Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kníry, mullety, trvalé, karáčo, breakdance, homoerotika maskovaná machismem, šovinistické hlášky a nejotřepanější klišé béčkových akčňáků. Výkladní skříň osmdesátkového trashe se silným „šmucik“ odérem dobového Norimberku. (Letní filmová škola)

Recenze (5)

JFL 

všechny recenze uživatele

Ve stejném roce, kdy nějaký chytrolín v Hollywoodu usoudil, že bude super nápad vystavět akční film kolem medailemi ověnčeného atleta, a dal tak vzniknout absurdní legendě "Gymkata", se podobnou cestou vydal i jistý podnikavec v Západním Německu. Výsledkem byl sice méně blouznivá, ale jinak podobně nesoudná peckovačka s vše říkajícím titulem "Macho Man", která v Německu platí za kultovní obskuritu. Před kamerou se zde sešla skupinka naturščiků v čele s mistrem Německa a vicemistrem Evropy v boxu v lehké váze René Wellerem a mistrem Evropy v karate a mistrem Německa v kickboxu (později také profesionálním bodyguardem) Peterem Althofem. Vedle dalších méně prominentních sportovců ve vedlejších rolích sestavu uzavírá Bea Fiedler. Ta sice není sportovkyně, ale její přednosti náležitě konstatuje již úvodní titulková montáž, kde se každý z aktérů předvede ve své nejlepší formě, což v případě této bývalé playmate a herečky z řady erotických komedií znamená, že prostě vyvalí dudy. Jimi ztvárněné postavy jsou nacpané do přímočaré béčkové vyprávěnky, kterou lze shrnout takto: Je tu profi boxer, který je ohromný borec, a taky profi karatista, který je hrozný borec. Náhodou spolu zabrání přepadení banky a pak se náhodou zakoukají do stejné vygumované bloncky. Jelikož s oběma cloumá testosteron, tak jsou na sebe nejdřív napružení, ale pak přiletí trénovat karate bohatá bruneta, a je vystaráno. Pak je tu ještě gang dealerů drog, který si borci na férovku podají. Primitivní děj je vyšperkován dobovými atrakcemi těžkých osmdesátek, takže si diváci dosyta užijí kníry, mulety, trvalé, upnuté džíny a naducané péřovky (na titulním hrdinovi) či mnohé další módní kreace a samozřejmě i ultimativní vodvaz na díze. To vše v usmolených německých osmdesátkových reáliích a v kombinaci s nejotřepanějšími klišé béčkových akčňáků. Těžko říct, proč je titul filmu v singuláru, když tu jsou hned dva macho mani a pro oba je snímek nepokrytou, vážně míněnou, narcistní exhibicí. Oba dostávají stejný prostor pro silácké hlody i předvádění svých sportovních předností a oběma skáčou ženské do postele úplně automaticky, bez jakékoli expozice, prostě proto, že to jsou borci. "Macho Man" je jeden z úžasných kousků obrovského puzzlu německé kinematografie druhé poloviny dvacátého století, která věru skýtá nespočet netušených zákoutí za hranicí profláklých či uznávaných kategorií. 7/10 ()

Reklama

Reklama