jobovce se Stijn okamžitě zcentruje, začne naplno fungovat jako opora a udrží si pod kontrolou svoje vedlejšáky. Jenže tenhle příběh napsal život a člověk se tak snadno nemění z hodiny na hodinu. Navíc závislost na jiné ženě ho uvolňuje od situace, s kterou se asi nikdo z nás nedokáže snadno vyrovnat. Útěk od nemocné Carmen k plnokrevné a milující Rose, tedy od smrti k životu, je na jednu stranu odsouzeníhodný, na druhou pochopitelný. Stijn se snaží na plné koule fungovat pro Carmen, ale psychicky sledovat krok za krokem umírání své ženy je víc, než dokáže zvládat. Tuhle roli ostatně podle mě vždycky lépe zvládaly ženy, se svým programem sebeobětování a pečovatelství. Postupně sledujeme, že krize, kterou prochází, mu pomáhá dozrát. Je to těžký příběh, v druhé půlce, kde se z romantické slaďárny prudce změní v boj o život, se na to nekouká dobře. Zpracování mi chvílemi přišlo dost televizní, ale herecky solidní, nutno dodat, že filmový Stijn je alespoň vzhledem rozhodně větší sympaťák, než skutečný Carmenin manžel, spisovatel Ray Kluun. Knižní Carmen mi ovšem přišla charismatičtější a i ostatní postavy mají v knize víc prostoru, proto všem doporučuji spíše knihu, pokud už se rozhodnete vnořit se do tak nepříjemného tématu. Otázka je, zda se do něj vůbec nořit, pokud vás tedy nežene zvědavost z konfrontace s knižní předlohou. Jedna zajímavá duchovní teorie tvrdí, že v určité fázi vývoje již nepotřebujeme hodně těžké a bolestné věci prožívat osobně, ale třeba jen jako svědci a diváci. Tak snad ještě proto. Každopádně heslo Carpe diem vám určitě tento film umocní. ()

Yardak 

všechny recenze uživatele

Filmy podle skutečných událostí se převážně snaží zaútočit na naše emoce, neboť tento příběh, natočený podle velmi prodávané knihy, je pro tento druh filmu přímo dělaný, tak si připravte pár kapesníků. Věřím, že kdo četl knihu, tak ho film velmi zaujme, neboť děj je s knižní předlohou podobný (nedošlo k velkým změnám, jenom kvůli zkrácení délky). Snímek táhnou sympatičtí herci v čele s Carice van Houten (nejen oblečená), dále zajímavá kamera a smutný, ale pravdivý příběh. 80 %. Knihu (Třetí poločas) jsem nečetl. ()

Reklama

hygienik 

všechny recenze uživatele

Podľa románu Tretí polčas. Keď som zistil, že mám dočinenia so spracovaním tohto bestselleru, bolo my jasné, že mám problém. Túto tému totiž nenávidím (depka, smrť). Ono ten film bol vizuálne perfektne a scenáristicky dobre zvládnutý a holandčina vždy bude mojou "femme fatale", ale neskonale túžim po tom, zažiť superpozitívny film či knižku, plnú krásnych slov z týchto končín. Musím hladať ďalej! ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Nizozemský bestseller Raymonda van de Klunderta má dnes už tři díly. Zfilmovaný byl začátek ságy, samozřejmě ten nejsilnější příběh o umírání. Kluun pracuje s autobiografickými prvky, vyrovnává se s odchodem své ženy uměleckou formou, podobně jako autor komiksové Vrány. Drobný rozdíl mezi těmito příběhy je civilismus Třetího poločasu. Rakovina a eutanazie jsou silná témata. Bohužel se ve filmové podobě jedná jen o špičku ledovce malé národní kinematografie, které ale velmi pomáhá účast Carice van Houten (v dabingu velmi nejistá Aňa Geislerová), hvězdy s mezinárodním přesahem. Řekla bych, že závěr by v mnoha jiných národních kinematografiích řešil úplně jinak. Formálně zážitek z filmu bohužel kazí dabing, na DVD ani nevyšly české titulky. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Jasně, je snadné soudit, pokud člověka něco podobného nepotká a chápu tu potřebu utéct od reality, ale čeho je moc, toho je příliš. Manžel mi v tomto případě přišel jako absolutní sráč a to i přes tu relativní partnerskou volnost, kterou od své ženy dostával. Vlastně tím větší hajzl to byl. To mi celý film docela zkazilo, protože jsem se nemohl donutit k tomu, abych s hlavní postavou sympatizoval. A to i přes výborný Atsmův výkon. Procenta nahoru, a to dost výrazně, tahala Carice van Houten, kvůli které jsem do toho vlastně šel a která mě ani tady nezklamala a dojmul mě i konec. Výsledek byl tudíž dobrý, ale přesto jsem čekal víc. 60% ()

Galerie (8)

Reklama

Reklama