Reklama

Reklama

Případ Kim Bok-Nam

(festivalový název)
  • Jižní Korea Kim Bok-nam salinsageonui jeonmal (více)
Trailer

Obsahy(1)

Málokteří lidé si uvědomí jak hluboko mohou zasáhnout do životů druhých svou apatií, sobeckostí a přehlížením. Thiller korejského režiséra Chul-soo Yanga vykresluje přetrvávající propastné rozdíly nejen v životní úrovni, ale především v myšlení a v uspořádání hierarchických vazeb mezi obyvateli velkoměst a zapadlých vesnic. Kamarádky z dětství, Hae-won a Bok-nam, jsou představitelkami oněch od sebe vzdálených světů. Svobodná, krásná, nezávislá ale velmi sobecká a bezcitná Hae-won přijíždí strávit dovolenou na ostrov, kam často jezdila v dětství za svými prarodiči. Svým „protipólem“, místní dívkou a kamarádkou z dětství Bok-nam vlastně opovrhuje. Nechápe, proč se nesnaží změnit svůj život vdané ženy a matky, která se však kromě manžela a své dcerky musí starat o zbytek vesnice, tvrdě pracovat na poli, starat se o včely a plnit i další nestandardní požadavky místních obyvatel. Bok-nam ale o lepším životě pro sebe a především pro svou dceru sní už dávno. Příjezd Hae-won v ní opět vzbudí naději na útěk z otrockého sevření. Bohužel, chování Hae-won není až tak propastně odlišné od chování „primitivních“ vesničanů. (Ketri)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (114)

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Je to na hraně, ale tady spíš uberu, než-li přidám. Není to nejhorší, to vůbec, ale film se rozjíždí pomaloučku, až jsem měl chuť to i vzdát, no konec je hodně slušnej, ale na pořádný vychválení to vyjít nemůže. Jedná se exploatační náhled na korejskej vidláckej ostrov, kde starej mlátí ženskou, které ve finále po všem tom utrpení rupne v bedně...Dá se to, ale nikdy více...65% ()

schizmo 

všechny recenze uživatele

Ze začátku se to tváří jako sociální drama uvnitř izolované vesničky na odlehlém ostrově poblíž Soulu, s důrazem na vyjádření lidské krutosti, bezohlednosti a společenských předsudků. Zhruba od půlky to ovšem nabírá téměř nečeká obrátky a nastává solidní gore masakr přesně ve stylu korejské tradice. I přes veškeré brutální scény a surovou atmosféru má však film jistý dramatický náboj. Nic pro slabší povahy. ()

Reklama

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Hae-won bola napadnutá skupinkou mladých výtržníkov. Pred Políciou však útočníkov zo strachu neoznačila. Mladá žena prežíva hektické obdobie nie len v súkromí, ale aj v práci. Po nešťastnej zhode náhod dôjde na pracovisku ku konfliktu po ktorom odchádza na nútenú dovolenku. Rozhodne sa opustiť Soul a navštíviť tak málo obývanú osadu na ostrove kde v detstve vyrastala. Útek za odpočinkom pred ťažkým životom v miliónovom meste sa však po pár dňoch mení na krutú realitu vidieckeho života s krutými rodinnými pravidlami. Keď sa filmy s vyobrazením domáceho násilia naozaj vydaria, sú vždy témou číslo jedna. Tento sa, ale v polovičke zvrhne na totálny masaker, ktorý nielenže šokuje diváka, ale núti ho zamyslieť sa či by naozaj bola možná týraná osoba takýchto krokov. Psychika osobnosti je predsa len tenká latka, ktorá sa po neustálim tlakom môže zlomiť a zmeniť charakter jedinca natoľko, že z citlivého človeka spraví zviera v pravom slova zmysle. Nebyť toho prehnaného, zložitého záveru - čistých 5 hviezd. Takto nemôžem inak, ako strop filmu ukotviť na 85%. ()

Pethushka 

všechny recenze uživatele

Příběh Kim Bok Nam se mnou neskutečně pohnul. Vlastně ani nevím, kam takový film zařadit. První část je především drama, které v divákovi vyvolá obrovské množství emocí, zhnusení a touhu po spravedlnosti. Jakmile sklenice s vodou přeteče, přichází na řadu stará známá "revenge" a z filmu se stává hodně slušný thriller. Asi ani nemusím říkat, na čí straně jsem byla a že pro její jednání mám plné pochopení. Ubíjí mě, že na světě "žijí" ženy, které prožívají stejné peklo jako Kim Bok Nam, ale ke své pomstě se nikdy nedostanou. Je evidentní, že na tomhle filmu pracovali lidé, kterým tahle situace není lhostejná. Vložili do toho patřičný hněv a druhou částí si tak trochu splnili sen, který mnoha týraným ženám dál zůstává jen v hlavě. Stejně jako příběh mě dostalo herecké obsazení. Všechny postavy zahrály své role tak přesvědčivě a s nadhledem, že jsem chvilkami zapomínala, že se jedná o herce. Kéž by se tohle nikde na světě nedělo, kéž by to jenom hráli. Nad nižším hodnocením jsem nepřemýšlela ani vteřinu, 5*. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Zřejmě hlavní kvalitou korejské variace na exploataci je její mnohoznačnost, která poukazuje k omezenosti tradičního a i když dnes přežitého, ale většinou lidí stále aplikovaného kategorizování filmů na hodnotné a pokleslé, umělecké a žánrové či závažné a oddychové. Snímek, jehož původní název znamená "Celý příběh případu vraždění Kim Bok-nam", lez označit za typicky korejský žánrový mix, jenže tentokrát si namísto tradičních žánrů korejští tvůrci vzali na paškál subžánry exploatace (doposud bylo možné v korejských mainstreamových filmech vysledovat exploatační prvky pouze výjimečně – např. v Bloody Tie). V "Bedevilled" takto lze najít motivy filmů o znásilnění a pomstě a hixploitation. Vyprávění o ženě, která trpně snáší psychický teror a sexismus v tradiční zemědělské komunitě na odlehlém ostrově, sice upřednostňuje psychologii postav, ale exploatční rámec zastřešený vypjatým apelem přesto ze snímku čiší. Na jednu stranu lze film brát jen jako neotřelý žánrový příspěvek, ale v domácím silně šovinistickém prostředí představuje odvážně agitační dílo. Sice nelze hovořit o emancipaci – hrdinka je jasně ukázaná jako šílenec a deviant – ale i tak je film, kde žena likviduje machistické muže nadějným prvním krokem, který může korejskou kinematografii dovést k vícevrstevnatějším a méně konformním dílům. ()

Galerie (7)

Reklama

Reklama