Reklama

Reklama

Epizody(4)

Obsahy(1)

První den letních prázdnin na francouzském venkově nepředstavuje pro malého Quinquina nic neobvyklého. Potuluje se s kamarády a provokuje kolemjdoucí třaskavými petardami. Náhle však přiletí policejní helikoptéra a do letního nicnedělání vnese vzruch. V opuštěném vojenském bunkru uprostřed polí je nalezeno mrtvé dobytče, v němž byly nalezeny rozsekané kousky těla jednoho ze zdejších obyvatel. Vyšetřující detektivové, oba výstřední zcela odlišným způsobem, se začínají do případu nořit, zatímco podezřelých i dalších zavražděných přibývá. V televizní minisérii, jež je hravou subverzí konvenčních detektivních námětů, vstupuje režisér Bruno Dumont poprvé ve své kariéře do žánru komedie. Vizuálně i tematicky vycizelovaný projekt, jenž nepřipomíná nic, co jsme v televizi zvyklí vídat, však především oplývá mimořádnou autenticitou i podvratným humorem, s nímž nově nahlíží znepokojivá témata o povaze zla a jeho vlivu na venkovský život. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (20)

holistix 

všechny recenze uživatele

Ústřední vztah dětských hrdinů je kouzelný. Dvojice vyšetřovatelů, to je True detective po vzájemné lobotomii, obzvlášť inspektor „Mlha“ je odzbrojující. Podmanivě minimalistické záběrování jako vždy, délka bohužel uměle protahovaná kvůli tv formátu. Klidně by to sneslo hodinu dolů. Vysoká koncentrace různě retardovaných lidí nutí přemýšlet o termínu exploatace, ale to není u Dumonta poprvé. ()

Radko 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Napriek kolísavej kvalite scén a istej repetitívnosti táto miniséria má v sebe úžasnú atmosféru, neodolateľnú dvojicu vyšetrovateľov (ako užívateľ Marigold trefne vystihol: Temný prípad z chránenej dielne) a predovšetkým pointu, ktorú síce mnoho divákov nepoberie, ale je tak skvelá a výstižná, že lepšiu by som si k tomuto ani nevedel predstaviť . Alláhu akbar! ()

Reklama

DwayneJohnson 

všechny recenze uživatele

V průběhu sledování jsem se musel několikrát štípnout, jestli se mi to snad nezdá. Přece jen jsem znal poněkud jiného Bruna a hlavně ne seriálového. Proto mi „malej Kenkén“ připadal tak hrozně zvláštní. Ale zvykl jsem si a to skoro na všechno, včetně bizarního hereckého ansáblu a příběhu, který začíná a končí, tak trošku jinak, než jak ho povětšinou známe. Dumont je opravdu úplně někde jinde a tímhle seriálem to jen a jen dokázal. ()

Svrdlin 

všechny recenze uživatele

Zákeřná hravost. Tak bych stručně shrnul formu televizního projektu, který mne po 200 minut neskonale bavil, a to i za cenu, že hláška "zlo je mezi námi" čím dál tím více znepokojovala a v závěru zůstala nepopřena. Dumont vsadil na podvratnost, na kterou přistoupí jen někteří. Je otázkou, jak moc se chce posmívá, nebo ukazuje posměchy. Scéna v kostele je bravurní divadlo, objetí ústřední dětské dvojice krása. ()

BE13 

všechny recenze uživatele

Kamil Fila o tom někde napsal: „…film/televizní série Malej Quinquin od Bruna Dumonta, což je heslovitě řečeno velmi podivná detektivka s postiženými lidmi.“ A má pravdu, normální tam není téměř nikdo, jedině snad děti. A koně, krásní, bílí. Krávy už tolik ne. Normální není ani hlavní vyšetřovatel a jeho kolega. První trpí jakýmsi extrémním tikem a to se odráží i v jeho mluvě. Dává na střechu policejního auta majáček, přičemž tam již jeden fixní je, paráda! Už jen tohle mne hřeje u srdce. Když někdo neotvírá dveře, originálně si s tím poradí. Jeho posedlost ženami je značná. Jeho mladší kolega řídí policejní káru a jeho styl řízení je nezapomenutelný, hlavně rozjezdy má propracované - snad jen jednou neudělá svůj manévr. Tento kolega většinou zrekapituluje, co vše se již událo, zopakuje, že je to neuvěřitelné a tím jeho dedukce končí. Zopakování se hodí, např. veterinářovi není rozumět téměř vůbec. Je totiž taky mimo, ale profík. Vše se odehrává na vsi mezi sedláky a lidé jsou tam … poněkud degenerovaní. Alespoň někteří poněkud hodně. To mi divné nepřijde, u nás na chalupě v Lužických horách vypadají ti lidé ze statku stejně – těžko říct, co se za zdmi těch usedlostí děje. Ano, scéna v kostele je boží. A venku se dovíme, že naše budoucnost je v dětech. S přibývajícím dějem přibývá mrtvol a přestává to být taková sranda, k čemuž to na začátku svádí. Jsem rád, že se autoři nevydali cestou zobrazování zločinu samotného – zkrátka vraždy nevidíme, vidíme vždy policii, jak přijíždí na místo činu. A to chce kuráž, toto nevydojit. Rozhodně nejde o čistou detektivku, ani o čistou komedii, je tam prolínání do všech možných směrů. A láska mezi Quinquinem a Evou (hlavními dětskými hrdiny)? Je bezvýhradná a nad takovou není. Už dlouho jsem nebyl tak nadšen. ()

Galerie (37)

Reklama

Reklama